2T motor chcípnul na cestě - nejde nastartovat

  • 0

    30.4.2019 od mrkivka

    Ahoj,
    během cesty do práce mi v 90km/h po cca 3 km jízdy chcípnul 2T motor a nejde nastartovat.
    Chcípnul mi už potřetí v naprosto stejném místě. Poprvé před 2 roky a teď 2 dny po sobě. Dříve naskočil po cca 100metrech setrvačné jízdy, naposledy ne.

    Vyndaná svíčka jiskru dává. Svíčka je po vyndání suchá, cihlově hnědá.
    V plovákové komoře karburátoru benzín je, po jejím vypuštění se opět zaplaví benzínem (=čerpadlo funguje).

    Když oddělám vzduchový filtr je vidět na benzínovou trysku, ale nezdá se mi, že by se z ní při startování rozstřikoval benzín do sání.
    Pokud rukou zakryju vstup sání do karbce, mám ji hned od benzínu.
    Poraďte prosím, kde by mohla být chyba, když v karburátoru benzín je, tryska je průchozí, ale svíčka je suchá a motor nemá ani tendenci blafnout.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    30.4.2019 od Weezer

    Ahoj, to že se dvoutakt zastaví během jízdy může být způsobeno přidřením nebo úplným zadřením, ale to by motor měl motor menší kompresi nebo by naopak nešel vůbec protočit v případě, že by se kousl na tvrdo. Pokud ti to dává jiskru a svíčka je suchá, tak tam prostě nejde benzín. Nejsem si jistý, ale skútr má většinou podtlakový palivový ventil a palivo teče samospádem, protože nádrž je výš než karburátor, tudíž čerpadlo tam asi není. Nicméně ověření funkčnosti podtlakové ventilu stačí sundat podtlakovou hadičku a zkusit pusou nasát a uvidíš jestli teče. V tvém případě bych rozebral karburátor a a vyčistil plovákovou komoru a obě trysky, jak volnoběžnou, tak hlavní na obrázku číslo 22 a 32 a koukni na klapky jen pro jistotu občas netěsní může se jednat o nečistotu pod klapkou nebo unavenou klapku....

    Doplněno:

    U Pahntheonu je nádrž níž než karburátor, je tam podtlakové palivové čerpadlo. To se zdá, že funguje, protože po odpojení hadičky s palivem z ní při startování cáká benzín.
    Karburátor jsem sundal, vyčistil plovákovou komoru, profouknul obě trysky. Beze změny. Úplně nevím, co myslíš tou klapkou. V sání mezi karburátorem a klikovou skříní už je pouze něco, co je ve schématu jako "Reed valve". To jsem měl také venku a pohledem vypadá jako uplně nový Byla přitom vidět mokrá ojnice od benzínu.
    Zkoušel jsem při startování vstřikovat směs benzínu a oleje injekční stříkačkou do sání, ale efekt žádný. Ani po vstříknutí paliva pod svíčku nemá tendenci ani škytnout

    5.5.2019 od mrkivka

    Doplnit odpověď

  • 0

    1.5.2019 od kokoška.

    Můžeš mít ucpanou trysku nějakým šlemem tak vyndej karbec ven.Má to čerpadlo na olej - mazani?

    Doplněno:

    Trysky karburátoru vyčištěny. Beze změny.
    Nebyl jsem si jistý, jestli to nasává i olej (jesli funguje čerpadlo), přimíchal jsem olej přímo do nádrže.

    5.5.2019 od mrkivka

    Doplnit odpověď

  • 0

    1.5.2019 od maspe

    jednak bych koukl po trysce - resp obou (volnoběžná i hlavní), následně - pokud to má klapku, tak kouknout, jestli dovře zavírá. Taky pokud jiskru dává, tak zkusit palivo do válce dírou pro svíčku a pak nastartovat, jestli slíbí. Taky může být rozhozené zapalování - časování.

    Doplněno:

    Po vstříknutí paliva do válce stále nemá ani trochu snahu chytnout. Zkoušel jsem při startování stříkat do sání karburátoru injekční stříkačkou směs benzínu a oleje a vůbec nechce chytnout.
    Sytič není v nejlepší kondici, ale hledám závadu, která mohla nastat náhle během jízdy. Stejně tak pochybuju o tom, jestli se může během cesty takhle rozbít časování. Do té doby pouze trochu déle startoval (cca 3 vteřiny), jinak motor šlapal jak švýcarský hodinky

    5.5.2019 od mrkivka

    jo a jestli to má sytič, kouknout i po jeho stavu.

    1.5.2019 od maspe

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist