-
21.8.2016 od vittt
Zdravím,
kupuji první větší motorku a zaujala mě v bazaru jedna FZ6 N. (model 2006/7)
S kamarádem, který už nějakou dobu jezdí, jsme ji byli omrknout. Všechno OK (nikde neodřená, nikam netáhne, nic neteče ani nechrastí). Jediný problém který s ní kamarád měl bylo, že při náklonu do zatáčky má tendenci se do ní stáčet (padat, táhnout). Prý se mu to zatím z žádnou motorkou nedělo.
Kamarád se trochu poptal a prý by to mělo být přední gumou.
Chci se zeptat, nemůže být problém i jinde? (např. špatná geometrie)
Mockrát děkuji za odpovědi!
Vítek
-
22.8.2016 od GrametS
A nemůže to být gumou sjetou do kostičky? Pokud málo klopíš, guma se sjede v prostředním pásu, vytvoří se plocha s jasnou hranou a v momentě, kdy ji sklápíš, musíš tu hranu překonat = klade větší odpor a pak se najednou jakoby propadne....
Řešení:
- nový gumy
- sám si to pořádně ojezdit v zatáčkách -
22.8.2016 od SláďaX
ahoj, jsem vlastníkem FZ6N... geometrie osy kolo a geometrie brejlí/vidlí (buchlá ze předu) a plus ojeté pneu udělají snadno jízdu s velmi nežádoucími jevy... kontroluj první řadě toto
přední guma má tendenci se sjíždět do "A" špičky... to znamená že se mašina sama a dost rychle položí... už cca 2roky stará pneu (6000km najeto)
zadní guma má tendenci uprostřed se sjést a vytvořit plošku a nebezpečné hrany... místo krásné profilu zaobleného... to pak ti dá velkou práci do zatáčky přinutit motorku položit ale opět když se ti to povede, bude změna pohybu dolů velmi rychlá
řidítka některý neoriginální mají tendenci se tzv. zavírat (trošku ohlé, či vyosené či blbě vypočítané)... osobní zkušenost... vyměnil jsem řidítka a je to cajk... nebo krátký řidítka způsobůjí velmi malou odezvu od podvozku a malou kontrolu řidiče zde u naháčů potřebuješ větší páku takže aspon 70cm :D kličkování mezi kanály a překlápení pak bude snažšíDoplněno:
Nebo pneu máš úplně nové :D a tvůj kamarád nezažil nikdy ten pocit svezeníčko na novém krásném oblouku
Po 2000km (platí u cestovní či polosportovních pneu) už pneu mění chování, jak stáří gumy tak i ten tvar sježdění se mění... po 5000km je rozdíl jako bejk22.8.2016 od SláďaX
Staří oleje ve vidlích udělají také své :/
22.8.2016 od SláďaX
Vzpomněl jsem si na další skutečnost, která má vliv na podvozek. Existuje mnoho rozměrů pneumatik:
Zadní r17 180/55 cm by tam měla být... hodně modelů pneumatik se nabízí s rozdílnou výškou... třeba existuje výška 50cm :/ takže mašina se tak krásně nenaklání po kolíbce oblouku :/ existuje i 190/50 cm (R1), takže ještě oblouk je nízký a roztáhlý do stran :/ MOTOGP údajně jezdí na výšce 65
Oblouk se též liší od modelu k modelu a výrobce i přes stejné rozměry 180/55... jednoduše sportovní pneu mají křivku přizpůsobenou k jízdě pořád v oblouku, je více špičatější... ale pozor nejsou to ještě sliky, je to pneu na silnici se vzorkem, ale extremně lepivá :D M7 metzeler, Pirelli Angel GT, Pirelli Diablo Rosso III,Dunlop Sportmax Sportsmart II ....... takže třeba máš extra drahou sportovní pneu na ní obutou (7-10 000 Kč...)22.8.2016 od SláďaX
-
21.8.2016 od ja1
lidi toho nakecají.... tak gumu snad vidí,,atejně tak zezadu kouknout jestli jsou kola v ose.. řekni někomu jinýmu kdo se v motorkách vyzná..
-
22.8.2016 od JollyJoker
Přesně tak,je to špatně sjetá přední guma,nebo je podhuštěná. Ale tipuji to první
Doplněno:
Jinak je to sjetí do jako by špičky. A okem je to jen těžko pozorovatelné...
22.8.2016 od JollyJoker
-
23.8.2016 od Smartpit
Myslím, že to co popisuješ je dobrá vlastnost motorky. Hodně mi to připomíná kluky, jak říkali něco podobného když vybírali tu moji fz6. Oni jezdí enduro, prostě nezvyk...
-
23.8.2016 od HonzaKnO
Pokud mluvíš o padání do zatáčky v nízké rychlosti a zavírání řidítek, tak to je vlastnost FZ6...pokud jde nějakou nestabilitu ve vyšší rychlosti tak to je pravděpodobně guma, ložiska v krku řízení nebo ložiska v kole. Vůle v ložiskách není problém zkontrolovat