renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TMAX (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník bouskat
Vloženo 22.11.2013
Aktualizováno 5.7.2023
Zobrazeno 14 282x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ať si lidi říkají co chtějí ale T-max je motorka uvězněná v těle skůtra. Kdo nezažil nepochopí... Jedná se o motorku uvězněnou v těle skůtra.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha T-max: Koupil
Gilera GP 800: -především cena, co jsem četl tak je docela poruchová, horší ovladatelnost

První dojmy - Mé první dojmy byly rozpačité protože to byl nejsilnější skůtr na kterém jsem kdy jel a proto jsem k němu přistupoval s respektem, už jenom protože je relativně silnej a hlavně protože jsem oněm hodně četl takže jsem věděl s čím mám tu čest. Po prvních kilometrech jsem váhal s plynem ale po chvíli jsem přidal a plyn a přišla euforie... ty krá*o ono to jede jako pra*e... Ano budeme kamarádi a skůtr mi hned padlo do oka.

Motorku bych doporučil pro - pro každého kdo se nechce motorku a chce se svést nebo pro toho kdo chce budit pozornost.

Doplňky na motorce - Výfukový systém od mistra akrapoviče
KN Filtr
Boční kufry
Vyhřívané hefty
KN Filtr
Výfukový systém od mistra akrapoviče
2x 12 zásuvka, jedna vepředu, druhá pod sedadlem
vymontovaný EGER ventil
Sportovní kotouče
Třmen z Yamaha R1
Boční kufry
Ručí brzda
Vyhřívané hefty
Teploměr oleje
Voltmeter
Blástry s LED
Osramky vepředu
Kevlar. řemen
Teploměr
Teploměr oleje
Blastry
Vysoce svítivé žárovky
RD, Pulle
Otáčkoměr
PMR vysílačka
Intercom Albrecht

Recenze

Aktuálně najeto 115 000km
začínal jsem na Peugeot Ludix Elegance, poté jsem přešel na Piaggio X9 180 Amalfi, http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=89620 stou jsem ujel bezmála 27000Km bez vážných problémů a závad, také jsem naní projel kus Evropy, ale přece jenom to bylo málo a proto jsem zvolil T-maxe.

Koupě
Po nedělním návratu z dovolené na X9 jsem měl v hlavě myšlenku že bych vlastně mohl koupit přes zimu něco výkonnějšího jen jsem nevěděl že to nastane už ve středu. vyskytla se nabídka která se neodmítá. Chvíli jsem váhal jestli ano nebo ne přece jenom X9 je X9, až sem se rozhodl, A už jsem byl na cestě pro T-maxe. Cesta domů byla pomalá, seznamovací a probíhala částečně za tmy. Když jsem přijel do Brna a zastavil jsem na semaforu tak se vedle mně seřadily dvě motorky, oranžová, zelená a už sem byl pryč, než si ti dva uvědomily že je zelená tak já jsem na ně čekal na dalším semaforu. Během červené mě zavalili otázkama typu kolik to jede, co to je, jakej to je obsah a kolik to žere. V tom blikla zelená a už mi ujely protože si daly bacha .

Ať si lidi říkají co chtějí ale T-max je motorka uvězněná v těle skůtra.

