BMW Motorrad Days 2018 a 35 tisíc návštěvníků

Každoroční oslava německé značky motocyklů pod vrcholem Zugspitze letos přilákala přes pětatřicet tisíc motorkářů. Nezaměnitelný zvuk boxerů doplňoval hvízdavý jekot šestiválců, vystavené přestavby a veteránské rarity zase byly protipólem nových modelů a konceptů budoucnosti.

Kapitoly článku

Celou akci si výrobce také zvolil pro představení nových barevných kombinací pro sezónu 2019 a menších inovací stávajících modelů, například automatických varovných světel při nouzovém brzdění a asistenta při rozjezdu do kopce pro cestovní modely. Do toho přes 80 expozic s nejrůznějšími motorkářskými i cestovatelskými doplňky a službami, dále motorkářské kino, plocha pro venkovní drift a stunt-show. Na své si přijdou majitelé cestovních endur, kteří si mohou kromě testovacích jízd nových modelů na silnici i v terénu nechat navrhnout novou podobu svého stroje

Motodrom se svislou „stěnou smrti“ už patří ke stálicím tohoto festivalu, ale každý rok jde o stejně strhující podívanou, kterou každý motorkář musí alespoň jednou v životě navštívit. Proč? Protože tohle je prostě nejvíc! Akrobati zvyklí na jízdu v pravém úhlu k zemi umí předvést neuvěřitelné kousky, jezdí přitom výhradně na více než šedesát let starých motocyklech Indian a BMW. Před motodromem pak sídlí asi ta nejlepší hudební stage vyhrazená stylům rockentol, blues a rockabily.

Velkým lákadlem BMW festu jsou testovací jízdy, kde je návštěvníkům k dispozici přes sto motocyklů vyrážejících na hodinové výlety po okolních zatáčkách. Od skútrů po šestiválce, o které také byl největší zájem a byly rezervované i během pátečního deštivého počasí, kdy ostatní modely zůstaly na parkovišti. Koho to táhne do terénu, ten si mohl užít na enduro trati namotané na sjezdovce nad areálem doplněné zrádným brodem. Tady zase byl největší zájem o nové F850GS obuté do pořádných špalků.

Hudba a kulturní program pořádně říznutý litrovými tupláky bavorského piva nejvíc tekly v party stanu pro několik tisícovek účastníků. Zde se také vyhlašovaly výherci dvou strojů. V pátek F800GS, v sobotu večer pak vyšperkované NineT. Mezitím se zde vytřídalo několik bavorských a anglických kapel, kdo neměl náladu na hudbu, mohl utéci na venkovní plochu s country stage nebo na přímé přenosy z mistrovství světa ve fotbale. Novinkou bylo i motorkářské kino vyhrazené pro cestovatelské filmy.

Hlavním lákadlem ale byla obrovská nabídka nápadů a doplňků na motorky. Tradiční značky jako Touratech nebo Wunderlich doplnily desítky dalších menších firem. Zastoupení sportu a závodních týmů je každým rokem menší, naopak roste popularita retro vlny a NineT. V nejrůznějších provedeních byly k vidění na každém kroku. Totálním vrcholem na pomyslném žebříčku přestaveb pak byl model Spitfire R1200 kompletně pokrytý hliníkovým kokpitem a vybavený plynovým plamenometem z mohutných výfuků.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):


TOPlist