Klepání v Jawě 350

  • 0

    26.9.2016 od Peky29

    Zdravím, prosím o radu s Jawou 350/640 R.V. 2004. Najeto 30 000 km.

    Kupoval jsem jí pří 23 000 km a už při koupi se mi zdálo, že spojka nefunguje na 100% Jako kdyby měla tendenci trochu prokluzovat. Říkám no nic, je to přeci jawa. Poslední dobou se to ale zhoršovalo a tak mi asi před 1000km došla trpělivost a snažil sem se jí co nejlíp vyštelovat. To se mi bohužel nijak závratně nepovedlo. Trochu při 1, ale na 2 a 3 po zařazení tak 1s klouže jako blázen. 4 už je relativně dobrá. Jenom podotknu, že majitel předemnou vypadal že už něco najezdil a čouda spojce nedával. Já na ní taky nestojim, tudiž si myslím, že by opotřebovaná bejt neměla...
    Zajímavé mi taky příde, že snad klouže víc když jedu sám a se spolujezdcem mín, ale to může být jen pocit.
    Problém nastal včera, když si jí půjčil otec (zkušený řidič) Tak prý najednou když zařadil 3, tak jako kdyby se něco přiseklo v motru . Zastavil a něco jako kdyby v motoru (nedokázal určit kde) klepalo. Dělalo to u za jízdy. Poté se to srovnalo. Takto ještě jednou ale i na 4. Nicméně dojel domu (30km) a šel sem se hned podívat-zdálo se mi, že v motoru opravdu něco trochu rachtá, ale prý to předtím dělalo víc. Zkoušel jsem to projet-vzal sem za jedničku, dal dvojku a najednou něco rachtalo-zastavim a neustávalo to a vycházelo to jako kdyby od levýho válce (ale nedokáži to s jistotou určit-spíš mi to jen přišlo) Znovu sem se rozjel a už mi to takto nerachtalo. Jinak motor má plnou sílu i přes klepání-zadřený to nebude. Najel sem ještě asi 5km ale už se to neobjevilo. Využil sem prohřátýho motoru a hned vypustil olej z převodovky (já ho ještě neměnil, ale nevypadá, že by mu něco zásadního bylo) Je mi jasný, že v motoru neklepalo kvuli "špatnýmu" oleji-tím maximálně vyřeším prokluzování spojky.
    Ještě by chtělo zmínit, že to klepání je na frekvenci 5 ran za 1s cca.
    Koukal sem na internetu, že závada by mohla být v povoleném spojkovém koši.

    Nenepadá někoho, v čem by mohla být závada?
    Moc děkuji za případné rady.

    Doplněno:

    Nefunguje odkaz... Tento snad půjde:

    28.9.2016 od Peky29

    Tak sem našel chvíli času a dal sem se do toho. Sejmul sem víko motoru a bylo mi to skoro jasný... Vůle na primárním řetězu je 1cm- viz video Dále sem kouknul na lamely. Ty se mi zdají dobré. Na internetu je hromada zmínek, o pružné lamele atd.
    Proto napíšu seřazení od předu: Hliníkový talíř-bez viditelných poškození, Lamela-tlouštka 3,6mm, mezilamela, lemela 3,6mm, mezilamela, lamela 3,6mm, mezilamela, lemela 3,55mm, mezilamela, lamela 3,6mm, spojkový koš kde jsem zjistil, že i přes řádně zajištěnou matici se povolil do stavu, že s košem melu 3mm sem a tam. Dále na hranách koše jsou ostré hrany od lamel a místy i nepatrně vydřené drážky...
    Postup vidím takto:
    Koupě nového řetězu, podložky pro zajištění koše, zabroušení ostrých hran na koši, zasilikonování motoru. Někde jsem se dočetl, že koš se utahuje momentem 40 Nm. je to možné?
    Mám se zkusit zaměřit ještě na nějaké případné závady? nebo si na něco dát pozor, atd?

    28.9.2016 od Peky29

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (6)
  • 0

    26.9.2016 od Slávek-TDM

    Brachovi se pred 20ti lety na 639tce uvolnila matka co drzi spojkovej kos a porad musel dotahovat spojku a obcas klouzla. Dusledek byl, ze nakonec matka i kos spadly z hridele a neslo s motorkou jet, takze jsem musel 5 kilaku tlacit... Kontrola je snadna, proste vypust olej a sundej levej dekl.

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.9.2016 od ja1

    a když už bude sundanej dekl spojky tak utáhni kolo na klice-primární převod. pak sešteluj poloautomat a nakonec lanko spojky.

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.9.2016 od MarkusRetrp

    a kdyz uz budes mit sundanej dekl nakup lamely a muzes vymenit zkouknou jak vypada kos jestli je odrbanej apod nic tim nezkazis

    Doplněno:

    Pokusím se tenhle týden tundat víko a zkouknout, co kde je za problém. Kdy se mi něco nebude zdát, tak nafotím. Možná bych se ještě zeptal, jak sundat oilmaster? Nebo spíš hlavně jak ho potom nandat

    27.9.2016 od

    Pokusím se tenhle týden tundat víko a zkouknout, co kde je za problém. Kdy se mi něco nebude zdát, tak nafotím. Možná bych se ještě zeptal, jak sundat oilmaster? Nebo spíš hlavně jak ho potom nandat

