renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 1100 F (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JaMi1
Vloženo 12.8.2014
Aktualizováno 12.6.2016
Zobrazeno 3 853x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Klasický těžký autobus s legendárním motorem.

Více fotografii

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - Oproti mým posledním strojům na Zůze "pěkně fouká". Výsuvný štítek spíše symbolický.Motor má velmi krátké převody,takže pětka je tam "ihned" a potom už jen otáčet plynem...

Motorku bych doporučil pro - V dnešní době modernějších a lepších strojů asi na občasné výlety s nádechem nostalgie staršího stroje v orig. stavu. Po nových zkušenostech si myslím,že ani delší cesty vyšší rychlostí nejsou nemožné a nepříjemné :-)).

Doplňky na motorce - Zatím nic. Uvažuji ale o jednom kufru,abych využil nosič givi. Bohužel jeho přidělání bude vyžadovat více času a tvůrčí práce.U předešlých motocyklů jsem si vyhřívané hefty moc pochvaloval,takže možná dojde i na ně...
Konečně tedy došlo na montáž nosiče GIVI a kufru. Nyní lze Zůzu využít i k převozu né úplně malých věcí,které by se pod bundu již opravdu nevešly ).
Také jsem použil starý plexi štít z předešlé Aprilie Atlantic. Asi hodina práce přímo na štítu a další na rozdělání kapotáže,abych se dostal k posuvnému mechanismu.Každopádně je nyní plexi vyšší a širší než původní originál - tedy pro mě jednoznačně přínos ).









Recenze

Tak jsem po roce motoabstinence díky práci okolo baráku opět zatoužil povozit se v jedné stopě.Času mám stále málo a peněz při opravě baráku stále nezbývá,takže volba byla jasná: Objem litr a více,kapotáž,aby na řidiče moc nefoukalo a cena...
Poslední parametr prakticky sám určil poslední kandidáty. Kawasaki ZZR 1100 a Suzuki GSX 1100 F. Pro první stroj hovořila šestistupňová převodovka,silnější motor a hezčí desing (pro mě ). Když jsem se ale na jednom stroji projel,tak i když šel motor jako oheň,tak kapotáž i celkový posez je více sportovní,což nebylo rozhodně prioritou.Počítám spíše s cestovním režimem a rád bych tedy i více pohodlí pro spolujezdce.Také jistým plusem pro výběr Suzuki bylo "cestovnější" výsuvné plexi ( což byla zcela mylná představa ).
Zakoupil jsem tedy inzerovanou ojetinu ,která vypadala na fotkách jako ještě původní neupravovaný stroj. Zkušební jízda ukázala funkčnost stroje,plasty originální,celkový dojem slušný. Tak jsem jí tedy vzal... Cesta domů v délce 220 km umožnila bližší seznámení se strojem.
Motor je léty prověřený tahoun,který se rád točí. Na pětku se dá jet i 60 km/hod , aniž by protestoval až do maxima. Od 2500 ot. reaguje i na jemné pootočení plynem .
Při 100 km/hod točí zhruba 4200 ot. s býčí silou. Vše "nad" je jen otázka většího hluku a spotřeby. Bohužel kolem 4000ot. jsou asi kritické otáčky motoru,protože v tomto režimu byly cítit jemné vibrace. Co se týče hrubého výkonu motoru,jsem spokojen.Cesta domu po okreskách i dálnici proběhla dobře. Držel jsem se předepsaných limitů a jen otáčky mně ( jak jsem již uváděl ) se mně zdály zbytečně vysoké. Také jsem v jednom rovném úseku ( kdy jsem jel úplně sám ) zkusil,jak vlastně "jede". 220 km/h měla celkem rychle a s přehledem a ještě by mohla,což mě nahlodalo mysl,že by se mohlo jednat o otevřenou verzi a né jen o 72 kW,jak je uvedeno v TP.
Brzdy a podvozek,ač koncepčně letité, nezklamaly. Broušení kolenem v zatáčce již nehodlám provozovat ,takže stručně - potřebám pohodového cestovatele vše vyhovuje.
Z kapoty je mírné zklamání. Přeci jenom trochu fouká na vnější strany nohou a přední štítek,ač vysunutý na max. pomůže až při plném zalehnutí. Na druhou stranu vím,že se nejedná o vyložený cesťák a jsem "rozmazlen" předchozími stroji...
Pro úplnost dodávám,že cestu domů jsem udělal za 6,7 l/100km. Mám za sebou ještě jeden výlet okolo komína bez dálničního úseku a ten jsem dal za 6,3l/100km. Je tedy jasné,že snížením otáček lze dosáhnout i slušnější spotřeby.

