Palivoměr, ukazatel teploty, ukostření

  • 0

    15.4.2018 od Hadice

    Zdravim, na svém Tigrovi r.v.05 už delší dobu řešim problém s palivoměrem a ukazatelem teploty. Palivoměr se i při plné nádrži vyšplhal nejvíš do poloviny, ale bylo to jak kdy. Kontrolka reservi začla svítit když bylo v bandě opravdu tak na dojetí. Takže s vynulováním počítadla a vědomím kolik asi ujedu na plnou bandu, se s tím dalo žít. Kontrolka byla v záloze kdybych se zapoměl a moc se kochal. Leč po zimě se palivoměr pohl tak o dva milimetry a kontrolka po nastartování na chvilku zhasla a pak si vesele svítila a vůbec jí nezajímalo, že banda je plná po hrdlo. Podle schlématu jdou draty z čidla do řídící jednotky a pak zvlášť na kontrolku a na palivoměr. Před palivoměrem jsou ještě dva odpory 10 a 75. Ty se pro jistotu proměřil a ok. Takže jsem vyrval čidlo z nádrže a to je teda velechujovina. Plastová trubka, dole dva otvory na hoře výčko s dirkou. Po vyjmutí výčka na vás zírá tišťák který je ve středu trubky po celé délce. Po tišťáku běhá nahoru dolu váleček který má ve vnitř plýšek. Má to jednu vadu na kráse, alespoň si myslim. Vnitřní vybrání není přesné na šířku tišťáku takže se váleček může zapříčit. Dal sem to zase dohromady a světe div se palivoměr se pohnul nad červené pole, ale tam taky skončil svoji cestu. Ale kontrolka konečně zhasla. Ovšem na jak dlouho. Proměřovat čidlo jestli je det, pozbývá smyslu, neboť ať hledám jak můžu žádná data nejdou najít. To mám dva manuály a nic. Jediné co jsem dostal za radu překontrolovat ukostření. To sem našel jediný na motoru. Takže jediné co zbývá je koupit za dva litry nové čidlo. Za tolik mají v Triumphu Praha. Tedy přesně 2150,- Kč. Další problém je ukazatel teploty. Ted se tedy pohybuje, ale nejdál se dostane na půlku mezi stupnice a tam i sepne větrák. Odpory před ukazatelem jsem proměřil a ok. Kapaliny je dostatek. Kdyby jste měl někdo k tomuto nějaké poznatky budu rád. Díky předem.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 0

    15.4.2018 od libormarik

    Ahoj, já bych ověřil jako první kostru.

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.4.2018 od venceslaus

    Ad palivoměr
    Měl jsem problémy s palivoměrem, kdy při tankování do plna po pár km hapruje ukazatel. Jednu chvilku je plná rafa a vše OK. Po pár metrech rafička klesne na rezervu a ta se rozsvítí. Za dalších pár metrů to jde zase do plna. Problém "sám" zmizí po ujetí cca 30km. Koupil jsem nový palivoměr a problém zůstal. Zkus vymontovat palivoměr a proměřit odpor mezi dvěma drátkama. Měl by mít 95 Ohm při rezervě (palivoměr na stojáka, drátky dole) a 15 Ohm při "plné nádrži", tj jezdec co nejdál od drátků. Naměřil jsem 93 Ohm a 13,8Ohm, což je v pohodě. Pak proměř zda se mění hodnota odporu plynule po celé dráze.
    Ad teplotní čidlo
    Řešil jsem podobný problém. Při nastavení sepnutí teploty sahary cca 105°C se mi přes expanzní nádobku Tiger vyblil přes půl motorky (chyba těsnění přepadu). Obecně se doporučuje snížit teplotu sepnutí sahary na cca 93°C - 98°C a snížit hladinu chladící kapaliny lehce na MIN úroveň na expanzce měřeno za studena. Při letních vedrech hladina vzroste k MAX. Tiger od té doby nemá s chlazením problém, sahara spíná dřív a častěji. Což se v letních vedrech očekává. A teplota na budíkách vyleze maximálně do poloviny.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist