kawasaki_good_times_tour2




Jarní MotorTechna Brno

Letos poprvé 12. 4. se na brněnském výstavišti sjely tisícovky nadšenců, kterým přirostla k srdci historická technika. MotorTechna není pouze obyčejnou burzou, ale i společenskou akcí, jejíž součástí je prezentace několika převážně brněnských klubů historických strojů. V letošním roce na jaře návštěvníky i organizátory potěšilo příjemné jarní počasí.

Kapitoly článku

Burzy v centru Brna se pořádají od r oku 2003. V tomto roce se jejich pořádání přesunulo z brněnského letiště na výstaviště z kapacitních důvodů, tak i z důvodů lepšího sociálního zázemí.
Někteří účastníci na brněnské výstaviště dorazili v pátek odpoledne, tak jak to bývá při podobných zahraničních akcích. Prodejci a vystavovatelé zaujali svoje místa v legendárním „zetku“ a obsadili kulatý pavilon i na volných plochách v jeho těsném okolí. Do Brna samozřejmě přijelo i mnoho zahraničních účastníků, mezi nimi převažovali slovenští a polští návštěvníci a prodejci. 
Po líném ránu se kolem sedmé hodiny tep na výstavišti rapidně zrychlil. Prodejci kvapem rozbalovali své stánky se zbožím. Někteří na asfaltové plochy vyrovnávali nekonečné řady plastových beden s nepřeberným množstvím různého tovaru. Jako v akčním filmu z konce osmdesátých let působil příjezd dlouhé kolony vozidel hlídek VB se zapnutými sirénami.
Kulatý pavilon Z nenasytně polykal poslední opozdilce, kteří vystavovali svoje stroje. Ti, kteří se starají o žaludky hladových a žíznivých návštěvníků zatopili pod kotlem a počali vařit první ranní kávu. Přicházejícími návštěvníky se počaly zahušťovat všechny uličky. Nabízeno bylo velké množství různých motocyklů, převážně československé výroby. Mezi těmito stoji bylo tentokráte velké množství terénních speciálů Jawa a ČZ.
Za 13 tisíc € byl nabízen motocykl německé výroby Ardie 500 SV z roku 1929 osazený agregátem JAP. Zajímavý kompletní motor impozantních rozměrů z motocyklu NSU 601 OSL přibližně z roku 1939 byl prodáván za 55 tis. Kč. V celém prostoru brněnské Techny bylo možno zakoupit také nespočet replikových dílů na automobily a motocykly. Uvnitř pavilónu Z probíhaly presentace mnoha klubů. Velká tlačenice byla u skříňového retro televizoru před Skútr klubem Čezeta. Tradice klubu sahá až do roku 1961. Aktivně funguje opět od roku 1991. Klub pořádá v průběhu roku několik zajímavých setkání. Krom jiného byl v tomto stánku vystavován skútr ČZ 502 z roku 1961 a postranní vozík Druzeta vyrobený v Drupolu Štiřín v druhé polovině šedesátých let. Oba exponáty byly v nálezovém stavu před renovací.
Automobilový závodní speciál Aero Minor byl vystaven v propagačním stánku Brno Grand Prix Revival. Tato ojedinělá akce se na brněnském okruhu pojede 4. – 6. července 2014.
Jiří Liška z Vysočiny si pochvaloval místo u hlavního vchodu do pavilonu Z. Líbilo se mu, že je na suché asfaltové ploše. Byl vděčný i za to, že mu pořadatelé přidělili stejný flek jako loni. Stálí zákazníci jeho stánek tak lépe našli. Místo každého prodávajícího je totiž přesně určené a vyznačené.
O hladký průběh Motor Techny se stará početný tým organizátorů. Pro mnohé z nich je velkým zklamáním, že mnozí z návštěvníků i prodejců opouštějí areál již před polednem. Hlavním organizátorem brněnských burz je Lubomír Slavíček. Pořádáním burz v Brně se zabývá zhruba patnáct le a inspiraci hledal v zahraničí, převážně v Německu. Panu Slavíčkovi jsem položil několik otázek.
Co byste chtěl na brněnské Techně v budoucnu vylepšit?
Přáním mým i ostatních pořadatelů je zlepšit sociální podmínky pro prodejce, kteří přijedou do Brna již v pátek. Pavilon Z je přes noc uzavřený, což je problém. Dále se snažíme v maximální možné míře omezit kapesní krádeže a to ve spolupráci s Policií ČR. Letos byly nahlášeny „jen“ čtyři případy krádeží. V dřívějších letech to bylo i více jak deset případů za jednu burzu. Upozornění na toto nebezpečí bylo vytištěno i na rubu lístků pro návštěvníky. Dále bychom si chtěli posvítit na různé vykuky, kteří se na burze pohybují bez vstupenky. 
Výhled do vzdálenější budoucnosti?

Mým dlouholetým snem je MotorTechnu pořádat jako několika denní setkání. Ale cítím, že tento sen se mi již nepovede splnit a tak tento úkol rád přenechám mladší generaci. 
Jaká je vaše spolupráce s BVV?

Když jsme na výstavišti začali pořádat burzy, byla spolupráce s výstavištěm komplikovaná. Často se měnily termíny a to i několik málo měsíců před začátkem burzy. S přibývajícími roky se situace stabilizovala a zlepšila.
Řeknete mi nějaká čísla k letošní Techně?
Na burzu přišlo - i s oficiálními návštěvami - více jak 4 000 návštěvníků. Prodejců bylo 460. Vystaveno bylo více jak sto exponátů.
Kdy začínáte připravovat další burzu?
Zhruba sedmdesát prodejců si na jarní Techně zaplatilo podzim. Tím další přípravy začínají. Po jarní akci si dám měsíc, měsíc a půl pauzu a vše začne nanovo.

Jaký exponát či prodejce vás letos zaujal?
Musím se přiznat, že v průběhu burzy se věnuji převážně organizačním záležitostem. Příliš nevnímám, co se vystavuje a prodává. To zajímavé vidím až později na fotografiích. I když musím přiznat, že se v posledních letech organizační tým natolik sehrál, průběh burzy z mého hlediska je hladší a uvolněnější.
Na závěr bych si dovolil připomenout, že podzimní brněnská MotorTechna se uskuteční 18. 10. 2014

Informace o redaktorovi

Bohumír Špaček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):


TOPlist