Tak jsem provedl první úpravu na motu - změna sekundárního převodu.
Místo originálního 15z. pastorku jsem objednal 18z. Je to maximum,co lze na tento stroj sehnat. Další krok je výměna zadní rozety,ale to je již pohybujeme v částce okolo 3500 Kč.( cena zřejmě za originál-dá se sehnat pod 1000 Kč ) Pastorek vyšel na 220 Kč.
Pln očekávání jsem udělal 80 km dlouhou zkušební jízdu,kde jsem vyzkoušel všechny druhy možných silnic. Od dlouhých rovinek až po klikaté serpentiny. Krátce řečeno,teprve nyní má převodovka v motocyklu "nějaký smysl" ( myšleno samozřejmě v nadsázce ). Při 100km/h motor točí na pětku zhruba 3500 ot.,takže úplná pohoda. I v tomto režimu mu ale nechybí síla a slušně reaguje na pokyny plynu. Naopak v klikatých zatáčkách lze podřadit třeba i na dvojku,která byla před úpravou dobrá akorát při rozjezdu... Momentálně jsem tedy velmi spokojen. Ještě musím vyzkoušet jízdu ve dvou,ale nepředpokládám nějaké komplikace.
Hmatatelným důkazem je snížení spotřeby na 5,5l/100km, a to jsem nejel nijak pomalu ( 100 - 120 na rovných úsecích ).
Za nepříznivého srpnového počasí jsem zkontroloval hladinu v plovákových komorách karburátorů a stav membrán. Hladina byla u třech karburátorů lehce vyšší ( cca + 1,5mm nad jmenovitý stav),u čtvrtého karburátoru cca +2,5mm.
Provedl jsem tedy srovnání a seřízení a to k dolní hranici doporučeného nastavení. Současně jsem o 1 zub snížil polohu jehly. Toto lehké ochuzení směsi jsem na jízdním projevu stroje vůbec nepoznal.
Očekával mě plánovaný delší výlet,tak jsem byl zvědav,jak se provedené úpravy projeví. Jel jsem do Pece pod Sněžkou. Dle mapy nějakých 175 km,s objížďkami skoro 190 km. Počasí rozhodně né srpnové,pod mrakem,teplota kolem 14°C. Hned po prvních kilometrech byl cítit vlezlý chlad kolem kotníků z důvodu použití nižší ,pohodlnější obuvi. Oprášil jsem tedy své motorkářské vysoké boty a po zbytek cesty si pochvaloval dobré rozhodnutí...Vlastní cesta byla super a moc jsem si jí užil.Klidná jízda s pocitem velké rezervy výkonu.Tedy žádné vytáčení motoru,jen plynulá jízda. Jakmile jsem opustil klikaté úseky v okolí mého bydliště,"usadila se" ručička otáčkoměru na rovných a přehledných úsecích na hodnotě 4000 ot.,což odpovídá rychlosti 115 km/h. Více jsem jel jen 2x a to při předjíždění,kdy mě předjížděný řidič ( netuším z jakého důvodu ) začal vytlačovat ze silnice. Rafnul jsem tedy za plyn a rychle pryč od blbce... Ke konci cesty byla objížďka s omezenou rychlostí,takže jízda na 1 a 2- byla nutností,stejně jako výjezd k horské chatě až na vrchol hřebenu. Výsledkem byla spotřeba 5,6l/100km. Druhý den při návratu domů jsem 2x zmoknul. Ochrana proti dešti nic moc,ale upřímně na naháči by vše bylo daleko horší... Tentokrát jsem rychlost absolutně dodržoval,protože jsem doprovázel rodinu v autě. Mokro a několik uzavírek výrazně narušilo plynulost jízdy,leč konečná spotřeba ten den byla 5,2 l/100km.
Zatím tedy spokojenost. Do zimy se ještě doufám několikrát svezu...

