-
2.7.2017 od Kingwayeuroboy50
Dobrý den mám dotaz k nabíjení gelové baterky jedná se o 12V,8Ah problém je ten ze po pripojeni nabíječky která podle měřáků udává 15,90V A po pár sekundách se nabíječka vypne je tento jev normální, samotná baterie ukazuje na měřáků 11 V
-
2.7.2017 od Slávek-TDM
Predpokladam, ze se jedna o chytrou nabijecku. Ta ma v sobe funkci, ze v pripade podpeti baterie odmita ji nabijet. Pripoj ji na chvili na nejakou hloupou nabijecku (klidne na par hodin na nejakou kapesni 300mA nebo 600mA mrchu za dve kila ze supermarketu) a pak uz ji chytra nabijecka dokaze taky nabit. Akorat pri hlubokym vybiti pocitej s tim, ze baterka je mozna uz defektni.
Doplněno:
dobrá rady pro ty co maj gelovky, na hloupé nabíječce je upečou ale ty jim to nezaplatíš, co tu radu rozumně upravit
3.7.2017 od Aliass
-
3.7.2017 od Medved
1)je to opravdu gelovka? Neni to nahodou AGM (nasakly elektrolyt ve skelne vate)? Napis typ baterky.
2)cim to zkousis nabijet? Napis typ nabijecky
3)pokud to je nejaka chytra lidlovka, zkus bud to co ti radil Slavek-TDM - na chvili baterce pomoz udrzovackou, anebo ji zkus pripojovat k te chytre opakovane. Pokud je baterka v poradku, tak se naponekolikate chytne. -
3.7.2017 od Aliass
Je potřeba vědět jakou máš baterii, zda kyselinovou nebo gelovou už jen proto že gelovka se musí nabíjet výhradně stejnosměrným proudem a to každá nabíječka neumí.
Pak je potřeba vědět jak se baterka chová podle stavu nabití a podle toho nabíjet
Jeli totálně vybitá, má velký vnitřní odpor a nepřijímá proud, může trvat i den než se začne nabíjet a při 11V je opravdu pod úrovní minimálního doporučeného napětí.
V takovém případě je ideální jí připojit na dobíjecí zdroj a miniaturním proudu třeba jen 0,1Amp a nechat jí 48 hodin nabíjet.
Pak jí připojit na normální nabíječku.
Další stav baterky je mezi vybitým a nabitým stavem, tady má baterka nejmenší vnitřní odpor a je schopná přijímat klidně i 5tinásobek vlastní kapacity, proto je vhodné používat takové nabíječky, kde je proud řízený aby nedošlo k přehřívání baterie což baterku ničí. Ideální stav je aby nabíječka nepustila víc jak 10%kapacity baterie v tvém případě 0.8A.
Stava nabité baterky je stejný jako u baterky vybité, vnitřní odpor je vysoký a baterka neochotně přijímá proud.
Tedy nabíjím-li úplně vybitou baterku, tak se dlouho nebude nic dít, pak se strašně rychle nabije k cca 80% kapacity a pak se zase strašně dlouho nic dít nebude, než bude plně nabitá.
Chytré nabíječky stav pod úrovní minimálního vybití občas detekují jako závadu baterie a proto se ta tvoje nabíječka vypíná, navíc nabíjecí napětí je šíleně velký tedy pokud uvedená hodnota je hodnota při připojeném baterii a z toho bych soudil že je buď baterka vadná, nebo si automatika nabíječky neví rady, případně je tahle nabíječka nesmyslně silná a neumí snížit nabíjecí proud na potřebné minimum.Doplněno:
Protože to autor patrně nedoplní, tak na základě poměrně zajímavé dabaty z fóra (http://www.motorkari.cz/tema/?t=197951&pgr=3) se do toho trochu přimotám.
Nabiječka dává proud stejnosměrný.
Autor se ve vlákně hájí starými nabiječkami a příkladem střídavého výstupu z altíku auta což je už pro mě jakožto nelektrikáře trochu vyšší dívčí. Nicméně ve zbytku příspěvku výše je velmi důležitá informace o nabíjecím proudu který by neměl přesáhnou 10% kapacity. Proto rozumně uvažující člověk patrně nenapojí malou motobaterku na pravěké trafo ze kterého ani neví co leze.
V případě použití "hloupé" nabiječky o které psal Slávek -TDM o minimálním nabíjecím produ bych si troufnnul tipnout, že usměrnění bude asi trochu lepší a nějáká ta dioda se tam najde. Osobně jednu takovou nabiječku používám též a nabíjela i bateriky s 10,5V - podotýkám klasické.
Omlouvám se autorovi, že se mu do toho montuju. Jak jsem psal výše nejsem elektrikář a nechci mu nic vyvracet. Jen mi přišlo trochu hloupé dělat takovou mystifikaci o nabíječkách, kvůli nějáké minimální odchylce ve výstupním proudu.24.7.2017 od Mi3ka