Aprilia Scarabeo 125 (2009)

Vlastník jarolim
Vloženo 28.4.2014
Aktualizováno 15.9.2015

Scarabea mě uchvátila v Chorvatsku, kde se těšila velké oblibě!Ale časy se mění a obměna skůtr parku se tam dělá zřejmě každý rok.Ostatně jednou jsem častěji potkával Yamaha Xmax nebo jiný rok Piaggio Beverly

Motorka koupena od FIRMA:Petr Čech - TMS Power Moto (Zlín) - Dobré

Yamaha X-max 125: vyhrál design Scarabea
Aprilia Atlantic 125: design maxiskútrů kolem roku výroby 2007 se mi okoukal

První dojmy - Líbí se mi akcelerace, stroj má ale původní gumy a tak jezdím rozumě. Najeto mám cca 320km za 2 dny. Aktualizace: stroj má nové pneu Dunlop Scootsmart

Doplňky na motorce - zatím nic, ale uvažuji o laděném výfuku, možná nástaveček na plexi nebo jiné plexi.
diodové žárovky bych rád inplementoval do blinkrů a do zadního světla.

Průměrná spotřeba - 1.27 l/100km

Aprilia Scarabeo 125 ie! Motor Piaggio se vstřikováním!
Scarabeo mě očarovalo v chorvatsku, jezdí jich tam hodně. V čecháh je jich málo.
Retro moderní design tohoto skútru mě dostal. Neokouká se tak brzy jako některé humpolácké maxiskútry s hranatým designem.
Když se dneska podívám na Atlantica nebo Hondu Sving, tak jednoznačně scarabeo je pro mě krasavec, krásnej brouček na krásnejch 16" kolech.
Líbí se mi od r.v. 2009 a vejš, se vstřikováním samozřejmě.
Je to můj první scooter, mám ještě fichtla a tak nemám s čím srovnat.
Ovládá se myslím velmi dobře, dobře se s ním balancuje a manévruje při dobržďování na křižovatku když předjíždím kolonu a tak. Takže spokojenost.
Scarabeo jezdí parádně, cca 110-115km/h, do prudkého kopce jako je v Benátkách od Jizery nahoru do města cca 80/90 km/h v pohodě.
Dneska jsme na něm jeli ve dvou z Poděbrad, kam jsme jeli dát BMW F850 na montáž krabičky pro úpravu palivové mapy, a jeli jsme cca 90 km/h. Jezdím na režim ECO. Já mám v hadrech metrák a brácha tak 80 kg.
Režim SPORT více akceleruje, maximálka se nemění.
Spotřebu tipuju na ty 3 litry, ani víc ani míň. Brzdy brzdí, ale když chcete na světlech zvostra zabrzdit, musíte trošinku víc mačkat páky, to ale neznamená, že to nebrzdí a neflekuje. Tuto vlastnost nemá jen Scarabeo ale jak jsem četl tak i u velkýho Sútru aprilia s motorem nad 800ccm2 jsou prej brzdy taky slabší.
Zatím vše.
EDIT2015 září:
-dány nové pneumatíči Dunlop Sootsmart(prý jsou velmi dobré) dle jednoho kolegy s Hondou PCX
-rozborka variátoru,čištění skříně, očištění a obroušení obložení spojky a zvonu, zvážení čelistí spojky(3x 165,5g ) a objednání nových pružinek do spojky (jinak spojka i podle fotky je uvnitř jak nová)Při stání se to neklepalo, jen při rozjezdu.A tedy při odstřeďování musela jedna nebo dvě čelisti odskakovat dříve.
Foto v deníku. A přiznávám, že čím víc se scarabeu věnuji, tím více se mi ho nechce prodávat

elvis78 napsal 02.10.23 v 13:38

Milé scarabeo, stále na tebe myslím a ptám se jak se ti daří. Přiznám se že se mi po Tobě stýská

už několikrát jsem se načapal, že po scarabeích koukám, i potěch větších. Jsou nádherný

brtkapaja
brtkapaja napsal 02.02.15 v 18:22

No to joo...já dal sedmdesat ...a prodal bych ho max 40 to radši at stoji v garazi a praxi se na nej

elvis78 napsal 01.02.15 v 09:46

nechce se mi ho prodat, já za něj dal 46 + papíry a podívej se, za kolik teď se prodávaj scarabea. Trh se nasytil a šlo to všecko během půl roku dolů.

brtkapaja
brtkapaja napsal 01.02.15 v 08:06

Do motorek by žádná vedoucí kecat neměla 😁 taky jim nekecame když si koupi stodvacatej svetr,protože takovej ještě nemá 😀 covece taky se mi někdy zda ze se chveje přední kolo ale nikde jsem na něm žádný závaží nevidel,ze bych ho nechal vyvážit ...

elvis78 napsal 01.02.15 v 07:28

ještě ne, mám poněkud jiné výdaje, a ještě mám příkaz od paní vedoucí, že skútra mám prodat.
takže skútr je zatím u ledu. Potřeboval by poladit spojku-kope, a poservisovat tlumiče, vyvážit přední kolo. A teď budu taky řešit motocykl, zjistil jsem ,že je rozkřáplný topcase, už je rozebranej a danej na svaření. Pak mi zlobí napínák rozvoďáku atd. Takže skútr někdy jindy.Ale neboj, myslím na to.