renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yuki City 125 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Valheru_KOKr
Vloženo 28.4.2015
Aktualizováno 15.6.2016
Zobrazeno 3 425x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 4

Popis motorky


Moje první zkušenost s jednou stopou. Pro začátek jsem volil dostupný nový kousek, který je od značky, která je již nějakou dobu na trhu. Na 125ccm skútry od Yuki jsem sice našel nespočet názorů nekupovat, ale nikde jsem nenašel, že by majitelé plakali.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Yuki Česká republika (Průhonice) - Postupně se dozvídám, že při prodeji mi nebyly poskytnuty přesné informace ke skladovým zásobám.
Na skútru se objevily závady, které nejsem schopný řešit s prodejcem. Pokus o telefonický a emailový kontakt celý 1 týden v kuse neúspěšný. Obrátil jsem se na jiný autorizovaný servis, kde po 30 minutách mám informaci, kterou jsem potřeboval. Lituji, že jsem nekoupil jinde s tímto přístupem (byl jsem ovlivněn informací, že jinde není skladem barevné provedení, které jsem si vyhlídl).

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Maxon Ardour: Nevkusné budíky :)
Maxon Matador: Nevkusné budíky :)
Kentoya Viron 125: Vyšší cena za "totéž". Po internetu se píše, že tomu upadávají šroubky :) Bude to asi platit pro všechny číny... viz moje zkušenosti

První dojmy - Tak skútřík dnes zakoupen osedlán a přepraven bez potíží přes Prahu. První dojmy u prvního dvoustopého přemisťovadla jsou velmi pozitivní a Citina není brzdou v městském provozu a to ani s ohledem na to, že zajíždím motor. Jak padla do ruky? Stejně jako všechny v cenové kategorii do 30tis. Kč

Motorku bych doporučil pro - Pro kutily a jiné zručné nadšence, flegmatiky a malomocné (ti jsou zvyklí, že čas od času něco odpadne). Pokud hledáte pohodový stroj na který se léta nesáhne.. tak RUCE PRYČ !!!

Doplňky na motorce - Držák na navigaci Garmin Oregon. Použit díl pro kolo, upevněný k zrcátku stahovacími páskami... uvidím, jaká bude životnost na sídlišti :D

Alternativní náhrada za vylámanou spínací skříňku

Průměrná spotřeba - 3.18684 l/100km

Recenze

Skútr jsem vybíral velmi dlouho. Dlouho jsem váhal mezi značkovou Hondou PCX a čínou... Čína má možná mnohá úskalí, ale parkovat na ulici skútr za 30 a za 70tis je 40tis Kč rozdíl :). Jako přednost číny vidím v tom, že se seznámím jak s jízdou tak s komplet vším, co je pod plasty.

26.5.2015 jako další přednost skútříku vidím v rovné podlaze bez středového tunelu mezi nohami (možná to je méně bezpečné při nárazu, ale pro přepravu batohu na háčku, nebo drobností viz níže je to výhodné).

Konkrétně City 125 mě zaujala designem a příjemným provedením budíků. Jako bonus pro výběr byla helma, která splňuje veškeré standardy a je v barvě skútříka :) Proti levnější Fairy v tomto případě zvítězila zadní kotoučová brzda. Původně jsem chtěl Maxona, ale ty budíky to se zkrátka nedá :)

Mám za sebou 24 hod vlastnictví tohoto kousku a již mám k řešení závady. Čekal jsem je, ale to že v servisu budu dřív než na garančku tak to bych neodhadl. Po příjezdu od prodejce se mi rozpadl hlavní stojánek - Najeto 52km. Následovalo další den zjištění, že na krytu motoru chybí jeden šroub. ještě že jich tam je tolik :D
EDIT: Je to kryt variátoru.


















Tak už mám najeto 160 km a bez jakékoliv další závady. Stojánek jsem si nakonec opravil tak nějak sám...

