renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200F (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník VFR1200F
Vloženo 7.5.2014
Aktualizováno 9.6.2015
Zobrazeno 7 620x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


VFR 1200F je pořádný kus železa, který má myšlenku. Většina novinářů ji ale nepochopila. Myslím, že Honda udělala mašinu přesně jak chtěla, jen to málo kdo ocení.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - ok, ale nechal jsi si zbytečně prodat drahý pojištění..

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Nakonec stejně jezdím jen po silnici a VFR mělo stojan a kufry v ceně...

První dojmy - Trochu hrůza a děs. Zvláště na pneu od BT.:( Ty fakt vyměnit. Šly po třech tisících. Je to moje první velké zvíře. Ze začátku jsem měl fakt respekt. Není to žádný litr, co se pořád staví na zadní, i když to umí taky. Na státovkách a dálnici to jede úplně samo. Rozbitý okresky a za blbýho počasí to vyžaduje um. Je to prostě těžký na předek a kočičí hlavy včetně kolejí sice ladně přeletí, ale věřte tomu, že vždy:)

Motorku bych doporučil pro - Kdo nechce z nějakýho důvodu BMW, nebo monstra typu 1400 ZZR, ale hledá kvalitu a myšlenku. Bude bohatě odměněn..

Doplňky na motorce - Vyhřejvaný gripy, ale oxford, originál za 10 mi přišel dost:)
a koule do řidítek na PDA. Zadní blatník.
Řidítka LSL a nižší stupačky

Po 17 000 km jsem se rozhodl pro několik změn i když jsem si vědom, že jsem tím trochu šáhl do její DNA. Dal jsem nižší stupačky. Při mých 187 cm jsem měl problém delší dobu stát na špičkách, teď je to absolutní pohoda. Trochu se to přiblížilo geometrii BMW K1300S. Ta má nohy výrazně více na pohodu. Takže se tím z toho stala více civilní motorka. Úhly u nohou už nejsou 65 ale 73, takže sbohem superbikovému posezu. Ohledně škrtání v zatáčkách jsem musel sundat hlásiče, které byly přes dva cm a ještě v úhlu 45 trčely ven, takže nakonec snížení o 4 cm není pro VFR žádnej problém.





Recenze

Byl jsem zmatený z recenzí a taky to nikdo moc nekupuje. Ale zaplať pánbůh, ušetřil jsem tím tak 70 klacků za novotu. Když ji Japonci stavěli, tak filozofie týhle mašiny je MA, což je prostor mezi věcmi. A to ji přesně vystihuje. Něco jako královna koloběžka první a při tom to není kompromis. Po 12000 km mohu ocenit.
Prostě je to celokapotáž, ale nic mohutnýho, spíše chytře udělaná. Cesťák v porovnání s Trophy či BMW RT to není, ale dá se s tím hodně pohodlně a rychle cestovat, čistě sportovní to taky není, ale jezdí to fakt hooodně rychle. Posez je na začátku hodně pohodlný, ale po celým dni toho taky máte dost. Ale dá se. Město v pohodě, jediná nevýhoda na popojíždění po Praze je spojka, která fakt není na dva prsty. Jinak je to o zvyku a honím se v Praze s TMAXama. Kromě zrcátek je vlastně hodně úzká.
2 a 3 je a týhle mašině je hotový peklo. Čili ve 200 řadíte za 4 a zbytek je na vaší imaginaci. Nevýhoda je, že se s tím nedá jezdit pomalu. Na dálnici se ve 130 šťourtáte v nose, 230 si aleposň trochu zajezdíte. Samozřejmě vtip. Spotřeba, když je ucpaná jižní spojka a jedete něco mezi 80-120 tak pod šest. Dálnice nad 130 většinou do sedmi průměr. Mašina je neskutečně stabilní, kovová, přesná, cítíte váhu, ale mě to přijde naopak dobrý. Chytrý brzdy jsou exclusive, když brzdíte přední jde i zadek a opačně, což při tý váze hodně pomáhá.
Vtipný mi přijde i kritizovaná páčka na blinkry, že je prohozená s houkačkou. Je pravda, že jsem taky občas troubil, pravidelně po přesednutí z něčeho jinýho, ale co je good, že když zmáčknete spojku, kterou musíte držet silou, tak blinkr je přesně na palci. Občas se to hodí. A kdo z vás dříve zapíná blinkr než spojku.
Čím dýl na ní jezdím, tím víc doceňuju, jak je ta mašina postavená. Nejdříve mi to kompromisní nastavení trochu sralo, ale teď mi přijde, že to stavěl někdo hodně zkušenej, co věděl, co se časem okouká a co je fakt pro tohle kovový zvíře nejlepší.

září 2014
Změna v DNA VFR pokračuje. Změnil jsem řidítka na LSL. Zvednutí necelých 5 cm a 1 cm zpátky. Když jsem procházel dlouhodobé testy, často jsem narazil na postřeh, že majitelé velmi kvitovali změnu řidítek. Čím déle na VFR jezdím, tím docházím k závěru, že to je spíše takový těžký sporťák a vzhledem k tomu, že na tom jezdím místo auta i do práce po Praze a nechtěl jsem si kupovat druhou motorku na dojíždění, šel jsem do změny. No s výměnou se z toho stala taková kombinace naháče v kapotě. A hlavně to přineslo několik překvapení:
1) výrazně se zlepšila práce plexy, prostě na mne přestalo foukat, asi jak jsem více v zadu, ochrana je funkční i v rychlostech přes 200 km/h.
2) posez je spíše jako na naháči, z 22° stupňů se to posunulo tak 17°.Což je pořád dost sportovní, ale výrazně pohodlnější, poskytuje to lepší výhled. Pohodlná, ještě lépe ovladatelná.
3) bohužel jsem začal díky tomu jezdit o něco rychleji. Prostě se změnil pocit jistoty, hlavě v menších rychlostech.
4) jasně, má to svoje mouchy, kapota je tak tak, takže když jsou řidítka na max. rejd,nejdou zmáčkout páky, protože tam vadí zrcátka. Ale dá se s tím naučit. Je to už malinko kompromisní.
Jinak kdyby ji udělali takhle ergonimicky z výroby, myslím, že by vyhovovala více lidem. Motorově, podvozkově a brzdově je to jednička. Takže, proč by nemohla být i trochu víc pohodlná.

červen 2015 - prodaná
Tak se to ve mě zhouplo a řekl jsem si že půjdu do jinýho stylu. Ať dobře slouží novému majiteli:)




















[]



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ladicek64
Ladicek64 napsal 16.07.20 v 09:44

Ví někdo, jaké konkrétní snížení stupaček řidiče se jedná, případně jiné vhodné, díky za info?! Láďa

wsbk
wsbk napsal 21.04.15 v 20:55 10b.

alexander
alexander napsal 04.09.14 v 20:49

hm,zajímavá motorka

Veverčák
Veverčák napsal 28.08.14 v 18:36

bacha, dual neni obousmerny .. aspon ne na 2010 a pochybuju, ze by to 2012 mela jinak. Origo vyhrivane rukojeti jsou pekelne drahe, ale maji proti oxfordum vyhodu v tom, ze maji stejny prumer jako ty bez vyhrivani. S tema stupackama nevim, jestli nebudes zbytecne brzo brousit, ale to zalezi, jak jezdis.

Kazdopadne uzivej .

tukan77
tukan77 napsal 19.07.14 v 10:49 10b.

Moc pekny...videl jsem ji s origo bocnima kuframa a bomba!

Více komentářů



TOPlist