Kontrola volnoběžky a podivná komprese?

  • 0

    26.12.2016 od dadanek1999

    Ahoj. Dneska jsem sundával levej dekl motoru, že zkusím, jak funguje volnoběžka (prodejce říkal že asi bude potřeba vyměnit, ale sám na moto nikdy nejel, koupil ji už jako nepojízdnou, takže duvěryhodnost 00nic...). Vytáhl jsem svíce a chvilku si hrál s rotorem, že ho zkusím pootočit na jednu stranu, nadruhou a nakonec i zjistit, jak se moto chová, když protočím startér bez svíček. No, volnoběžka (podle toho jak to vypadalo) se mi zdá OK, spíš mě zarazilo, že válce maj i bez svíček docela slušnou kompresi (viz. odkaz na video dole)., bez ráčny bych neměl šanci to přetočit. Vůbec to nechápu, přece když je nahoře díra tak ke kompresi ani nemůže dojít, protože se vzduch nestlačí ale vyfoukne pryč, nebo se pletu? Setkali jste se s tím už někdo?

    Poprosil bych Vás o nějaké vyjádření, ideálně jak k té volnoběžce (jestli nevidíte nějaký vyloženě problém na funkci, kdyžtak to pak zkusím ještě se svíčkama) a i k té kompresi.



    A jen takový rychlodotaz - svítí kontrolka teploty oleje když se otočí klíčkem a motor neběží? Vypustil jsem chladící kapalinu, zprovoznil elektriku a zjistil že kontrolka se po otočení klíčku rozsvítí, tak nevím, jestli je to normální...

    Předem díky moc!

    Doplněno:

    Jinak ano, proběhne i kontrola napínáku, rozvoďáku (jestli je správně, jak má být) a seřízení ventilových vůlí.

    27.12.2016 od dadanek1999

    Pánové, omlouvám se, psal jsem to večer značně unaven. Měl jsem na mysli kontrolku teploty vody, proto jsem psal ze je teď vypuštěný chladící systém. O tom že kontrolka oleje je na tlak vím. Jak tu někdo psal, moto jsem koupil nepojizdnou, ani nevím jestli není potkana od předchozího majitele. To s tim směrem otáčení jsem nevěděl, děkuji za upozornění, naštěstí na 99% rozvod nepřeskočil, normálně se to točilo stejně jako na druhou stranu bez jakýchkoli obtíží či pazvuků.

    27.12.2016 od dadanek1999

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    27.12.2016 od Slávek-TDM

    Ja bych to nevidel tak cerne. Tu "kompres" jak to nazyvas maji na svedomi pruziny ventilu, takze je logicky, ze musis pri otaceni motorem jejich silu prekonat.
    Jestli ma KLE standardni napinak s pruzinou a zoubky, tak neni duvod, aby se to pri otoceni zpet potkalo. Jakej presne mas problem?
    Jinak kontrolky by svitit mely - presne dle tohoto videa:

    Doplněno:

    a rovnou přitom může udělat i ventilovou vůli

    27.12.2016 od ja1

    koupil starou nepojízdnou a snaží se ji oživit....kdo ví co s tím vyváděl předchozí majitel...já bych začal rozvodama ..zkontrolovat značky je otázka 30 min

    27.12.2016 od ja1

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.12.2016 od ja1

    jsi mamlas. to nevíš že se točit motorem obrácene nesmí?? nefunguje pak napínák a může tak přeskočit rozvod,což se asi u tebe stalo. stahni si manual a nastav rozvody

    Doplněno:

    tlak oleje zhasne stejně jako dobíjení po nastartování

    27.12.2016 od ja1

    ta tvoje komprese bude nejspíš opřený píst o ventil, pak uvidíš jastli se neohnuly

    27.12.2016 od ja1

    proč kontrolovat volnoběžku když starter motorem točí??nechápu

    27.12.2016 od ja1

    kontrolku teploty oleje kle opravdu nemá. přečti si manual která kontrolka na co je

    27.12.2016 od ja1

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.12.2016 od Lumen

    Asi myslis tlak oleje ne?..jinak jak rika ja1,asi se ti to potkalo,dobra prace

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.

TOPlist