Čas letí a 12.5.2015 svítí na tachometru 399 km tedy 100 km do 1. garanční prohlídky. Garanční prohlídku svěřím servisu v Praze 9 Vinoři. Servis v Průhonicích dodnes nereagoval na můj problém se stojánkem. Zkouším průběžně volat, ale telefon nikdo nezvedá. U importéra jsem očekával více vstřícný přístup ke klientům než u partnerského servisu.

K mému potěšení jsem nenašel nic co by nově chybělo, nebo mělo znaky nefunkčnosti. Spotřeba z vesela klesá postupně navyšuji rychlost dle návodu na 55km/h a v nouzi se nechá vytočit k cca 75 km/h. porovnání tacho a GPS mi dělá také radost, odchylka je minimální a na měřených úsecích se pohybuji při 50km/h stejně "rychle" jako ostatní. Těším se až bude zajetá a nebudu muset tolik koukat kolik jedu :)

Za těch pár dní jsem byl situací donucen sem tam něco odvézt... žádný problém: bazén 3,66 průměr narvaný do krabice se vešel přesně mezi sedlo a řidítka a i nohy zůstaly na skútru. Odvezl jsem zcela stejným způsobem 5Kg briket na grilování, golasadu z Lidlu a nějaký 2 balíky pití balených po 4x 2l :) a to vše bez kufříku

Všem co váhají zda koupit nebo nekoupit skútr napovím snadno:) Z prahy 8 Libně na Stodůlky to zvládám za cca 20-25 minut ve špičce a spotřeba klesá ke 3L/100km. Jen nechám na každém zda riskne Čínu jako já, nebo raději vezme ojetou značku za stejný. Mnohdy se o levných skútrech píše, že plasty nejsou ideálně lícované, nebo že vržou, ale nevšiml jsem si toho.. Asi to bude tím, že si víc všímám toho jak jedu kolonou aut a jak na potvoru nemusím stát :)

Po čem bych teď koukal, pokud bych vybíral znova? Ano po mnohem větší nádrži na benál... Objem 4,9l je žalostně málo i na pouhé ježdění po městě

A abych nezapomenul :) adrenalin k čínskému stroji si doplňuji parkováním na sídlišti venku uvázanej zámkem a zamknutou kotoučovou brzdou (na zámek kotoučové brzdy pozor, ta co jsem koupil tak nejde dát na zadní kolo). Přednost Citiny je pevný "oko", které je součástí rámu za který lze skútřík pohodlně uvázat (Fairy kterou jsem viděl toto oko neměla, ale okukoval jsem to na padině) . Věřím, že vše dobře dopadne a havarijní pojistku nebudu potřebovat.

14.5.20015 Tachometru ukazuje 499km a skútřík stojí v domluvený čas před servisem a je přijímán na první garanční prohlídku. První nástřel ceny mě dosti děsí - 2000Kč ale doufám, že to byl jen hodně hrubý nástřel, protože cokoliv co nebude OK se přece řeší na záruku ne?

26.5.2015 Yukina opustila servis a znova se vrhám do seznamování se s jednou stopou. Co více si přát? venku krásně mrholí. Cena servisu byla celkem 2084 Kč. Po první garančce je motor tišší a zrychlení je pocitově svižnější. Další garanční prohlídka mě čeká za 2500 km tedy při 3tis.

Kdo budete pátrat po druhu žárovky v předním světle tak HS1 12V 35/35W

Dnešní tankování mi udělalo radost. Spotřeba podle tankování vychází na 2,76 l / 100 km proti deklarovaným 3,5-3,8L od výrobce se jedná o velmi kladný počin tohoto stroje.

Určitě stojí za povšimnutí i dnešní jízda na mokré vozovce, kde jsem ani jednou na dodávaných pneu, nezažil problém s kluzkými pneu jak se často u čín kde kdo zmiňuje (jasně jako lama to moc neklopím a dávám si extrémní pozor, ale i tak :) ).

