Ducati Tour 2025 pokračovala v Ostravě další zastávkou
Text: Tomáš Scherer | Foto: David Bernard | Zveřejněno: 13.6.2025 | Zobrazeno: 1 453x
Tradiční Ducati Tour se na své testovací mapě opět zastavila i v Moravskoslezském kraji. Nedaleko od Ostravy se příznivci boloňské značky mohli znovu jednou zhostit role testovacích jezdců a v rámci několika hodin vyzkoušet všechny své jednostopé favority z portfolia „červených“. Akce se odehrála v již tradičním termínu měsíce červen a naše redakce nemohla chybět.
Kapitoly článku
Testování modelů Ducati v běžném provozu
Ducati Tour se již dlouhodobě zaměřuje na testování motocyklů v běžném provozu s cílem poskytnout všem zájemcům možnost vyzkoušet si portfolio modelů v reálných podmínkách. Letošní jízdy na Ostravsku znovu hostil areál Motobaru Bravantice, umístěný jen několik kilometrů od naší východní metropole.
Pro Moravskoslezský kraj testovací jízdy zastřešuje organizátorský tým ze společnosti AMG Moto. Musím hodnotit velmi kladně, že to, co se z předešlých ročníků osvědčilo, zůstalo zachováno i pro rok 2025. Výhodná poloha zázemí akce má skvělou dostupnost pro každého ze širokého okolí, z tohoto pohledu proto zůstalo vše „při starém“. Beze změny zůstal i dobře značený testovací okruh o délce 50 km, který všem nadšencům jedné stopy dával dostatek času otestovat zvolené stroje pohodovým tempem.
Zázemí akce
Podmínkou testování jako takového byla povinná registrace na webové stránce importéra. Výhodou je, že registrace účtů z minulých Ducati Tour z jakékoli zastávky zůstaly zachovány, proto se stačilo pouze přihlásit a zvolit hodinový blok vámi zvoleného stroje (registrační systém umožňoval vybrat dva hodinové bloky). Pro všechny nové účastníky však registrace neznamená žádnou překážku a zabere zhruba dvě minuty. Systém rezervací dovoluje na jeden účet volbu dvou motocyklů, aby se jednoduše dostalo na všechny. Další testovací jízdy bylo možno objednat přímo na místě, pokud zůstal některý z motocyklů v daný blok neobsazen. Každá rezervace potom vytváří potvrzovací email, nebylo proto třeba nic tisknout a vše se vyřešilo elektronickou formou. První testovací jízda byla zpoplatněna „klasickou“ částkou 1000 Kč, všechny další pak byly zpoplatněny částkou 800 Kč. Nepřekvapí, že každý ze zúčastněných musel splňovat podmínky jako – dosažený věk minimálně jednadvacet let, platné doklady, složená kauce ve výši 40 000 Kč (tu bylo možno složit i blokací na kartě) a podepsané prohlášení jezdce. Odměnou za účast byl „otevřený účet“ na nápoje a k občerstvení organizátor přihodil také raut. K organizaci samotné pouze dodám, že podobně jako vloni, i ročník 2025 pronásledovaly dešťové kapky a místy účastníci narazili i na mokré podmínky. Testovací jízdy však nakonec proběhly bez pádu a obešly se i bez technických problémů.
Registrační procedura před samotným výjezdem
Novinky i osvědčené modely
Organizátor se pro aktuální ročník skutečně vytáhl a v portfoliu akce 2025 byla k zapůjčení znovu kompletní plejáda strojů z každé prodávané kategorie italské značky, včetně žhavých novinek inovovaných modelů Panigale a Streetfighter:
- DesertX
- Diavel V4
- Hypermotard 698 Mono
- Hypermotard 950 RVE
- Multistrada V2 S
- Multistrada V4 S Radar
- Multistrada V4 RS
- Panigale V2 S
- Panigale V4 S
- Scrambler Nightshift 2G
- Streetfighter V2 S
- Streetfighter V4 S
Testovací jízdy probíhaly sice v běžném, ale v relativně klidném provozu sobotního dne. Samozřejmostí byla instruktáž o funkcionalitě zapůjčeného stroje, ale i rozprava o bezpečnosti jízdy během takového druhu veřejného testu. Jízdy samotné pak probíhaly individuálně, kde si každý zúčastněný zvolil vlastní tempo. Celá trasa trvala průměrně 45 minut, čímž zbývalo dostatek času na kontrolu motocyklů po dojezdu, jakož i doplnění provozních kapalin. To musím hodnotit jako velmi zodpovědný přístup a organizátorský tým znovu nezklamal ani v tomto směru.