Zkušenosti
Koupil jsem ho 15.7.2013 a do dneška mám ujeto 4600Km a stále jsem nadšen z toho jak skůtr jede a jak se může chovat v zatáčkách. V tomhle případě platí kdo to nezkusil neuvěří. Podvozek je senzační s porovnám s jinými skútry a nemám co dodat, kroucení je minimální až motorkové, omezení jsou snad ty menší kola a trochu tužší podvozek ale to není na škodu když je skůtr sportovně zaměřen. Díky umístění motoru vepředu skútr krásně vede stopu a poslouchá na povely řiditek Jelikož je to model 2001 tak má jeden kotouč takže mám trochu strach co to bude dělat v alpách, Mám špatně zkušenosti protože na X9 jsem je za jednu dovolenou dvakrát uvařil a zavzdušnil. Ale to se uvidí v létě. I tak je brzdný účinek plovoucího kotouče obrovský a je třeba na brzdy z lehounka. Ovladatelnost v nižších rychlostech není tak dobrá jako na X9 díky nižšímu těžišti ale při vyšších rychlostech se karta obrátí a T-max exceluje. Spotřeba paliva se pohybue někde kolem 5L/100km na nádrž ujedu 230- 270Km což není moc VIZ. Spritmonitor.. ale je to cena za sportovnost, hold to není cesťák. Pohodlně si na něm propnu nohy což na X9 ne. Sedačka je taky pohodlnější jak na X9 protože není tak měkká. Velikost kufru je přiměřená k obsahu a uspořádání techniky skútra, vleze se tam vyklápecí helma a spoustu drobností. Chod "tříválcového dvouválce" (dal bych mu označení 3V2 BOXER ) je při jízdě hladký, bez větších vybrací a do toho potichu si problumlává za pravým uchem Akrapovič což je pastva pro uši. Vřele doporučuju. Při volnoběhu je slyšet docela vysoká mechanická hlučnost motoru a všech těch různejch převodů a řetězu v nižších otáčkách se skůtr mírně chvěje. Motor má v výfukovým systémem od Akrapoviče 33,5KW. Maximálka z kopce je něco kolem 195Km/h, přetočím tachometr až na písmeno m. O kolik se rychlost liši od GPS to zatím nevím. Rekce na plyn a práce variátoru je taktéž dobrá ale samotná kategorie je spojka T-Maxe. Ta je ponořená v oleji, má šest lamev jako motorková spojka a pracuje bezkonkurenčně nemám ani trochu výtky, rozjezdy jsou absolutne plynulé, bez škubání ani klepání at se rozjíždím pod plným jebo jen tak pocukávám po městě. Chlazení motoru je předimenzované a nemá problém se ve vysokých městských teplotách uchladit.

Nevýhody
-Obrovské mínus je že nelze utáhnout zadní tlumič
-Malá přední přihrádka
-Jízda ve dvou je problém protože je skůtr nízko posazen a neustále štrejchá stojanem o zem.
-Prý se vzadu špatně sedí ale to nedokážu posoudit.
-Nejsu schopen si zvyknout na to že nemám používat zadní brzdu (neustále blokuje)

Opravy
Přez zimu T-maxe čekají rozvody, výměna řemenu, vyčištění a seřízení karburátorů.

Zima 2013/14
-GO motoru
-podpěry brašen
-celo polep karbonovou folii
-KN filtr
-řemen, válečky
-repas předních vidlí

Zima 2014/15
-Nový lak
-Ložiska variátoru
-řemen
-spojka
-ultrazvuk na karburátory
-gufera na klice a na převodech
-ložiska řízení
-nová vata do výfuku
-nová vodítka variátoru
-různé drobnosti- teploměr, voltmeter...
-Vyhřívané hefty
-Nové čalounění sedla + potisk






-Transalpina Rumunsko-

Ukončení první T-max sezóny + ohlédnutí za sezónou 2014
Sezóna 2014 byla dlouhá i když poměrně krátká. Začala 9.3.2014 doděláním GO motoru a 8.11.2014 končí. Najel jsem 19444km a projel 13 zemí Evropy z toho některé i 3x, projel 931 Litrů benzínu při průměrné spotřebě 4,8L/100km a 179 korunách na 100Km, vypudil 2150Kg co2, tankoval 75x, spotřeboval jednu a půl zadní pneumatiky, jednu pření, 6x měnil olej, Jendou zavařoval plast, 6x ho zvedal ze země, 2x brodil řeku, opotřeboval jeden řemen a 8 válečků s vodítky. Se skůtrem jsem spokojen a minimálně další sezónu u mě setrvá ale nic není tak růžové jak vypadá, také má své mouchy které mě dělají vrásky na čele.