2.6.2015: Zjistil jsem, že mi nefunguje brzdové světlo, když brzdím přední brzdou. Ceny dílů na netu mi přišly dostatečně nízké na to abych se vrhl do pokusů. První oprava bez návodu "Jak na to" zabrala přesně 30 minut včetně odplastování a zaplastování řidítek. Spínač opraven, funguje a po úpravách asi bude fungovat dlouho (srovnal jsem kovové části, aby neměly zbytečné vůle). Pokud by někdo řešil stejný problém tak nářadí: Křížový šroubovák, plochý šroubovák, extra malé kleštičky / pinzeta a hodně pevné nervy. Pozor neplatí, že co nejde silou, jde ještě větší silou... vše musí jít snadno, ale to jistě každý ví :)
Tachometr ukazuje necelých 800 km a pokud se počasí nezblázní, do konce týdne bude najeto lehce přes 1000 km. A s tím počtem KM mě překvapuje, kolik podobných strojů se prodává s nájezdem do 500 km :D

10.6.2015: Počítadlo ujetých km ukazuje 1000 km a to si zaslouží pozornost :). Jakých bylo prvních 1000 km? Byly fajn a to i přes některé drobné komplikace, které jsem zde psal. Skútr přesně plní to co jsem očekával a chová se prozatím lépe, než se chovat měl, protože experti v diskuzích ví moc dobře, jak špatná to je volba koupit číňana. Určitě lze najít i problémové kousky, ale to by nebyla Čína...
Než jsem se dostal k tomu napsat pár řádků tak počítadlo km ukazuje 1150 km (12.6.2015) a tím chci říct, že není problém na skútříku udělat i delší trasu než jen lítání kolem komínu.

24.6.2015: Počitadlo ujetých km dosáhlo hranice 1500km... tedy mám zajeto jde se to protáhnout... 60-70-72-74-75 sakra k 80 to moc svižně neleze... co potom 90? dám tomu pár km zda se to rozhýbe, ale asi se pomalu objednám do servisu. Posledních mnoho KM nic neupadlo, nic nechybí a začínám se bát, co přijde :) . Bylo by fajn, kdyby nic mám ještě 1500km do další garančky tak ať servis do konce července nevidím :)
Trochu záhadou mi je spotřeba... byla krásná kolem 2,6-2,7L/100km, ale opět se vyhoupla k 3-3,2L / 100km. zatím si spotřebu vysvětluji rychlejší jízdou a otrlejším prodíráním se Prahou a okolím. Uvidí se co bude za dalších 450 km :) až bude svítit na počítadlu 2000km :)

29.6.2015: Trochu s překvapením zjišťuji, že nejedna kovová část na skútříku chytá rez - stupačky, stojánek... Od garančky mám 1150Km... bude třeba opět dotáhnout všechny šroubky, řidítka klepou na nerovnostech

30.6.2015 První seznámení s karburátorem... podle návodu na netu poladěno a upraveny otáčky z 2200 na 1100-1300 cca... Zítra se chci vrhnout na vyčištění karburátoru a kontrolu / vyčištění svíčky.Ke svíčce je přístup jak k penězům... Doplněny nějaký fotečky skútru bez sedla :)

2.7.2015: Jako každý jiný den jsem z nudy chtěl něco skútříku dopřát, za to že jezdí dostal novou svíčku :D Původní NGKC7HSA jsem nahradil BRISK MAR14YC
Karburátor jsem zatím nechal na pokoji
Původní svíčka by asi ještě chvilku něco zvládla, ale při těch cenách to nemá cenu řešit :)
Původní svíčka po 1800 km






Plánuji provést něco se světly... Bílá barva světla je to co by mi udělalo velikou radost, tak snad něco vymyslím a skútříku dopřeji další doplňek :)

