-
11.11.2016 od ERAZIM
Ahoj, zdravím.
Poraďte mě někdo na jakou míru mám nastavit hladinu v karburátoru. Já vím, že to je 14,7 na vršek plováků, ale u mých karburátorů je vršek plováku podstatně výš, něco kolem 20 mm. Už jsem prošel kde co ale nastavení pro tenhle karbec jsem nikde nenašel. Motka je z roku 1996 a má i vyhřívání karburátoru, asi nějakej atip. Nejdřív jsem to nastavil tak, že připojený průhledný hadičky nasazený na vypouštěcích trubičkách plovákových komor ukazovaly benzín přesně na rozhraní plovákový komory a karburátoru. Tím jasem to asi úplně uchcal a nešel ani sytič, výkon nulový. Potom jsem to vrátil do zhruba stejné polohy co to bylo.Sytič se už zlepšil, ale po nastartování běží asi tak 20sek. hrozně blbě, tak do 1000ot až teprve potom se to vzpamatuje a funguje normálně. Výkon při jízdě jsem zatím nezkoušel. Myslím si, že jdu správnou cestou, že všechno je záležitostí tý hladiny, ale zkoušet pokus omyl je nadlouho. Zkuste mě někdo poradit na kolik to nastavit. Na karbci se měnily děravý membrány a příruby k motoru, všchno se čistilo.
Díky.
-
12.11.2016 od VěčnejRebel
Jo, taky laboruju, nevím, co tam máš za karburátor, ale podle mně by tam měli být dva Mikuni BST40 (jsou to zkurvený rovnotlaký mrdky), jak píšeš, u těchto karburátorů by výška plováku měla být těch 14,7mm a nebo by dělící hrana plováku měla být rovnoběžná s dělící hranou plovákové komory,(při otočeném karburátoru vzhůru nohama) je to to samé, jenom jednoduší měření. Také se v manuálu píše, že má být výška hladiny 1.5 - 2,5 mm. (u Mikuni by to měla být hodnota pod dělící hranou plovákové komory). Jenomže když nastavíš výšku plováku na 14,7 mm tak bude hladina asi 7mm pod, navíc karburátory jsou u Viraga upevněny šikmo pod úhlem asi 16°, takže nevíš kde měřit ), nejjednodušší a nejrychleší je vymontovat, připojit flašku s benzínem a nastavit asi na těch předepsanývh 1,5-2,5 mm. (shoduje se to se stavem za provozu, vyzkoušeno) Potom nastavit bohatost směsi. Ale co udělej především, zkontroluj stav uzavíracích ventilků !!!, ten gumový uzavírací kužel, koukni ma to pořádně lupou, jestli tam není vymačkaná ploška, jestli jo, tak přebrousit - kvalitní smirek asi 400. Udělat přípravek a upnout do soustruhu nebo do vrtačky. Nové jsou příšerně drahé. Pokud ventilek propouští, tak se hladiny nedoměříš a bude Ti to blbnout, při startování, při volnoběhu, při ubrání a nízkých otáčkách se bude zalívat a vzpamatuje se až při vyšších otáčkách. Až to trochu nastavíš, tak potom měřit pomocí širokopásmových lambda sond a nejlépe i za jízdy. Dej vědět jak jsi pořídil. Hodně štěstí Milan
-
13.11.2016 od yozo444
ja by som skusil co poradil VěčnejRebel : dělící hrana plováku měla být rovnoběžná s dělící hranou plovákové komory