Spadlé tlumiče

  • 0

    28.3.2018 od Luhara

    Zdarec všem.
    Připravil jsem motorku na sezónu, dělal jsem její kompletní repas.
    Dělal jsem i tlumiče vše s přípravkama, komplet vyčistil, dal novou těsnící matici, zkontroloval pouzdra, vnitřní pístnici jsem složil přesně podle dílenské příručky.
    Doufal jsem že se zlepší jejich chod, už před repasí totiž nebyly uplně ve 100% stavu, když motorka stála tlumiče nedržely uplně nahoře a když se zvedla motorka na stojánek tak tlumiče zřetelně docvakly až na doraz.
    Teď po repasování a dolití oleje jsem jí musel několikrát propružit aby tlumiče byly funkční. Dnes jsem se na ní byl projet a seřídit.
    A tlumiče jsou strašně nízko. Olej nevytekl.
    Nevíte co s tím?
    Děkuji.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 1

    28.3.2018 od Destroyer

    Menil si aj pružiny? >> ak nie tak ich vymeň, kúp nové. Nové tesnenie a olej v akomkoľvek tlmiči síce má niečo dočinenia s nechytaním dorazov, ale pokles musí byť znateľný v tvojom prípade aj za stoja >> nemal by prekročiť cca 30% zdvihu tlmiča, v prípade že pružiny sú nastavené dobre / resp. pružina je v dobrom stave. Ak sa ti budú zdať mäkké aj po výmene pružín tak ti radím schudnúť alebo vypodložiť pružiny. Napr. ja som kúpil na ČZ 175 470 (iná vidla ako tvoja samozrejme) pružiny z 250 (sú tvrdšie ideál pre športovú jazdu :D )
    Veľa zdaru

    Doplněno:

    Díkes
    No já to jen vyčistil a přetěsnil :D a dal hustší olej do tlumičů. No tak koupím pružiny a i pouzdra, jsou asi lepší bronzová než hliníková že ano?
    A pružiny, chci mít motorku o něco tužší aby neplavala v zatáčkách, půjdou tam místo origo 450mm z třipade 500mm? Vím že jde vše ale zase nechci aby to nebylo předimenzované :D

    28.3.2018 od Luhara

    Doplnit odpověď

  • 1

    29.3.2018 od 68732

    co jsem měnil pružiny všechny byly po letech silně unavené, futra si dej jaké chceš jen jsem nepochopil proč jsi vše nevyměnil hned, pružiny dej co tam patří a olej míchám tlumičák a motorák. Stejně si zase po repasi budeš stěžovat ale vše se musí rozchodit a sednout.

    Doplněno:

    hledáš v tom zbytečně vědu, ty stroje nepotřebují oleje do raket Nasa, ono záleží jak se ti sejdou vůle futer v kluzáku, matice taky časem povolí, tuning pružin je zbytečný jedině znát charakteristiky původních z výroby a poměřit je s replikou. Až to celé zajedeš, u mě to bylo cca 500km laboroval bych teprve s poměrem ředěni oleje, dříve je to zbytečný.

    29.3.2018 od 68732

    Zdravím, dříve jsem neměl dostatečně hustý olej do tlumičů, tak jsem to míchal 100ml tlumičák a 20ml M6A olej.
    Teď je tlumičák už hustší a mnohem kvalitnější než před tím (nemá velkou tepelnou roztažnost, více se podobá hydraulické kapalině, vlastnostmi ne hustotou)
    Zkusím tam dát ty 500mm pružiny, jedna stojí 150 a když to bude kravit dám tam 450mm origo.
    aspoň to bude držet hezky nahoře, podvozek bude tvrdší, a kolo proti zpětnému propružení zabrání hustší olej v tlumičích. Takhle nějak to vidím já.

    29.3.2018 od Luhara

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.12.2023 od cross119

    Ahoj, měl jsem ju 40 let. Dělal jsem komplet repas, jen motor jsem nepůlil. V předních tlumičích zůstává vzduchová kapsa. Při sestavení musí být tlumič zcela vysunut, horní matice těsnit. Při zavření hl. stojanu vždy poklesne mašina níže, to je pracovní prostor tlumiče. Nicméně jsem měl stejný stav jako ty. Chtěl jsem mít tlumiče víc nahoře. Dal jsem tam jiný pružiny - delší a navíc progresivní. Jen to nesmí mlátit do vrchu, to bys rozbil drážku v trubce pro zajišťovací kroužkovou závlačku na dně tlumiče. Nalil jsem tam 15w hustej olej a bylo po starosti. Pracuje jak má, vše funkční k plné spokojenosti. Pietro

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist