spojkový koš Varadero rachot za volnoběhu

  • 0

    30.7.2018 od Trollik1

    Pročetl jsem spousta diskusí ohledně hluku při běhu motoru na volnoběh s neutrálem. Dělá mi to přesně to samé.
    Při zmáčknutí spojky vše utichne. Co se vlastně rozpojením stane. Motor žene vnější spojkový koš. Ten se točí na jehl. ložisku včetně lamel. Nemá prakticky žádný odpor.. A tudíž se jeho jehlové ložisko otáčí bez axiální reakce. A bez hluku jelikož ozubení od kliky si tzv nabírá velké kolo spojkového vnějšího koše řekněme ideálně(letmo se točí kolem své osy a relativně kolmo na pastorek od kliky..
    Pokud ale spojku pustíme,tak se lamely scvaknou a motor tedy přes vnější koš ozubení přenese moment přes scvaknuté lamely na vnitřní talíř spojky a ozubením do vstupního hřídele spojky. ...Takže bych si tak řekl,že na vině bude ten prstýnek kde v něm běhá to jehlové ložisko a i ložisko samotné. Pokud mají součásti vůli tak to určitě bude dělat neplechu. A právě při zařazeném stupni a jízdě je tam reakce od kola(přes převody) ale pokud se točí předlohová hřídel volnoběhem,tak už si to tam chodí jak chce. Pokud je spojka puštěná(sepnutá) na neutrálu,tak při stojícím motoru jsem otvorem nalejvání oleje,hejbal vnejším košem šroubovákem,jakoby tam byla v tom jeho ložisku vůle. Jelikož je ložisko malý k poměru velikosti průměru vnějšího koše+ ozub.kola,tak sebemenší ojetí přes limit tak má na větším průměru docela velkej posun(vakl). Co vy na to?

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (1)
  • 0

    2.8.2018 od sseba1

    Ahoj, ten koš je sestavený ze dvou kusů s otvory v obou a jsou mezi ně vložená pera,aby tlumila veškeré rázy spojky při řazení i podřazování a když se ta perka trochu opotřebují, vznikne v bezzatížení vůle mezi koly a perkem a jak tam lítají, tak to dělá tenhle bordel. U japonců běžná věc. tady pro představu

    Doplněno:

    https://partsdepot.c...00V+Varadero/367486/
    pos21 252kc
    pos26 2000kc
    pos 3 1039kc
    celkem tedy 3291kc.V létě ale ceny byly vyšší.

    Objednal jsem ale u litevské firmy. Přišlo to z Ukrajiny a objednali to asi z USA. Cena celkem 60USD i s daní a clem. Asi. Prostě já platil jen 60USD.1260Kc za vše v originál Honda balení.

    Nicméně jsem se do toho pustil až ted´ a ještě zkoumal ta pérka. Tak 2 z nich jsou nějak volné.Ne moc. Spáro-Měrkou tam vložím 0,15mm,ale rachtají. Co s tím? Známej mi říkal podložku vsunout a přivařit k tomu krycímu plechu. Tak nevím.

    17.12.2018 od Trollik1

    No řeším tohle u Varadera 1000. Koukal jsem že koš spojky se viklá 1-2mm. Na koši je ozubení čelní a to je náchylné na přesnost chodu potikola. Hluk. Když se jede, tam malé kolečko co je na klice si nabírá ozubení na Koši spojky a přestane to. Moment jde proti reakci kola a ozubení se srovná. Pokud je decelerace, tak taky. Pokud se vymáčkne spojka tak to přestane. Podle mne vysvětlení je, že
    pokud to totiž tvoří celek Koš + lamely(puštěná spojka)+Neutrál a nemá to reakci tak Koš + lamely tvoří setrvačník a pokud je to lehce nevyvážené,což bude,tak moment od odstředivé nevyvážené hmoty vyklání celý setrvák . A jelikož je tam jenom jehlové ložisko délka L=23mm tak se lehce ojedou válečky do soudečku a začne se komplet koš naklánět při zařazením neutrálu. A začne hukot od čelního ozubení. Je tam sice vyrovnávací kolečko na ozub. kole kliky,ale to podle mne nestačí.
    Na pružinky jsem se konkrétně u mne díval a nehnou se ani jedna...... Zkouším najít ložisko za orig.,ale je to problém. Orig je u nás za 2300kc. A to je mazec. Něco jsem ale našel ve větší délce co ž by bylo lepší pro zabránění naklápění,tak čekám na nabídku cen z různejch zdrojů. Tady v distribuci mi to nabídli za 2200Kč. To je dost. A to ještě bych musel udělat díru do ozub. kola pro náhon Olej čerpadla do hl.5mm x průměr 44mm ,Ale určitě by se zlepšila stabilita spojkového koše.

    20.8.2018 od Trollik1

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist