-
26.8.2018 od Zizulik
Ahoj, před časem jsme zadřel motorku. Detailně popsané v tomto příspěvku www.motorkari.cz/tema/. Moto jsme komplet opravil udělal výbrus, válec byl jako nový. Do benzínu jsem přidal ještě navíc 1,5x tolik oleje, co tam mělo být, takže poměr benzín/olej byl asi 2,5x vyšší než jsem mazával 3 roky. První nastartování chytla jako za tepla hned na 2000 otáček, pak se ustálila a normálně běžela. Jel jsme to projet a asi po 20 minutách se mi při plném plynu zaseknul píst a zadní kolo. Jel jsem chvíli jak na vodě se zaseklým kolem a po nějaké době se píst uvolnil, začal normálně protáčet a rozběhl motor. Pak to jelo normálně, motor neztrácel kompresi. Při zastavení a puštění plynu motorka nezdechla. Když jsem to ale vypl a zase startoval, motorka zní, jak kdyby se "startovalo vidlemi" ale naskočí a pak běží bez poznání rozdílu. Otevřel jsme válec a je to lehce chytlí na stěně. . Rýhy jsou opravdu skoro nepoznatelné. Píst nemá při ručním točení přes elektrickou skřínku žádný odpor. Nový výbrus rozhodně dělat nechci, když mi předevčírem přišel válec po výbrusu... Prosím tedy o každou radu, kterou by jste měli. Díky.
-
27.8.2018 od Beras
Blázen dávat tomu kotel po pár kilákách jízdy.. Pokud to je jenom takhle lehce přidřený a není to nijak cejtit na hmat tak to neřeš. Dej víc oleje to je fajn ( ideálně 1:40 a na zajíždění bych ještě trochu přidal) ale než víc oleje pomůže bohatší směs ! takže si sežen někde v manuálu od mašiny jaký maj bejt originální trysky a podle toho dej správně !. Pokud máš správně posun alespoň jehlu aby byla bohatší směs. Nesmíš bejt jak traktorista dvoutakt chce trochu citu ! :D
Doplněno:
ale určitě bych sundal válec ještě a zkontroval pístní kroužky jestli nejsou prasklý a píst.
27.8.2018 od Beras
-
26.8.2018 od Eastrider
Zdá sa mi 20 minút málo, aby po výbruse jazdil plný kotol. Aspoň jednu nádrž by som vyjazdil tak do max. polky rozsahu otáčok predtým než mu naložím čo výfuk dá. Samozrejme olej nešetriť.
Doplněno:
Kdybych na 125 neotocil plyn vic jak o tretinu. Pomalu se ani nerozjedu..
26.8.2018 od Zizulik
Možná je to málo, ale to přece nestačí k dalšímu zadření..
26.8.2018 od Zizulik
Možná je to málo, ale to přece nestačí k dalšímu zadření..
26.8.2018 od Zizulik
Možná je to málo, ale to přece nestačí k dalšímu zadření..
26.8.2018 od Zizulik
-
26.8.2018 od zdenysrx6
tvl , ty seš pacient , čerstvej výbrus se musí zajet ,to ti nikdo neřek? to jest max pul plynu ,spíš ani to ne , nízký otačky aspon 100km a postupně přidavat plyn a rychlost
tady ti napíšu výnatek z mého manualu pro zajíždění -
jelikož je motocykl nový nesmí být během prvních 1000km příliš zatěžován. Současti motoru se v tomto období obrušují a vytvařejí se spravné provozní tolerance. V tomto období se vyvarujte jízdě na PLNÝ PLYN a všem situacím které vedou k extrémnímu zahřátí motoru.
1. 0-600km
neotáčejte rukojet plynu o více než jednu třetinu
2. 600-1000 km
neotačejte rukojet plynu vice než jednu polovinu
3 nad 1000km
je možné použít plný výkonDoplněno:
Kdybych na 125 neotocil plyn vic jak o tretinu. Pomalu se ani nerozjedu..
26.8.2018 od Zizulik
-
26.8.2018 od _Michal
Takže příčina odhalena, ani to moc nebolelo
Doplněno:
co stim dělat? no to je těžjý , valec bude stačit snad jenom přehonovat pokud nemaš nikasil a není hmatatelný poškození, pokud maš nikasil anebo jsou tam hmatatelný dražky maš smolíka a cele si to zopakuješ i s výbrusem,a co se týče pístu hod sem fotky jak vypada pokud nejsou zdeformované dražky na pístní kruhy , nebo není nejak moc oleštěnej , bez fotek je to takový věštění z křištalový koule..........
27.8.2018 od zdenysrx6
Viz. výše. Trpělivost při záběhu. S opravou ale neporadím.
27.8.2018 od _Michal
Dobře, a nejaka rada, co s tim ted telat?
26.8.2018 od Zizulik
-
26.8.2018 od Davecherokee
Neprošlo to rukama nějakýho "ladiče" kterej chtěl zvýšit výkon tím že tam pustí víc vzduchu nebo tam dá sportovní vzduchovej filtr?
-
27.8.2018 od bakalus
další pacient co si myslí, že po výbrusu dá plný plyn a poletí jak z praku. Dělám sice jen starý mašiny a taky se mi přidírala 125 z roku 63. Diagnóza chudá směs, vytáčení, vysoké teploty a olej moderní mastná vodíčka. Mě stačilo zvolnit jízdu, obohatit směs, přidat zastaralého minerálního oleje M2T a po 500km je klid. Přitom cca 5 motorů jsem zajel na "moderní" olej bez použití. Na tvůj stroj řada věcí analogicky sedí taky.
-
30.8.2018 od Bugs
Jak už bylo řečeno - špatně zajeto. Oprava - nový výbrus a pístní sada a příště přemýšlet.
-
2.9.2018 od libor600
Také je důležitý pístní čep, aby měl správnou toleranci, a doporučuji dodržovat mazací poměr výrobcem, jinak tu bylo správně řečeno- záběh motoru je velmi důležitým krokem pro jeho funkci.