kawasaki_good_times_tour2




Brno Grand Prix Revival 4. - 6.7.

Tři dny plné opravdových závodů! Během Brno Grand Prix Revival na automotodromu znovu zaburácí motory legendárních závodních vozů. Milovníci automobilových závodů mohou opět cítit tu podivuhodnou směs pachů, hluku a nadšení spojených se zlatou érou motoristického sportu - bitvy kolo na kolo, zatáčky projížděné řízeným smykem všech kol a občasné hodiny...

Brno Grand Prix Revival připravuje občanské sdružení Československý autoklub pro Moravu a Slezsko, které je pokračovatelem tradice organizátora předválečných Velkých cen Československa na Masarykově okruhu, společně s Automotodromem Brno.

Uvidíte zde závody historických závodních vozů Grand Prix od dvousedadlových vozů Bugatti z let dvacátých po vytříbené 1,5litrové „doutníky“ z let 1961 až 1965. Znovu se při nich opakují bitvy mezi přeplňovanými a nepřeplňovanými automobily z počátků světového šampionátů Formule 1 v roce 1950 a následující éry 2,5 litrových vozů během které se objevily automobily s motorem vzadu. V té době byl vstupenkou do světa Formule 1 úspěch ve Formuli Junior. Začínali v ní slavní jezdci jako Jim Clark, John Surtees, Jochen Rindt, Mike Spence nebo Wolfgang Von Trips. Od roku 1995 pořádá sdružení příznivců těchto vozů závody o Luraniho trofej. Pravidelně se konají na slavných okruzích celého světa a letos v červenci se tyto formule představí také divákům v Brně.
Následovat bude startovní pole tvořené mimo jiné vozy Arrows, Brabham, Hesketh, Ligier, Lotus, March, Surtees nebo Tyrrell. Pro mnohé diváky budou jejich závody vyvrcholením celého Brno Grand Prix Revivalu, protože to jsou závodní vozy formule 1 vyrobené před rokem 1985, tedy automobily s třílitrovým motorem, které jezdily po tratích Velkých cen od roku 1966. Historické Formule 1 jedou v původním barevném provedení a poskytují tak obrovskou podívanou stejně jako v dobách své největší slávy.
Při závodech FIA Masters historických sportovních vozů uvidíte souboje velkoobjemových vozů s menšími sportovními prototypy a vozy GT. Na startovním roštu tak vedle sebe stojí Chevron, Porsche, Lola, Ferrari, ale také Osella, Coldwell nebo Ford - automobily jezdící vytrvalostní závody typu LeMans. Také vytrvalostní závody pro vozy GT vyrobené před rokem 1966 poskytují jedinečnou podívanou. Na startu se pravidelně schází vozy Aston Martin, Jaguar, AC, Porsche, Ferrari, MG, Morgan a TVR soupeřící o vítězství s Chevrolety, Fordy, Austiny Healey, Alfami Romeo, Triumphy nebo Lotusy.
Pod zkratkou HAIGO se skrývá sdružení nadšenců pro automobilové závody historických vozidel z bývalého NDR. Sdružuje jezdce formulových vozů Easter a Mondial a jezdce cestovních vozů, které kdysi jezdily tzv. Pohár míru a přátelství. Kromě formulí značek SEG, MT, Estonia či MTX se tak v samostatném závodě představují stejně staré vozy VAZ, BMW, Ford či Trabant. Jejich soubojům neschází dramatické okamžiky a tak mají diváci postaráno o krásný sportovní zážitek. Závody budou doplněny představením československých formulí do roku 1990 a část programu bude vyčleněna i pro závodní motocykly a sidecary.
Diváci s historickými automobily a motocykly se mohou zúčastnit cílové jízdy a obdržet tak plaketu akce a parkování uprostřed areálu. Víkend bude zahrnovat široký doprovodný program, prezentace historických vozidel a další aktivity zaměřené na tradici motoristického závodění na Masarykově okruhu. Informace a přihlášky na cílovou jízdu naleznete na stránkách akce www.BrnoGP.cz.

Čeká vás neopakovatelný zážitek. Přijďte se podívat!

Pro účast v soutěži se prosím přihlašte

Pro účast v naší soutěži je nutné se přihlásit ke svému účtu (vpravo nahoře) nebo se zaregistrovat na stránkách www.motorkari.cz. Děkujeme.
  • Od kterého roku se pořádají závody o Luraniho trofej?
    • 1930
    • 1965
    • 1995

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):


TOPlist