20.7.2015: Tachometr ukazuje 2200km. Mám za sebou hned několik událostí.
První z nich je pokus o krádež, ale spíše to byl jen vandalismus. Nějaký dobrák narval vrut do zámku spínačky. O tomto se zmiňuji na FCB nebo zde v deníku. Jako bonus beru fakt, že již umím sundavat všechny plasty :D . Od Yukiny nečekám zázraky, ale rychlost, které dosahuje se mi nezdám že je v pořádku a tak Cityna tráví další týden v servisu (mojí chybou se to protáhlo na týden - mobil nepíše sms o zmeškaných hovorech). Problém stále stejný po vyčištění karburátoru a palivového filtru: na rovince max 75 z kopce 80 jen mám o litr tenčí rozpočet...
Stále mě však Cityna baví, protože poznávám nepoznané, učím se a posouvám se. Studování návodů a videí na Youtube mě dodalo odvahy a nevidím nejmenší důvod proč řešit servis v servisech, když záruk se vlastně na nic nevztahuje, garančky jsou drahý jak to prase a pokud je člověk rozumný a přečte si řádně servisku tak 99,99% úkonů z garančky se dá pohodlně vyřešit v teple malé domácí dílničky během 1-2 hodin.
PS: Zatím bych neměnil za nic značkového. Lepší lekce servisování jen tak nezískám. A parkování na sídlišti kde i na číně někdo poničil zámek je jasným signálem, že o značku bych již dávno přišel.

čas se posunul a 9.8.2015 jsem se rozhodl, že kašlu na záruku výrobce a provedl jsem si sám garančku. Tacho ukazuje 2850 km a skútřík dostal nový oleje, dotažení všech šroubů, kontrola konektorů na elektroinstalaci a pohoda.
První garančka stála 2100 Kč, Já se vešel i s dokoupením nářadí na krásných 1600 Kč a nářadí mi zůstává, olej mám na dalších 5 výměn takže samá pozitiva.
Skútřík se moc nesype tak se budu muset znova podívat proč funguje...
---
Rok 2016

Loni jsem se skútříkem dotočil tacho na 3790km a vesele zazimoval. Během zimy jsem baterku poctivě dobíjel, skútřík v teplejších dnech nechal brumlat v garáži a nyní když konečně došlo na jeho využívání musím zhodnotit jeho stav po této zimě. Koroze všude, kam je vidět, kontakty na elektroinstalaci bude zapotřebí ošetřit stejně jako rám.
Po zimě se mi objevila nemilá záležitost v podobě neustále se restartující přítrojovky. Servisy se shodly na tom, že závada je v budíkách a bude nutná jejich výměna za lidových 3200Kč a nějakou tu práci. Tu práci jsem si také dal a nakonec jsem našel poškozenou pojistku (asi tak trochu uhnila :D )... od její výměny je klid.

Během zimy jsem skútřík opatřil reflexními proužky , decentní doplněk, který podporuje "Být vidět".

Květen 2016
Není nad to přidělat si trochu práce a tak do nedávno vymytého a asi nedostatečně vysušeného kanystru putoval benzín. Super myšlenka, nebudu muset jezdit často k pumpě! Super myšlenka si vzala svojí daň hned poté co jsem prvně přelil benál z kanystru do nádrže a voda udělala své. Odkalovací hadičkou se asi nedostalo vše ven a proto přišla na řadu rozborka karbecu, výměna palivového filtru a při té příležitosti malý servis všeho co přímo zasahuje do palivové soustavy. To zjištění, že po složení je vymodlenou rychlostí 40-50km/h, bylo děsivé. Co se kde pokazilo? Co jsem přehlédl? Nejprve v hlavě přemýšlím co jsem dělal, jak jsem to dělal a co by to udělalo, kdybych to podělal. Nic mě nenapadlo a přišla na řadu opakovaná rozborka mé čínské krásky. Opět podrápané ruce od velmi kvalitních svárů, chvilku zápasení a karbec je venku, první podezření padá na membránu - nebyl jsem si jistý zda jsem jí narovnal dobře, ale po druhém složení jsem si již jistý byl, namontoval jsem karbec a v tom přišel soused s dotazem co tomu je... popisuji situaci, popisuji co jsem zkusil a v tom soused vzal svíčák, pootočil svíčkou a ejhle najednou je vše jak má být. Taková prkotina, kterou jsem ani nepředpokládal, vždy dotahuji svíčku s citem a tentokrát jsem byl asi přecitlivělý.