V prvé řadě bych vytkl klady. Nato jaké má skůtr zaměření, je velice pohodlný, nohy si při své výšce propnu při delší jízdě na jeden zátah (zatím jen 550Km mě nic nebolelo na X9 sem byl po 960km v kuse vyřízen), je velmi dobře ovladatelný a v rychlých zatáčkách je stabilní, kroutí se jen minimálně s motorem a jeho výkonem, projevem jsem taktéž spokojen a nemám potřebu navyšovat. Když motorkář nevyužívá výkonnostního rozdílu není problém se ho džet, skůtr to dovolí a nezkouší se řidiče zabít. Při porovnání s jinými T-maxi (500) ten můj jel vždy o něco víc asi to bude výfukem, Knkem a eger ventilem kterej tam není. Jel jsem na maxi skůtrech konkurence (GP800, SW600, C650GT, X9, Nexus, BG650) ale žádný nedosahoval tak dobré ovladatelnosti a lehkosti v řízení snad jen T-Max 530. Je to těžké vysvětlovat člověk se musí projed. Také musím vyzdvihnout brzdy které jsou excelentní nato že má "pouze" jeden kotouč. Koupil jsem nastavitelné brzdové páčky abych si neublížil protože zadní brzda brzdí moc motorkově. Další klad je jeho jméno a historie když se řekne T-Max tak to jméno má ve skůtr světě silu a význam.

Ted to smutnější, zápory. Tou nejhlavnější je "zabití" jeho vlastností při jizdě ve dvou nebo s bagáží na dovolenou. Skůtr NEMÁ nastavitelný zadní tlumič a skůtr je prostě při zatížení moc nízko. Také jsem v Albáníí zjistil že se při své světlé výšce hodí spíše na sportovní jizdu než na OFF-Road. Další věc je že nemá moc velký zavazadlový prostor a přední přihrádka je taky spíš jen na okrasu. Jeho stáři je na vzhledu už vidět, jeho kulaté tvary nesou dnes moc hezké. Škoda je že skůtr nemá 15ky kola mohl být ještě pohodlnější a jistější. Další věc je že ve vysokých nadmořský výškách má výkonu asi jako PCX ale tenhle propad přichází na každého skůtra v kopci ve velkých výškách. Další věc je že náhradní díly nejsou úplně levný.







Co mě čeká a nemine je že přes zimu půjde do nového kabátu. Dostane nové pneumatiky Michelin Power Pure, nový řemen Polini, do výfuku Akrapovič je potřeba dat novou vatu která vylítala ven, posledních 2500 kilometrů mám vytlučená ložiska v řízení, ložiska kol a variátoru, také nová spojka. Nechám ultrazvukem vyčistit karburátory a poté nechám naladit.

Co jsem doladil je osvětlení kufru, přidal jsem led pásky protože světluška co tam je nevydává moc světla, koupil jsem vyhřívané hefty pro zlepšení pohodlí. Koupil jsme kvalitní čínské brzdové páčky potom co mi skůtr spadl a jedna se zlomila a také protože sem pořeboval přesněji dávkovat brzdný účinek.

Moje sezóna ale nekončí ba naopak začíná sezóna X9 180 Amalfi než zase přijde jaro a sním nový desing společně s novým dobrodružstvím. T-maxářum a

Sezóna 2015
Dodělal jsem kufry. Protože do tašek moc teče, a to se na letošní dovolenou ve Skotsku moc nehodí... 2x 42L. Kufry jsou čínská kopie Givi E360. Celkem to vyšlo na 3600 +- takže bomba!






Udělal jsem si radost, dostal jsem tip že na Tmaxe pasuje R1 třmen. Tak jsem taky učinil a ten koupil. Předtím to brzdilo hodně ale teď to brzdí neskutečně moc. Ale asi to není pro každého páčka má chod tak 0,5 CM a je trcrdá, teď jsou ty brzdy hodně jedovatý. Také jsem sehnal zadní třmen s ruční brzdou, z T-maxe 2003-2012, takže brzdy už jsou komplet. Také jsem dodělal spínač aby když je zatažená brzda mohl stát skútr na bočním stojanu, a zároveň mít nastartovaný motor. Ještě zvažuji pancířku, ale to už by asi bylo moc o hubu...
Navštívl jsem Skotsko, naštěstí bez poruchy jen jsem dost přejel olej což mě mrzí. 2x jsem navštívil aply.






V březnu jsem byl na brzdě tady je graf. Seriové válečky 19g.






