Ducati den 2016

Jsou pozvánky, které se neodmítají a kdo jste už někdy byl na Ducati dni tak víte, že pozvánka od Veroniky je jednou z nich. A protože v ní byla zmínka nejen o Panigale 1299 S, ale také o bonusové jízdě s jedním z instruktorů Ducati Riding Experience, Dariem Marchettim, bylo o účasti definitivně rozhodnuto.

Kapitoly článku

Ráno lilo tak strašně moc, že vlastně zůstaly jen dva důvody, proč jsem ještě vůbec o cestě do Mostu uvažoval. Jedním byl Dario, druhým Veronika, respektive její stěží pochopitelný vliv na počasí ... ono to tak totiž bylo skoro vždycky, že celou cestu tam se nebe vypouštělo, jako když Noe dodělal loďku, aby nakonec z těch vodních záclon vylezl kouzelný den.

Po přivítání, registraci a nezbytném pressu už byl na řadě Dario a jeho povídání. Vlastně to bylo shrnutí všeobecně platných zásad, které se týkají správné pozice na motorce, práce s těžištěm, správného brzdění i přidávání plynu.
Je toho všeho plný internet a nemá smysl jeho povídání tady přepisovat, ale důraz kladl hlavně na pohodu a uvolněnost. Znamená to žádnou křeč při řízení, koukat kam chci jet, brzdy napřed zlehka namáčknout a až s potopením předku jít do plných a nebýt hladový na plynu. Tedy přidávat dřív a zlehka už v náklonu a ne až po částečném narovnání, zato hned total full gas.

Probrala se i volba stopy a teorie průjezdu zatáčkou právě s přihlédnutím ke konkrétní motorce, protože 1299 ccm = 200 koní a hromada krouťáku, proto zatáčka na ní musí vypadat jinak než na dváce. Prioritu nemá rychlost v zatáčce samotné, ale stopa s ohledem na co nejrychlejší přidání plného plynu a tím i zisku vyšší maximálky na následující rovince.
Takže v uvozovkách: nevykružovat, ale na brzdách najet do vinglu, počkat si se zatočením a mít tak možnost co nejdříve dát plný plyn a zmizet. Jednoduchá pravidla, která se tak těžko dodržují...

Teorie byla fajn, ale venku už čekaly motorky, takže si lehce upravit polohu páčky a jdeme na to. A hned poměrně z ostra, jelikož gumy byly ve výtečné kondici i teplotě a trať bez kolon. Třeba taková anti wheelie krabička asi měla dost práce ukrotit přední kolo stále se snažící oskenovat nebe. Je ale potřeba říct, že všechny zásahy byly jemné a rozhodně ne nepříjemné.
To babysitting, byť nastavený na hulváta už zasahoval trochu razantněji. Nejmarkantnější to bylo ve vracáku, kdy kontrola celkem citelně zpomalovala výjezd z něj a taky v táhlé levé pod boxy, kde kolo co kolo barevná hudba na přístrojovce hystericky kokrhala a zadek zažíval středověk.
Podtrženo sečteno = nádhera, surfing na vlně rychlosti, masivního výkonu, obratnosti a jistoty a taky slunce. Teď a tady byla Panigale tou nejlepší motorkou na planetě.

Po krátké pauze byla na pořadu jízda s Dariem. Co k ní říct? Posledních pár kol byl docela slušný fičák a užil jsem si je skrz naskrz. Snažil jsem se, lilo ze mně, bylo to rychlé a pekelné a malý italský chlapík rozverně, lehce a nekompromisně mizel ze zatáček, ve kterých jsem sice byl rychlejší, ale on z nich pokaždé vypálil na pohodu tak, že kdyby dotahoval rovinky, zmizel by mi za obzorem.
Po jízdě přišel, vysmátej jako sluníčko, ale taky z něj lilo. Zajímalo co je špatně? Brzdy dobrý, plyn dobrý, ale zatáčky moc kroužím a nemůžu tak vypadnout z vinglu dřív a pořádně gasovat. Musím si počkat, zalomit a tadááá. Ještě chvíli jsme to řešili ze všech stran a docela mě mrzí, že další jízda už nebyla. Dario je řízek a hrozně v pohodě a umí to, co ne každý rychlý jezdec, totiž vysvětlit ti co a proč děláš dobře.

Ducatí dny jsou fajn a kdo se nezúčastní je sám proti sobě. Parádní strojky o které je řádně pečováno, rozumná hustota provozu a Dario jako letošní megabonus.

... další fotky tady 

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz


TOPlist