Po roce a 4tis km vidím, že tenhle čínský stroj má hodně nedostatků, ale lze je prominout s ohledem na pořizovací cenu. Vyloženě nějakou výrobní vadou netrpí a vše co se zatím řešilo, je mojí blbostí a nebo bylo způsobeno odborným zásahem autorizáku. Pokud se stroj dokáže dobře odladit a dostane správnou péči a některé kvalitnější díly, lze očekávat, že pár let opravdu bude jezdit a plnit to co má ve jménu - Městské přibližovadlo. Znova bych do stejné vody nevstoupil, protože jízda po městě je fajn, ale ta pravá zábava končí s cedulí "Konec obce" a tam tento kousek opravdu nepatří. Opomenout nechci ani pneumatiky, o kterých se lze často dočíst, že na mokru mají tragické vlastnosti. Poslední 2 dny, kdy intenzita deště byla vydatná, mě uvedenou trágu nepřivedly a zhruba 100km se dalo ujet v běžném pražském provozu.

14. 6. 2016 - 4400km
Další z věcí, o kterých jsem si myslel, že jsou na věky, najednou odešla... Blbůstka - Přepínač blinkrů se nevrací do své výchozí pozice a stroj si bliká jak se mu zrovna zlíbí. Originální ND vychází na cca 350Kč+150Kč poštovné a na konkurenční Maxon jen 250Kč+bezplatný odběr na kterékoliv pobočce Kelly... mám jasno... přepojím si drátky s odlišným zapojením...

O den později. Je klika, že ti čínani jsou všichni stejní, dnes dorazil včera objednaný díl do kelly (originál by tak rychle nebyl... Nervami připraven na zkoumání co kam vede a úpravu zapojení vystřídalo zjištění, že konektor je stejný a barvy jdou do cca stejných míst.. Nezkoumám dále, připojuji a vše funguje OK. Drobná poznámka přepínač, na rozdíl od toho co byl na Yuki neumí blikat výstražnými buď jedna nebo druhá strana... Ne že bych to někde nechával na chodníku na blikačkách... Za vzpomenutí stojí i fakt, že na maxonu je součástí levého přepínače i páčka na zadní brzdu, housing na Yuki nelze pouužít celý a je potřeba buď zbrousit hrany na obou dílech (bez toho je tam taková divná vůle) a nebo "střeva" prohodit - Zda to jde, budu zkoumat o víkendu :)

Ještě pár takových drobností a již jen dokoupím loga Maxonu těch dílů z Yuki moc nezbude...

www.spritmonitor.de/en/detail/694544.html

[img=http://images.spritmonitor.de/694544_5.png

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Valheru_KOKr
Valheru_KOKr napsal 30.08.15 v 07:16

Peklo? Blíží se hranice 4 tis km a mimo prkotin v popisu jen jezdím...

Jinak souhlas, dnes bych už také Yuki nekoupil, protože tyhle přihřátý hlášky od buzniček co Yuki nikdy neměly mě taky ser**.

padrino11
padrino11 napsal 29.08.15 v 17:39 4b.

Yuki je typické homomoto. Každý kdo si koupí Yuki jde po smrti rovnou do nebe, protože peklo si prožil už na zemi. Kdo má zájem jezdit jinam než do servisu, ten si nikdy Yuki nekoupí. Jako doplněk doporučuji dvě růžový dilda místo heftů. Dám ti za ní 4 body.

Více komentářů



TOPlist