Flotila testovacích motocyklů
A na čem jsem se letos svezl já? Nezaváhal jsem a za redakci Motorkáři.cz jsem nejprve vyrazil na modelové novince řady Streetfighter, konkrétně na modelu s motorem V2. Oproti loňskému modelu Streetfighter s motorem V2 Superquadro 955 (původem z Panigale) zaznamenal tento model pro rok 2025 značných změn, hlavně co se týče počtu koní. Modelový rok 2025 jich má totiž celkem o dvaatřicet méně, což ale v praxi vůbec není cítit. Naopak si dovolím tvrdit, že co model Streetfighter V2 2025 ztratil na výkonu, naopak získal na ovladatelnosti. Na akci byl k dispozici model V2 S (rozpoznatelný díky zadní krovce a absenci zadních stupaček) na kterém jsem absolvoval hodinový okruh i já. Dobře známá lehkost zatáčení s pomyslnou „vrtkavostí“ z loňského roku se zase zlepšila a přirovnání k „zatáčení jako na kole“ je zde rozhodně na místě.
Aktuálně nabízený výkon modelu 2025 s hodnotou sto dvacet koní dostačuje pro většinu běžných smrtelníků. Jeho dodávka přes tři volitelné jízdní režimy dává slušnou dávku využitelnosti pro všechny středně zkušené motorkáře. Projev od motoru je obecně velice živý a já sám jsem se několikrát přistihl při tom, jak mě baví jeho vytáčení do vyšších otáčkových pater. Skvěle se projevovalo i obousměrné rychlořazení a kapitolou samou o sobě jsou famózní brzdy. Uživatelsky ucelený balíček emocí dotváří skvělý plně barevný, multifunkční TFT display a kvalitní ovladače vždy v dosahu. Často propírané téma pozměněného designu letošního modelu (kde zmizelo letmo uchycené zadní kolo a pozměněno bylo i přední světlo) je rozhodně individuální záležitostí, mně však přišel letošní model s parádně vyvedenými výfuky k sedlu v pohodě a celkově „šik“.
Streetfighter V2 S 2025
Pro mě druhý v pořadí se stal již dobře zavedený model Scrambler, konkrétně v provedení Nightshift 2G. Testovací verze motocyklu byla navíc osazena celo-výfukovým systémem od značky Termignoni, což byl pro všechny zúčastněné jistě nečekaný bonus. Osobně nikdy nevynechám příležitost svést se na tomto modelu značky se vzduchem chlazeným motorem. A i když mám nové modely od Ducati rád, charakter používaného motoru 803 cm3 jakoby „ze starých časů“ má v mém srdci stále speciální místo. Po absolvované jízdě musím jen zhodnotit, že model Scrambler aktuální generace znovu jednou nezklamal.
Dobře známá poloha sezení na plochém sedle je příjemná, uvolněná a široká řídítka vám dávají pocit, že jste pánem každé situace. Myslím, že zvukový projev od výfuku, při každém podřazení doprovázený epickým výstřelem, nepotřebuje žádný další komentář. Lineární průběh motoru je návykový stejně jako výborně fungující quickshifter. Dvě verze palivových map snad ani nejsou potřeba a skoro po celou dobu jízdy jsem setrval na té silnější. Jediné, co mě však na motorce dokázalo už do jediné testovací hodiny naštvat do vývrtky, byl kryt výfukových svodů. Ten byl vystrčený dost do strany, pravému lýtku vysloveně překáží a trochu proto kazí jinak skvělý dojem z jízdy.
Scrambler Nightshift 2G
Se závěrečným ohlédnutím se za ročníkem 2025 na tomto místě patří pochvalné uznání celému organizátorskému týmu. Testovací akce si udržela vysokou úroveň s pohodovou atmosférou, na kterou se bezpochyby každý rád vrátí.
Ducati Tour 2025 Ostrava