Tak po delším čase přidávám pár dalších zkušeností se Zuzankou.
Jako největší úspěch bych viděl vyřešení "závady" a to "ulívání " teplého motoru při zastavení v rozmezí cca od 20 min.,až do jeho vychladnutí. Viníkem byl jeden netěsný jehlový ventil v plovákové komoře karburátoru... Vlivem ohřátí nádrže od teplého motoru propouštěl jeden jehlový ventil benzín,který se shromažďoval v air boxu. Pokud tedy byla teplá motorka odstavena na dobu delší,než cca 20 min.,vyteklo tolik benzínu,že další teplý start byl extrémě "bohatý",tudíž nemožný. Po rozdělání jehlového ventilu jsem zjistil,že netěsnost je způsobena poškozeným těsněním - O - kroužkem. Preventivně jsem tedy vyměnil všechny čtyři,což vyšlo na závratných 8 Kč. Současně jsem i přebrousil otlačené jehly ve ventilech. Ve srovnání s opravářskou sadou za cca 850 Kč / 1 karburátor dost značný rozdíl... Nyní tedy mohu bez výčitek manželky zagarážovat plně natankovanou a ještě teplou mašinu v garáži,aniž by došlo k nějakému úniku benzínu a následného zápachu. Pro zajímavost ještě uvádím,že dodržením technologického postupu při seřizování výšky hladiny benzínu v karburátoru ( tedy měřením výšky plováku od roviny otočeného karburátoru ) , nelze dosáhnout uspokojivého výsledku. Jediná a přesná možnost je nasunutím průhledné hadičky na vypouštěcí ( odkalovací ) otvor ve víčku plovákové komory a následný odečet k rovině karburátoru. Je to sice dost šílená práce,ale výsledek myslím stojí za to...
Ostatně výsledek spotřeby 5,6l/100km při rychlostech 100 - 180 není myslím špatný.
Tak jsem se opět po delší době projel. Výlet do Liberce byl super, i když jsem jel poněkud rychleji. Hlavně při zpáteční cestě,protože jsem trochu podcenil množství obječení a prostě mně byla chviklama zima. Po dotankování jsem byl opět mile překvapen hodnotou spotřeby 5,6 l/100km při takto svižné jízdě.Tato cesta měla ale velký význam pro mé následné rozhodnutí, a to výměny Zuzanky za něco více cestovnějšího,kde tolik "nefouká". Holt věk nezastavím a raději upřednostním pohodlí a lepší ochranu před nepřízní počasí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Forstwirt
Forstwirt napsal 27.03.16 v 08:16 10b.

tiež som sa rozhodol na začiatok pre Suzi GSX 1100F

falcon1100f
falcon1100f napsal 26.09.15 v 15:45

PS : na název pro motorku - autobus či bombardér jsem si měl nechat udělat ochranou známku, koukám, že je tady pár opičákůůůůůů. , že Vám není hamba se opičit.

falcon1100f
falcon1100f napsal 26.09.15 v 09:23

Je asi pravdou, že moje recenze je plná obecné omáčky, nic méně podle Vaší recenze si příště za nepříznivého počasí provedu kontrolu memrán apod., opravdu hodně poučné a do budoucna se to určitě hodí... , každý máme svůj styl, někdo rád kotroluje karburátory za nepříznivého počasí a píše vysloveně techologický postup na seřizení celé motorky někdo obecné omáčky. Každý jsme jiný. Za bodové ohodnocení nemusíte děkovat. Něco takového u tak pěkné motorky se opravdu nevidí. Přeji hodně štastných kilometrů-

falcon1100f
falcon1100f napsal 21.09.15 v 10:52 5b.

Bože... co to plexi to je vražda

MotoMike
MotoMike napsal 09.09.15 v 13:23 10b.

Více komentářů



TOPlist