Hučí motor - kardan při brždění motorem

  • 0

    5.10.2017 od Kanah

    Ahoj chlapi, má někdo zkušenost s hučením podle mě motoru v místě kde se napojuje kardan? Ale jen při bržděním motorem. Nikdy jsem kardan neměl ale ten zvuk se mi nelíbí. Dělá to na všechny kvalty. A dělá to již od koupi. Byl jsem při koupi unešen že jsem toto nevnímal ale teď s ní mám najeto cca 3000km a fakt se mi to hučení nelíbí. A taky mi to občas při podržení spojky při rozjezdu jen tak lehce jednou pocukne ale je to opravdu jen výjmečně. Mám tam olej 10W40 dnes jej vyměním za 20W40 a věřím, že se to určitě zlepší ale nevěřím tomu, že by se to úplně odstranilo. Budu rád za rady Díky moc
    Pavel

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 1

    5.10.2017 od Dawes

    Ahoj.

    Kardan má svůj typický zvuk, je tedy možné, že to co slyšíš je ono. Takové něco mezi hučením a pištěním a když podřadíš a brzdíš motorem máš pocit, že tě předjíždí Praga V3S. Doporučuju tedy poslechnout si jinou XV1100 a porovnat.
    Pokud jde o nějaké chroupání, to už je jiná. Nic nezkazíš jednoduchým testem - v nějaké nejlépe zavřené a tiché dílně hoď motku na centrální stojan a otáčej kolem rukou. Pokud bude chod hladký a nebudou žádné divné zvuky, zřejmě o nic nejde.

    Jinak v tomto směru můžou být špatná ložiska na křížku (pár stovek), křížek (víc stovek), gufera (pár stovek).
    Pokud by to bylo v motoru resp. za převodovkou, tak pravděpodobně ložisko.

    Olej je vcelku jedno, hlavně měnit pravidelně a nepřejíždět doporučený interval. Co se hodnot oleje týče, mezi 10W40 a 20W40 není v této věci podstatný rozdíl. 20W40 je zastudena hustší, bude déle trvat než se motor zahřeje a systém bude dokonale mazat. 10W40 je zastudena řidší resp. méně viskózní a bude dřív připraven motku 100% mazat.

    Osobně (a tady se určitě sesype vlna diskuzí) používám 10 nebo 15W-50. 10 protože často vyrážím v nižších teplotách a chci mít motku dřív veselou a 50 protože při poslední dobou častých letních teplotách dostává náplň vzduchem chlazeného motoru víc nafrak a oleje xW-50 mají lepší odolnost při vysokých teplotách.
    Na druhou stranu, 10W tím jak je řidší má tendenci v našich letitých strojích rychleji mizet přes různé větší vůle a vyčochtaná gufera, takže během sezóny proleju motkou i ten litr, co mi při jarní údržbě ze 4l kanystru zbyde. Bubák si to ale rozhodně zaslouží

    Doplněno:

    Díky moc za odpověď. Ano je to hučení žádné železné nebo křupavé zvuky. Byl jsem i v original servise a tam po projížďce mi řekli, že je vše o.k. Jen na ten zvuk nejsem zvyklí a je docela otravný Asi to vážně k VIRAGU patří

    13.10.2017 od Kanah

    Doplnit odpověď

  • 1

    5.10.2017 od Rooks

    Ahoj pokud lejes olej 10w40 do motoru pak ok pokud do kardanů tak všechno špatně, tam patří např 80w90 nejlépe specifikace Gl-5.

    Pajas

    Doplněno:

    to je jasné že so motoru

    13.10.2017 od Kanah

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.10.2017 od shadow_7pade

    mam si ce shadowku ale tiez kardan,mohol by to byt chyteny kríž pri motore.ja som najazdil na svojej 146tis.km ale zatial pri motore nic nehuci.lozisko v sekundari som menil pri 90tis.km.

    Doplnit odpověď

  • 0

    9.10.2017 od Kenap

    Ahoj,přidávám se k Rooksovi.Používám HYPOID GEAR SAE 80W_90,použití je celoroční a má nízký bod tuhnutí. Kenap.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist