renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio X9 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bud
Vloženo 6.9.2014
Aktualizováno 26.6.2016
Zobrazeno 3 934x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je pěkná, výkonná, má prý dobrý motor, zbytek se uvidí později. :) A taky má dobře vysoko sedlo, že i když dosáhnu na zem, nemám pak při jízdě moc pokrčené nohy.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda FJS 600 Silver Wing: Je to super koráb, ale za ty ročníky 01,02, které jsem měl možnost vidět, nebyly jaksi podle mého úsudku v dobré kondici. Ty co vypadaly skvěle, jsou ještě dost mladé a drahé.
Yamaha Majesty 400: Na žádnou jsem ve svém blízkém okolí nenatrefil, navíc při porovnání výkon/ hmotnost se od dvěstěpadesátek moc neliší, sice lepší, ale pouze o trochu. Zato cena je dvakrát větší než dvěpade. Takže možná lépe dvěpade, než 400. A to myslím ne jen Yamahu, a
Suzuki AN 400 Burgman: Při usednutí a opření o opěrku jsem se musel hodně natahovat k řídítkům. Opěrka jde sice posunout dopředu, ale ne zas tak moc. Nohy super, natažené, ale ruce krátké :)
Aprilia Atlantic 500: Nohy nešly dole moc natáhnout, jinak super. Jízda, zatáčení, paráda. Jednu mi před nosem prodali a na další jsem ve svém okolí nenatrefil.
Suzuki AN 650 Burgman: Na novou, nebo zánovní nemám a u příliš staré a ojeté se bude muset počítat drahou údržbou, mám na mysli automat. Tak mi to bylo zděleno u prodejce Suzuki.
Gilera Nexus 500: Moc krásná, ale na žádnou jsem si neměl možnost sednout, takže nevím, jak by to bylo s nohama. A taky jsem viděl jen moc hezké, ale dražší kousky. Takže tak.

První dojmy - Jo skútr mi padl hned do ruky, parádně se dal klopit, pěkný rozjezd. To spíše do oka mi na první pohled před půl rokem nepadl, zdál se mi tak trochu ženský, ale pak jsem začal pomalu měnit pohled a když prodejce přijel, už se mi líbil.

Motorku bych doporučil pro - Tohoto skútra doporučuji pro chlapa, který začíná s velkými motorkami, ale na menších jezdil už hodně dávno, nebo vůbec. Takže pro začátek ideální. Zvykne si tak lehčeji na vyšší hmotnost stroje při jízdě, zatáčení atd.

Doplňky na motorce - Ke skútru byl přidán kufr Kappa 46l.

