-
19.5.2016 od DomakCze
Zdravím píšu dnes po druhé další problem budu měnit olej ale v manuáli je to tak stupidně napsané že nevím co tam nalejt... Proto jsem prohledal fóra atd a našel jsem že lidi lejí buď 10W40 nebo 20W40 ale nikde jsem nenašel jednoznačnou odpověď proto prosím někoho kdo má s tímhle bajkem zkusenost at napíše co tam šoupnout :) děkuji :)
-
20.5.2016 od Mário_1
Pokud nevíš co do motorky nalejt.. Můžu doporučit tuhle stránku http://www.putoline.com/en/. Sám ji používám.. Tam si napíšeš jakou motorku máš a vyjede ti jaké oleje tam můžeš dát. Jak to vidlic benzinu nebo motoru
-
19.5.2016 od dave-lister (Petr Škorec - Opravy Auto - Moto)
Já používal olej 20W-50. 10W-40 je u XJ na zimní provoz.
-
19.5.2016 od Jakub-SPZ
Oleje máš podle teplotního rozsahu, oba typy jsou možné. Když jsem měl XJ 600 používal jsem Castrol GPS 10W40
-
19.5.2016 od krasapryc
Rozhodně tomu neublížíš s žádným z nich. Když jsem XJ600 koupil já, byl v něm olej 15W50 od Motulu. Při první výměně jsem nalil 10W40 od Valvoline a nezaznamenal žádnou změnu. Při další výměně jsem vzhledem k letním vedrům zvolil 20W50 od Castrolu a přišlo mi, že kromně prvního zařazení jedničky ( větší "rána") je řazení i motor tižší. Na další výměnu mám opět připraven 20W50.
-
20.5.2016 od DomakCze
Dobře takže to asi taky vidím na tu 20W50 tak snad tím nic neposeru
-
20.5.2016 od Komorerth
pouzivam 20W40 od castrolu (Evo). Vacsina majitelov z fora xj tam leje 10w-40. ja tam najblizsiu vymenu chcem skusit http://maziva.heure...-moto-4t-15w-40_1-l/
-
20.5.2016 od nilgiri
Já dávám 10W40, ale taky myslím, že pro ježdění v létě, když je horko, bude asi vhodnější třeba ten 20W50 (měnit už to nebudu ). Možná i trochu záleží, jestli máš už verzi s olejovým chladičem.
-
20.5.2016 od redmanXXL
leju Valvoline Durablend 4T 10W-40 API SG JASO MA
předepsáno je 10W40 taj ho tam leju. (rv95) . Spíš řešim normu, API SG už skoro nikdo nedělá a do 20 let starýho motoru nejde lejt moderní olej. Jde, ale nemělo by se. Uvolněj se všechny letitý usazeniny a člověk riskuje, že se to někde ucpe.Doplněno:
Když při výměně vyleješ žlutej olej, tak je to špatnej olej. (u motorek to neplatí tolik jako u aut). Naopak černej olej, kterej do sebe pojme kaly, karbon a nečistoty je dobrej. Pokud se bojíš přechodu, tak tam ten kvalitní nech poprvý, podruhý jen chvilku a vyměň ho. Modernější olej bude vždycky lepší. Motor udrží čistší.
25.5.2016 od Speeder
Neřelk bych, že je to mýtus. Dva roky z5 sem měl v půlce sezony krásně žlutej olej v okýnku, motokra vrněla... no problemo. Jel sem na dovču, vzal sebou flašku svého oleje, ale kámoš ne, tak sem mu dal pro jeho Bandasku, a ke konci už mi nezbylo na dolití do mojí XJ. Musel sem na pumpu a koupit co bylo, tož 10W40 ale API SL. Nalil sem pár deci, zamáčk slzu a modlil se. A 100km potom olej černej jak bota. Ten hnus co z toho vytek doma, když sem hned po dojezdu měnil byl fakt ke zblití. Nalil sem čerstvej SG a zase je stále žlutej, jako novej. Od tý doby vozim svůj olej a ostatní ať si koupěj. Už nedávám.
23.5.2016 od redmanXXL
To myslím, že je spíš mýtus. Respektive to možná platilo někdy dávno. Předpokládal bych, že předchozí majitel do motoru lil nějaký moderní olej, takže nehrozí, že by se uvolnilo něco, co se neuvolnilo už dřív.
20.5.2016 od nilgiri
-
22.5.2016 od djangi
Loni jsem jezdil 10W40, letos 15W50... prvních možná 1000km byl motor výrazně tižší, poté ale zní jako za starých časů... :D Každopádně mi lidi doporučujou jako do "vylitaného" vzducháče něco hustšího než 10W40..