Zima a sezóna 2016
Před koncem sezóny 2015 mi praskl přední kotouč BRAKING (viz foto), koupil jsem nový ten stejný tak snad vydrží děle...






Bežná údržba, nic velkého, vyčištění varíiátoru, kouúpil jsem nový zadní tlumič, že sem to neudělal už dávno PECKA, uplně to změnilo charakter celého skůtra. Také dělal jsem vidle a měnil gufera, což byla obrovská chyba. Vidle tekli a to tak že pod skůtrem byla loužička. Za měsic jsem rozebral zase a vymenil gufera, bylo trochu klepnutý tak jsem si říkal že to asi bylo tím... No po 200 Km vidle zase tečnou, TO už je asi někde něco špatně, po opětovném vymontování jsem zjistil že vydle mají na konci tyče vůli tak 2mm, takže to může být tím že to teče protože to gufero tu vůli asi nepokryje. Návštěva Partsdepa a objěnání nových pouzder... NOJO, přišli pouzdra, namontujem a vydle má ještě větší vůlu jak předtím teď to byli ta 4mm na konci tyče... NO a kde je problém když jsou nový pouzdra a ty mají stejný rozměry , nakonec jsem to po hodinách a hodinách vymýšlní vymysleli. Je to prasácký ale funguje to ZATÍM...
Na dovolené v Itálii mě potkala první velká prucha, odešla mi fáze na dobíjení, zatím jezdím. Stator už mám koupená ale čekám na interval oleje, abych ho nemusel s vodou vypouštět víckrát. Když jezdím bez světel a svítím pouze blástry, tak dobíjení stíhá, proto to tak nespěchá...



DR. Pulley
V Dubnu sem si udělal radost a zkusil pulleye, válečky byli stejně v háji tak jsem zkusil něco nového. Koupil jsem 17g. Po montáži dobrý ale od kila to moc nejelo, po delším ježdění, jsem zpozoroval že to má brutální sotřebu, město 6,7 mimo 5,7. Pak mi došlo že tam mám kontrastku +10%. takže jsem ji vytáhl a EJHLE, skůtr jede dááleko víc jak předtím, už není tak přetočenej, zase jede 180 a spotřeba mimo město 4,6-5L na 100. ve městě šla spotřeba s Pulleyema cca o Litr víš neř se serii, ale to je cena zato že to z nuly jede jak z praku. Zrychleni 0-100, 6,5S . Také jsem při vyměně pružiny zjistil že drážky co vodí plovoucí řemenici jsou dost opotřebované a hrbolaté. To může být příčina toho proč se motor tak ztěžka roztáčí. Trochu jsem to zabrousil a budu pokukovat po nové...






Sezóna 2017 začala, na tachopmetru 93000KM. Loni na dovolené mě potkala první závada, zhořela fáze na zapalování, koupen nový stator. Proběhlo opět ladění a seřizování karburátoru. Také jsem chtěl seřídit ventil vúle. Po rozebrání a proměření jsme usoudili že ani po 60000km není potřeba nic štělovat, vše je v toleranci dle manuálu.

22.1.2019: Aktuálně najeto 112 000 km...
6.8.2023. Stále žije! Aktuálně najeto 120 000 km. Slouží jako dayli skútr po Brně. Po městě vysoká spotřeba cca 7-8L. Nové karburátory.

T-maxům !ZDAR!

Foto: http://bouskat.rajce.idnes.cz/
Spotřeba: http://www.spritmon...n/detail/592241.html
Video: https://www.youtube..._as=public[b]Sezóna 2015 T-maxům !ZDAR!




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KajinTheRuber
KajinTheRuber napsal 05.07.23 v 08:55 10b.

Díky za recenzi a update po jednotlivých sezonach.

motoo-m
motoo-m napsal 16.05.22 v 23:19 10b.

Klobouček

gusangbum
gusangbum napsal 23.04.21 v 12:02 10b.

DOCTOR666
DOCTOR666 napsal 11.03.21 v 18:41 10b.

teda chlape,smekám...hodně šťastnejch kilometrů do budoucna

ZephyreX
ZephyreX napsal 14.04.20 v 17:56 10b.

Super

Více komentářů



TOPlist