Krátká reportáž z BMW Motorrad RR Days 2017

Už po šesté pořádal BMW Motorrad pro region střední a jihovýchodní Evropy, akci RR Days, tradičně na brněnském autodromu.

Pozvánka byla o to příjemnější, že se vztahovala nejen na osobu, ale i na motocykl libovolné značky … velmi milé. Po tragikomicky arktické Jarní Ceně bylo tentokrát počasí obšlehnuté z prospektů cestovních kanceláří a to, spolu se stádečkem letošních BMW S1000RR, slibovalo libový den.

Jeho součástí bylo i představení největší vymazlenosti z vývojového oddělení modrobílých. Modří už tuší, že nešlo o nic menšího, než BMW HP4 RACE, nakoňované saně s karbonovým rámem
i koly, nejlepšími komponetíky od Öhlinsu i Bremba i 2D elektronikou a se spoustou zajímavých čísel v rodném listě:

rám - 7,8 kg
přední kotouče 320 x 6,75 mm
215 k
120 Nm
171 kg full
15° trakce i motorové brzdy
750 ks limitované série

BMW S1000RR 2017

Nová dvasedmnáctka není žádnou revolucí, nasedám na známou motorku, přesto se zvědavostí. Ale víte jak to je, zkoumání blech s prvním přidáním plynu nechávám zuřivým entomologům, nejdůležitěší jsou pocity. Naštěstí tady se ty správné pocity dostavují prakticky okamžitě. Hned z první je to samozřejmě výkon. Je všude, je vždycky a je opojný jak starý arménský koňak … a dostane tě. Když navíc nemusíš řešit nic dalšího, ani třeba rychlořazení nahoru i dolů, prostě proto, že funguje, ke štěstí toho okamžiku moc nechybí.

Jasně že se najdou věci, které by mohly být jinak, ale vlastně nejsou zásadní. Protože ať je to jak chce, eRRero je sériová silniční motorka a ne na míru postavená okruhovka.
Tak třeba brzdy. Po pár kolech je krok páčky delší a gumovější než se mi líbí, ale bez vlivu na účinek a motorka brzdí stále stejně dostatečně. Úplně mi taky neseděla pozice za řídítky. Přišlo mi, že sedím moc vepředu a nízko. Viděl bych to jako daň kompromisu, protože vím, že na tomhle báwu se dá najet hromada kilometrů v provozu bez následného převozu na ortopedii, rehabilitaci nebo do lázní.

Jsou to ale opravdu podružnosti a ač na sériovce, po pár kolech se docela s chutí pouštím do psích šarvátek s ryzími okruhovkami a přestože celou dobu mi někde na pozadí OS poblikávala červená kontrolka, bylo to fajn a děsně jsem si to užil.

Takže ochutnávka zachutnala a už teď se teším na pokračování v podobě delšího testu.

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz


TOPlist