-
13.3.2017 od kratas76
Mám dotaz týkající se chování tachometru. Po zimě jsem motorku poprvé vytáhl ven a během jízdy si všiml zvláštního chování. Při zařazené rychlosti 3 nebo 4 když zavřu plyn z vyšších otáček, tak ručička tachometru spadne na nesmyslně nízkou rychlost a po té se hned vrátí zpět, tam kam má. Otáčkoměr ukazuje a funguje korektně. Všiml jsem si, že v tu chvíli zareaguje i ukazatel zařazené rychlosti GiPRO, který v takový okamžik zhasne a číslo se po chvíli zobrazí společně s vracející se ručičkou tachometru. Upřímně se přiznávám, že nemám ánung o tom, jestli je rychlost přenášená mechanicky nebo jinak z nějakého čidla. Vcelku tuším, že GiPRO ukazuje zařazený rychlostní stupeň z nějakého výpočtu otáček a rychlosti, proto asi pohasne to světlo, jelikož dostane nestandardní informace. Rád bych přišel na to, proč ta ručička tachometru spadne s následným návratem. Setkali jste se s tím už někdo? Tušíte, čím by to mohlo být? Díky moc za rady Pavel
-
14.3.2017 od honza.vojak
Ahoj, něco podobného se mi dělo na SVčku - občas se rozlítala jak blázen, občas to mělo nějakou logiku (při vysokých otáčkách něco rozumně ukazoval, při nízkých kecal - ale bylo to takové cukavé), ale spíš to bylo náhodné...
Řešení byla úplna blbina (a pro mne ostudna ): uvolněný kontakt na baterce. Prostě při vibracích motorky se občas kontakt chytil, občas ne, prostě stačilo očistit a utáhnout. Snad jsme si tenkrát vyklepal i šroubek a konektor kabelu držel jen trochu připláclý tou gumovou šprckou... -
13.3.2017 od Ka-wa
Nejspíš máš v háji baterku, při nižších otáčkách to alternátor nestíhá a rozhodí to přístroje.
-
17.3.2017 od Micin90
Jop, to bude baterka ;) dobít pořádně, nechat na pomalý nabíjení přes noc ;)
-
17.3.2017 od JIRKA_CZ
když mi odešel regulator dobijeni, jako prvni začal blbnout tachec, pak postupně vše ostatní...nejaký spojení s baterkou to mit muze