    27.9.2016 od

    Pokusím se tenhle týden tundat víko a zkouknout, co kde je za problém. Kdy se mi něco nebude zdát, tak nafotím. Možná bych se ještě zeptal, jak sundat oilmaster? Nebo spíš hlavně jak ho potom nandat

    27.9.2016 od Peky29

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.9.2016 od ren-old

    proč by měla spojka klouzat jenom proto, že je to JAWA? Spojka může klouzat na každé motorce. Pokud ti klouže na 1, 2 i 3 tak je 100% něco špatně. Na 4 ti to neklouže už proto, že motor nemá takový výkon, aby to proklouzlo. Pokud ti to takto klouže už delší dobu a najel jsi na ni podle toho co píšeš 7tis km, tak je velice pravděpodobné, že ti nepomůže jenom štelování, ale budeš muset lamely vyměnit, protože budou korky spálené. Tím pádem budou tvrdé a nebudou plnit svoji funkci a nepomůže ani výměna oleje, který jsi taky jak píšeš ještě neměnil, takže nevíš jak dlouho tam byl než jsi ji koupil. Takže s výměnou oleje zkontroluj spojku jak psali kluci přede mnou

    Doplněno:

    Jawy jsem měl a to několik, ale žádnou s oilmastrem. Zkus se zeptat tady http://www.jawamania.info/default.aspx ti poradí určitě.

    27.9.2016 od ren-old

    Možná jsem se blbě vyjádřil. Celou dobu neklouzala na všechny rychlosti. To až poslední dobou. Určitě se do ní podívám-jan jak budu mít chvíli času.
    Než začnu, tak bych ale chtěl poradit, jak sundat a nandat ten oilmaster. Nebo je to blbuvzdorný? Obávám se, že ne, tak abych po 5km nedojezdil... :)

    27.9.2016 od Peky29

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.9.2016 od krokoš

    Čau, nechcem strašiť, ale u 638 vedeli praskať spojkové koše. Totiž sa utrhne osadenie od koša a príznaky sú také, ako popisuješ, spojka raz funguje, raz nie, a rázy z motora. Jednoznačne rozobrať a skontrolovať, hlavne s tým nejazdiť. Oilmaster neviem, ale na starých 634, ja som mal takú, je namontovaný v dekli a náhon je riešený z kľuky, pri montáži len treba nastaviť ten náhon aby to sadlo dokopy. Nezabudni potom na tú zaisťovaciu podložku pod maticu koša, aby sa Ti neuvolnil, musí byť origo, najlepšie nová, kúpiť spolu s košom. Keď chceš tak Ti sfotím ten roztrhnutý kôš, mám ho doma, menil som ho jednému. Držím palce pri oprave.

    Doplněno:

    Tak sem našel chvíli času a dal sem se do toho. Sejmul sem víko motoru a bylo mi to skoro jasný... Vůle na primárním řetězu je 1cm- viz video Dále sem kouknul na lamely. Ty se mi zdají dobré. Na internetu je hromada zmínek, o pružné lamele atd.
    Proto napíšu seřazení od předu: Hliníkový talíř-bez viditelných poškození, Lamela-tlouštka 3,6mm, mezilamela, lemela 3,6mm, mezilamela, lamela 3,6mm, mezilamela, lemela 3,55mm, mezilamela, lamela 3,6mm, spojkový koš kde jsem zjistil, že i přes řádně zajištěnou matici se povolil do stavu, že s košem melu 3mm sem a tam. Dále na hranách koše jsou ostré hrany od lamel a místy i nepatrně vydřené drážky...
    Postup vidím takto:
    Koupě nového řetězu, podložky pro zajištění koše, zabroušení ostrých hran na koši, zasilikonování motoru. Někde jsem se dočetl, že koš se utahuje momentem 40 Nm. je to možné?
    Mám se zkusit zaměřit ještě na nějaké případné závady? nebo si na něco dát pozor, atd?

    28.9.2016 od Peky29

    Zdravím, pokud bys měl chvíli času určitě by fotka neuškodila. Díky moc.

    28.9.2016 od Peky29

    PS: olej vymeniť po oprave, lebo bude plný hliníkových pilín, ako ten kôš drel po dekli. Aj ten na novo naliaty bude toho plný.

    28.9.2016 od krokoš

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.9.2016 od Deyva

    tak to klepání může být asi fakt primární řetěz, ale nevím jaký přesně klepání... u mě to taky klepe jakoby v levým válci, někdy jo, někdy ne, spíš na volnoběh jo... a to mám nový ložiska v karterech, komplet zrepasovanou kliku (Padalík, jen setrváky zůstaly původní), nový gufera všude, dával jsem i novej primární řetěz a klepe to stále... jediný, co jsem neměnil byly pístní čepy, respektive ani výbrus jsem nedělal.

    ohledně klouzání spojky - zrovna v úterý jsem měnil pružiny na spojce a klouzání přestalo. klouzalo to hlavně, když jsem dal plnej kotel na dva a tři, někdy i čtyři. pružná lamela ani gumička na tvojí spojce není, máš tam starší, osvědčený typ spojky pro 634, 638ková spojka má pět šroubků a pérek namísto tří pérek a tří čepů, takže toto se tě vůbec netýká - spousta lidí s 638kovou spojkou prý měnila "zpátky" za 634kovou.

    no a ohledně oilmasteru jsi asi už zjistil, že jde dolu s celým deklem

    Doplněno:

    jo mimochodem, mám tam taky 634 spojku od výroby...

    29.9.2016 od Deyva

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist