renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 125 (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Femin
Vloženo 20.9.2014
Aktualizováno 21.9.2014
Zobrazeno 2 215x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první motorka (když nepočítám pionýra), na které se zatím pořád učím.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YBR 125: Měl jsem tu čest jí jezdit v autoškole, ale jízdním projevem mě neoslovila tak jako Honda.

První dojmy - Když jsem jí poprvé zahlídl, tak se mi moc nelíbila. Hlavně úzká kola, která vypadjí dost komicky, ale tomu se nevyhnete skoro u žádné dvácy. Ovšem když jsem se na ní byl podívat, tak se mi nějak začala líbit a to hlavně přední maskou, která vypadá jak ze silnější kubatury a také vzpřímeným a pohodlným posezem. Poté co jsem se na ní svezl to byla jasná volba. No a za pár dní už stála u mě v garáži :)

Motorku bych doporučil pro - Určitě bych doporučil pro začínající jezdce a pak pro lidi co chtějí jezdit úsporně a nechtějí skůtr.

Doplňky na motorce - Držák na navigaci, DNA vzduchový filtr, Iridiová svíčka

Recenze

Design je tak nějak názor každýho, třeba mě se osobně se docela líbí, ale jsou i tací, kterým se vůbec nelíbí.

A teď už k samotný recenzi. Když jsem poprvé usednul, tak mě především zarazilo s jakou lehkostí se motorka pohybuje a i to jaký má rejd. Uplně v pohodě se otočíte i na úzké okresce. Prvních pár kilometrů než jsem dostal motorku do ruky jsem jezdil docela pomalu. Poté co jsem se s motorkou sžil (cca po 500km) jsem se už odvážil jí pořádně naložit pod kotel a zkusit, co tahle malá hondička dovede.

Je to dváca, takže nečekejte žádnou extra rychlost. Ovšem co mě překvapilo je s jakou lehkostí jde motorka do zatáček a drží jak přibitá. Hlavní čeho jsem se bál, když jsem poprvé viděl gumy bylo, že mě přece takové úzké kola nepodrží a určitě se někde rozbiju. Opak je pravdou a tak, když zrovna nejedete ostrý zatáčky, můžete jet pořád plnej plyn a klopit to jak je libo. Troufl bych si říct, že s trochou víc odvahy by se dalo dát i kolínko. :)

Brzdy jsou víc než dostatečný. Když jedete normálně, tak ani skoro nejsou třeba, protože motor sám brzdí slušně. Když příde krizovka tak v pohodě ubrzdí tuhle lehkou Hondu. Zadní brzda je buben a já osobně jsem jí ještě v běžnym provozu nevyužil, přední stačí bohatě.

Motor je co se výkonu týče docela skromný, dává jen 8,3kw, tudíž většina jiných 125 vám docela v pohodě ujede. Nejhorší jsou kopce, to máte problém udržet i 80 a brzdíte i kamiony. :D Jinak na okreskách, kde se nejvíc s touhle motorkou vyřádíte, není ten handicap tolik znát, protože motorka má slušnej krouťák a zátah odspoda, takže není vůbec třeba jí vytáčet. Ono když uslyšíte ten zvuk motoru, tak vám jí stejně bude líto a radši zpomalíte nebo přeřadíte. :D

Ke spojce a převodovce není moc co říct. Rychlosti jdou řadit krásně a spojka není přehnaně tvrdá, což ocení všichni, hlavně pak slečny. :) Honda prostě umí.

Podvozek je v pohodě, nepocítil jsem že bych se nějak kroutil nebo něco a ono při těch rychlostech co dosahujete se ani nedivim. Přední vidlice je dost měkká, ale ono to má svůj důvod. Na našich rozbitých silnicích to tlumí krásně. Vzadu jsou pak jen obyčejný pružiny. Dají se nastavit, já je mám pořád na nejměkčí a v pohodě to stačí.

Maximální rychlost co jsem dosáhnul s větrem v zádech, v zálehu a ještě k tomu z kopce byla nějakých 120 tachometrových, ale reálná podle GPS byla 112km/h. Ale to už jsem fakt měl pocit že mi píst vyletí z válce, takže nikdy víc. Jinak po rovince se většinou nedostanu ani přes 100, ono na okreskách to většinou tolik nevadí. Akcelerace bych řekl že je obstojná. Když vyjedu z města s plnym plynem, tak na 80km/h je to otázka tak 4-5 sekund. Nad 80 je to už horší a jakmile dosáhnete 100 tak ve většině případů se jí už víc nechce. Ideální rychlost je prostě kolem těch 80-90.

Co se týče zvukovýho projevu, tak motorka je extrémně tichá a to hlavně díky vejfuku, kterej je jak ze skůtra. Motor skoro neslyšíte, pokud ho nevytáčíte. Tudíž absence otáčkoměru ani tolik nevadí.

A v poslední řadě spotřeba. Ta mi bude opravdu chybět až přejdu na silnější moto. Zatím jsem najel okolo 3500 km. Nijak extra motorku nešetřim a jezdim tak nějak normálně a ač jsem se opravdu snažil, tak se spotřebou jsem se ještě nedostal nad 2,3 litru. Většinou si usrkává okolo těch 2 litrů. Opravdu jedna z nejúspornějších motorek co jsou.

Závěrem bych motorku doporučil pro všechny lidi co netouží po rychlé jízdě. Je to opravdu povedený kousek a rozhodně Vás naučí vše potřebné a připraví do světa motorek. Zdar a mnoho šťastných km bez nehod. :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DOMINATOR
DOMINATOR napsal 24.09.14 v 13:56

Super sice neni nejrychlejši ale zase s tou spotřebu mužeš pořadne pocestovat a nahonit hodně km a to je duležitější

mirapulec
mirapulec napsal 24.09.14 v 01:54

Jo,o rychlosti to není.Jde o to si jízdu užít.(ČZ 125,90km nouproblem ale pohoda75-80 ideál)Hodně spokojených kilometrů

Femin
Femin napsal 23.09.14 v 16:19

Zdary, díky za kladné ohlasy. S tou rychlostí sem to napsal schválně, protože vim jakej sem byl a na co kouká hodně lidí v mojí věkový kategorii. :D Taky když sem vybíral tak sem koukal kolik to jede atd ale teď už sem zjistil že to není tak důležitý a nechci motorku trápit. :D

sherif
sherif napsal 23.09.14 v 11:48 10b.

Taky si jí nemůžu vynachválit, přeju hodně kilometrů bez nehod

HQMario
HQMario napsal 23.09.14 v 07:25

Na začátek skvělá volba. To že nelítá 200 vůbec nevadí - naopak, na to máš času dost až se pořádně vyjezdíš. Mašinka je zvláštní ale má své kouzlo a hlavně - je to Honda takže určitě bude sloužit a nezlobit. Tak si jízdu na ní pěkně užij. Přeji hodně šťastných kilometrů.

Více komentářů



TOPlist