Recenze

Chtěl jsem nějakou motorku, na které bych mohl pojíždět ve svém volnu.
Taky jsem chtěl, aby byla maximálně pohodlná a dobře se na ní sedělo - vzpřímeně.
Nechtěl jsem, aby na mně moc fučelo, to nesnáším.
Taky jsem nechtěl malinkého chrčka, abych nevypadal, jak vosa na bonbónu. :)
No a taky jsem chtěl mít možnost bez problémů kdykoli svésti ňákýho pasažéra, čili baťůžek - taky pohodlně.
A proč padla volba právě na skútr? Myslím, že pro začátek to bohatě stačí a dál se uvidí co a jak. Jednak jsem neměl možnost seznámit se se všemi motorkami, které se mi líbí a navíc jsou skútry finančně dostupnější a taky se v případě přesedlání na něco jiného, doma skútr vždy uplatní, třeba pro potomky.
Tento konkrétní kousek bych doporučil pro lidi, kteří zaprvé taky s motorkami začínají a o skútru jako variantě uvažují. Je vhodný pro lidi menšího, až středního vzrůstu, poněvadž skvěle dosáhnou ne jen nohama na zem, ale také rukama na řídítka, při zachování skvělé a pohodlné pozice na sedle. Pro postavy většího vzrůstu, by byl určitě vhodnější jiný skútr, kde jdou nohy natáhnout víc dopředu a nemusel náš dlouhán zbytečně moc krčit nohy.
Jinak je X9 velice pohodlná, sedlo parádně tvarované a k tomu dostatečně velká opěrka do které se řidič může krásně zapřít. Budíky jsou přehledné a palubní počítač dalo by se říct větších rozměrů umístěn ve středu řídítek, z něhož lze vyčíst vše potřebné. Navíc musím pochválit alespoň 14" kola, jak v předu, tak vzadu, protože jiné skútry dané kategorie mají čtrnáctku pouze ve předu, ale pod sedlem pouze 13" kolo. Např. Honda SW 400 i 600, Yamaha Majesty 400. X9 má zadní tlumiče stavitelné na 4 stupně tuhosti. Takže kdo má rád motorku spíše tužší, nebo naopak s měkčím odpružením, může si nastavit. Úložný prostor pod sedlem jde otevřít dálkovým ovládáním, což velice usnadňuje přístup v případě, že máte plné ruce. Úložný prostor je dostatečný, pohltí v pohodě helmu, lékárničku, řetěz na uzamčení, sadu nářadí a další věci. Prostor pod sedlem je osvětlen. Takže je potřeba dávat si pozor, aby byl skutečně zavřený, aby se při stání nevybila baterie. Jinak co musím taky pochválit, jsou super zpětná zrcátka. Nejsou totiž umístěná klasicky na řídítkách, ale jsou součástí karoserie skútru a dostatečně velké. Takže bez obtíží vidíte vše, co se za vámi hýbe. Na rozdíl od klasických zrcátek, kdy obvykle vidíte pouze svá ramena a nic víc. Takže za tohle bych dal italskému Piaggiu určitě palec nahoru!! Mám pocit, jako bych se díval do zpětných zrcátek ve svém autě.
Jinak co se týče jízdy, je půllitrový jednoválec v nízkých otáčkách velmi nervózní a dost se chvěje. Stejně to tento motor předvádí i u italské sestřičky Aprillie Atlantic 500. Ale ve chvíli, kdy zatáhnete za plynové lanko trochu víc, člověk se nesmí zbytečně bát, promění se bublavý trochta na svižného oře a tu se ukáže plná krása svalnaté pětistovky. Skútr zrychluje náramně rychle, stovka je na tachometru co by dup! A pokud jedete po krásné asfaltovce, užíváte si nádherné svižné jízdy. Do zatáček se není třeba bát klopit, právě naopak, pak je skútr o mnoho ovladatelnější, než křečovitě pomalé zatáčení na menších kolech, než mají běžné motorky. S trochou nadsázky bych řekl, že u tohoto skútru nelze bez pěkného naklopení vůbec zatáčet. Ale opravdu pouze s nadsázkou. Jinak je tento skútr od své konkurence o něco lehčí, váží 215 kilo. To slabší konkurenti, kteří mají o 5 kW méně jsou o 10 kg. těžší, někteří se stejným počtem koníků mají dokonce o 40 kg. navíc. Co ještě dodat? Snad jen to, že X9 500 není stavěna podle mého soudu pro jízdu pouze ve městě, právě kvůli zmíněným vibracím v nízkých otáčkách. Navíc osobně nemám rád jízdu po městě, kdy musí člověk stále zastavovat a znovu se rozjíždět. Pro takové účely byly vyrobeny naprosto jiné skútry s jiným obsahem motoru a daleko nižším počtem koníků. A taky nemá vůbec rád jízdu po záplatované silnici, to pak nepříjemně kope do zadku jak splašená kobyla. A navíc jízdu po takové cestě nemám rád ani když jedu autem. Takže takové silnici, kde je jedna záplata za druhou, je lepší se vyhnout, nebo výrazně snížit rychlost jízdy a trpělivě vyčkat, až daný úsek silnice pomine.
Po dálnici jsem ještě s tímto skútrem nejel, tak až se tak stane, doufám, že se X9 nebude muset zač stydět. Brzdy má perfektní - duální, takže když brzdíte levou, tak brzdí levý přední a zadní kotouč, když k tomu přidáte ještě pravou, přidá se pravý přední kotouč. I zkušení motorkáři, kteří skútra vyzkoušeli, chválí brzdy.
Spotřeba se podle bývalého majitele pohybuje při sólo jízdě do čtyř litrů, uživatelé se shodují přibližně na 3,8 a při plné polní ve dvou 4,5l. Což je opravdu super. Což jiné konkurenční skútry žerou o litr a půl víc.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 20.09.22 v 18:06 10b.

Bud
Bud napsal 08.09.15 v 11:39

Díky... :)

JirkaMetal
JirkaMetal napsal 07.09.15 v 14:35 10b.

Pěkný kousek přeji pohodu v sedle

Bud
Bud napsal 30.08.15 v 19:58

Dík, ok - určitě se stavím..

istonbike
istonbike napsal 30.08.15 v 19:56 10b.

Parádní určitě svižný parníček ty Bremba Ti závidím přijmi 10b s přáním super kilometrů v sedle a určitě se stav

Více komentářů



TOPlist