Co prověřit před koupí

Odpovědí (6)
  • 1

    14.4.2016 od Emmette

    Tahle motorka je v celku spolehlivá, nemá nějak extra známé mouchy. Dej si pozor na všeobecné věci. Už jsi někdy motorku kupoval?

    Doplnit odpověď

  • 1

    15.4.2016 od ja1

    vzít k nákupu odborníka-někoho kdo tomu rozumí.

    Doplnit odpověď

  • 1

    20.4.2016 od tanoz

    Když jsme tuhle "přechodovku " kupovali se synem,tak jsme si na pár bodů dali pozor. Rozhodně Ti ale doporučuji vzít si sebou odborníka a nebo alespoň někoho,kdo už delší dobu sedlá silnici,nebo naháče. Takový stroj většinou mívá už hooodně za sebou, protože je používán hlavně jako přechod na silnější kubaturu. Za těch pár let ještě jedna rada. Mašina Ti dovoli nohem víc, než pneumatiky. Teď už snad jen stručně k tomu na co jsme si dávali pozor my:
    * Prohlédnout motor, jestli někde neteče. (Prý je to u těchto mašin obvyklé.)
    * Rozhodně zkontroluj stav brzd.
    * Stav řetězové sady. (Ta hodně napoví)
    * Při rozjezdu a jízdě sleduj, jak motor reaguje na přidání plynu. Jak volné, tak pořádné zatažení. (Škubání, neochota zabrat, nebo mezery v zátahu signalizují nějaký problém)
    * Při jízdě po rovině (vyšší rychlost) pusť řídítka, zda někam netáhne. To samé pak zkus s tím, že jen náklonem zatočíš vlevo a pak vpravo. Pokud Ti to na jednu stranu "usekne", zkus to pro jistotu ještě jednou. Mohlo by to ukazovat na nastřelenou kostru, nebo ohlou vidli. A nebo jako u mne prostě staré a ztvrdlé pneu.
    * Jak reaguje motor na prosté puštění plynu, zda ochotně a citelně začne brzdit, a nebo neucítíš žádnou změnu. (Většinou to ukazuje na vyběhaný motor)
    * No a pak projeď rovně (bez držení) nějakou louži a koukni, jestli je po Tobě jen jedna stopa.
    * Dobré by bylo, kdyby to ještě někdo se zkušenostmi zkusil dát pěkně na kolínko. Těmhle strojům dík jejich přirozené hravosti to nedělá problém, ale nevyrábí se na ně dostatečně měkké pneu a to chce zkušeného pilota. (Za nás jsme ji tvrdě testli až v Alpách a téměř vždy jsme se s ní museli trochu poprat. Vyzkoušeli ji tam 6 myslím, že zkušených pilotů a všichni se stejným výsledkem.)
    Jinak Ti ji vřele doporučuji. Je to prakticky dospělá holka co udělá radost, hodně zvládne a málo sežere... No a pokud bude sem tam nějaký škrábanec? No obyčejně mívají kolem 5 - 9 majitelů za sebou, co se učí, tak to se dá i čekat.

    Doplnit odpověď

  • 0

    14.4.2016 od teox

    ne ne prave ze nekupoval ... budu rad za kazdou radu

    Doplnit odpověď

  • 0
  • 0

    3.5.2016 od pan_Maršoun

    Já jsem kupoval GS500 jako první motorku a následně jsem zjistil několik věcí na které je lepší dát si pozor.

    GS500 je jednoduchá motorka a běžnou údržbu dokáže dělat i začátečník. Ale není dobré, když se takový začátečník začne pouštět do vylepšování. To pak motorce spíše uškodí. Já jsem například zjistil tyto "vylepšení" elektriky:
    - Výkonnější žárovka v předním světlometu a následně totálně seškvařená patice žárovky.
    - Pájení drátků na spojovací patice kabelů. Raději na to nešahám, protože se bojím, že by se to rozpadlo a budu to muset celé předělat.
    - Jiná baterie, která byla o něco slabší a menší. Měla jinak natočené přívody a strašně blbě se zapojovala.Motorka hůře startovala.

    Když jsem poprvé měnil olej, tak starý olejový fitr se úplně rozpadl. Tak moc nevěřím, že ho pravidelně měnil.

    Myslím si, že slušný motorkář si zapíše důležité servisní úkony a kilometry, kdy je dělá (výměna svíček, oleje, řetězová sada a pod.). Má odložený nějaký papír nebo fakturu ze servisu na větší opravy. Pokud nic nemá a všechno si spravuje sám, tak bych doporučil kamoše, který už má s motorkou dost zkušeností, aby se na ni šel podívat. V konečném důsledku ti to může ušetřit starosti a peníze.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist