renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 R (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PatriX007
Vloženo 24.3.2014
Aktualizováno 25.3.2014
Zobrazeno 4 739x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Na nízké otáčky neklidně cuká a evidentně jí to nesvědčí. Tam kde je jí nejlíp je okýnko otáčkoměru těsně před červeným polem :)

Motorka koupena od FIRMA:MOTO Šikule (Rodvínov) - Zkušenost s prodejcem mám dobrou, byť se na motorce projevily určité vady, byl ochoten vše řešit a nakonec jsem najel cca 15tis bez dalších problémů.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Breva 1200: To je asi jasné, když se podíváte na parametry báva :)

První dojmy - První zkušenosti byly vcelku rozpačité. Nešlo mi řazení, nedokázal jsem s ní pořádně manipulovat na místě (mám 65kg :)), řešil jsem i nějaké technické problémy. Takže mi docela dlouho trvalo, než jsem pochopil, co potřebuje a co za to nabízí :)

Motorku bych doporučil pro - Pro každého. Na mě je to asi vidět nejlíp. Určitě je to stroj, který boří mýtus o potřebě postupného růstu výkonu u začátečníků. Dá se s tím při určitém kompromisu cestovat (jel jsem na ní celou jižní Francii) a stejně tak podává téměř okruhové výkony, když to na vás zrovna přijde :)

Doplňky na motorce - Zrcátka z wunderlichu. Jedno origo jsem ztratil a v tom druhém už od 150 stejně není nic vidět...

Recenze

Je to moje první motorka, kterou jsem koupil. Měl jsem před tím zkušenost s Kawou 6r, ale ta byla půjčená a na chvíli. Hledal jsem něco, co má kardan a s čím se dá jak cestovat, tak brousit stupačky. Kardanů moc není a těch s pořádným výkonem už vůbec. Takže volba byla jasná. A pomohl mi k tomu i kamarád - fanda do BMW.
Po 15 tis. můžu snad konečně říct, že jsem se s ní trochu sžil. Ale berte to s rezervou, je to reálně moje první motorka. Navíc počáteční technické problémy mě trochu brzdily v důvěře a o ní to podle mě u motorky je hodně. Ze začátku jsem řešil problém s kardanem a ložiskem, kvůli kterým jsem to vlastně koupil. Chtěl jsem od toho mít "navždy" klid a tak jsem se rozhodl zainvestovat a udělat komplet výměnu v origo zastoupení v Drážďanech (jsem od Teplic, takže to mám "za rohem"). Pak se ale po vyjížďce v dešti objevil problém s ABS. Po dlouhém ladění a testování (podílel se na tom právě i prodejce) mi v Drážďanech diagnostikovali problém s řídící jednotkou brzd a navrhli další nákladnou výměnu. Ještě že jsem do toho nakonec nešel. Vše totiž za sucha normálně fungovalo. Tak mi to nedalo a zkoumal jsem dál už jen ze zdrojů dostupných na Internetu a zjistil jsem, že jádrem celého problému, je taková "prkotina" jako mikrospínač pod brzdovou páčkou, který spouští pumpu posilovače a zároveň zadní brzdové světlo. Ten, který tam byl původně, stejně tak jako ten, který mi tam mezitím během pokusů vyměnili u prodejce zřejmě vykazoval určitý nesoulad se zbytkem systému a za mokra pořád vyvolával chybu a odpojoval ABS. Řešením byla výměna za nový origo kus z Drážďan a hlavně pečlivé seřízení. Při agresivnější nebo déle trvající jízdě totiž dojde k mikro-posunu geometrie brzdové páčky a spínače - zřejmě natlakováním celého brzdného okruhu a při příliš malé vůli se tento nerozepne a pořád spouští čerpadlo a zadní světlo se nevypne. Po čase to vyvolá závadu na brzdovém okruhu a odpojí se ABS. Dnes již vyřešeno. Motorku používám místo auta, jezdím už od mínusových teplot a za každého počasí a problém se už nikdy neopakoval. Poslední a snad nejvíce stresující bylo prasknutí rychlospojky u vývodu z nádrže, přičemž mi začal téct benzín přímo na válce. Vyřešila to výměna t-kusu rychlospojky.
Při průběžné konzultaci závad na Internetu jsem konstatoval, že jsem prošel všemi "dětskými nemocemi" tohoto stroje, na které byly po uvedení do výroby vyhlašované "recally" - tedy svolávačky na výměnu konstrukčně vadných komponent, což první majitel zřejmě úspěšně "vychladil".
Dnes už musím říct, že jsem se v důvěře hodně posunul, ale zatím jsem naštěstí neztratil respekt. Kdo zná tento stroj a překročil počáteční nejistotu a respekt z brutálně rostoucího výkonu spolu se stoupajícími otáčkami a nezastavil se někde kolem 5-6tis (což je i tak zajímavý zážitek) - poznal co je to adrenalin v krevním řečišti, když na čtyřku kolem 180kmh leží v dlouhé zatáčce a na výjedzu už tam má něco kolem 240...opravdová zábava s tímhle bávem začíná kolem 10tis rpms.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
WhiteHarry
WhiteHarry napsal 13.04.14 v 09:07 10b.

Ať slouží dál bez problémů, krajane

Clooney
Clooney napsal 28.03.14 v 11:02

Dobráááá volba

JA-NE
JA-NE napsal 28.03.14 v 10:30

Ked Transformera, tak prave tohto

Sete
Sete napsal 27.03.14 v 10:34 10b.

Pěkná Měl jsem jí taky a rád na ní vzpomínám.

Více komentářů



TOPlist