renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 S (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Aaronek
Vloženo 9.10.2013
Aktualizováno 9.10.2013
Zobrazeno 8 134x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vypadá jako jeliman, ale toto brzdí... toto sedí... toto duní... toto jede... není to R1200S ???

Více fotografii

První dojmy - Někoho uhrane krásný italský typ ženy, která je impulzivní, živelná, v posteli tahavá, prostě bum prásk hysterka se vším, co k tomu patří… Někoho uhrane senzitivní, empatická a přírodní žena, jež mu bude oporou, dobrou ženou, matkou a bude i přítelem do nepohody a právě takhle vnímám R1200S já.

Motorku bych doporučil pro - Starší, vyježděný a zkušený biker, který se chce odlišit a ví, co od života chce a nemá za potřebí si honit ego na nabušenym japonskym litru...

Doplňky na motorce - Zatmavené plexy BMW, zatmavené blinkry BMW, padáky hlavy válců BMW, padáky kardanu a osy kol rutan, stomp-gripy nádrže

Recenze

No, ohledně tohohle Báwa jsem si se svou recenzí dal hodně načas... skoro celou sezónu...Důvodem byl fakt, že jsem pořád nevěděl jak a kam motorku zařadit. K motorce jsem přišel jako slepý k houslím, protože mi bratra na mém Tuonu sestřelil podnapilý řidič automobilu (naštěstí to dopadlo dobře až na Tuňáka, jež šel na totálku). První svezení bylo rozpačité a já si na motorku dlouho zvykal. Postupně jsem jí poznával a zžíval se s jejími klady i zápory, až jsme si k sobě našli cestu a vzájemně se tolerujeme. Píšu to takto proto, protože sportovní boxer, jakým R1200S je, vyžaduje opravdu dávku vyzrálosti, soustředění, respektu, pochopení techniky a koncepce této motorky, jež je neskutečně rychlá v zatáčkách a na brzdách, avšak pomalá v přímce.
Abych někoho možná neunavoval, tak to hned na začátku shrnu asi takto: Příznivce japonských, vypiplaných a nabroušených, 4-válcových strojů, by zřejmě trefilo z téhle vibrující, hrubé, tvrdé a mechanicky naprosto precizně fungující německé techniky. Je to jako srovnávat mikročip s ozubeným kolem… Kdybych si měl vybrat stroj na závody ve Stalingradské traktorce, tak beru jedině R1200S .
Nyní mám na motorce najeto cca. 5000 km, takže si troufnu tvrdit, že nepíšu jen tak do větru.První co vás při usednutí překvapí, je hodně sportovní posaz. A to opravdu celkem dost. Nechápu, jak na tomhle někdo může cestovat, protože já s Báwem absolvoval dovolenou v Alpách a bylo to pro mě utrpení. Motorka je stavěná jako čistě sportovní stroj, takže jsem neustále bojoval s bolestmi zápěstí a zatuhlého krku. Kolena nijak kriticky ohnutá nemáte, takže to je v celku i v pohodě. Na co chci upozornit je fakt, že měřím 175cm a na motorku je člověk od výšky 185 cm ne-naskládatelný. Kamarád, vysoký 195 cm, po usednutí za řídítka prohlásil: „hmm, takže zase nic“ a slezl. A to má R1 (2007) a myslím, že tyhle slova to přesně vystihly. Díky „rozkopaným“ válcům do stran a motor-managementu (sání, čidla, vstřiky, kabeláž apod.) zde není, kam by si vyšší postavy naskládali kolena nad hlavy válců… O spolujezdci ani psát nebudu, neboť zadní partie je dost navýšena, nad sedlem řidiče, kvůli umístění koncovky výfuku. Spolujezdec tak zde plní funkci brzdného padáku a při brždění, kdy se opírá rukama o nádrž a ruce má skoro pod sebou, se působící brzdnou silou automaticky nadzvedává ze sedadla a přes řidiče vystupuje. Možná dobrá myšlenka při zastavování, nikoliv při prudkém brždění ve 120km/h . Ergonomie ovladačů, tlačítek a prvků palubní soustavy je tak nějak normální. Až na blinkry, které ovládáte samostatným spínačem na každém řídítku a vypínáte pravým prstem. Tento široce známý patent BMW prostě nechápu, nesouhlasím s ním a nechci se nad tímto dále rozčilovat… Čitelnost budíků dobrá, ale grafický podklad na mě působí úsměvně a spíš něž sportovní motorce by slušel cesťaku. To je ovšem individuální věc. Úložné místo veskrze žádné. Pod sedadlo spolujezdce, jež je odnímatelné, se ale vůbec nic nevejde a pod sedadlo řidiče lze stěží nacpat sériově dodávaný vercajk + lékárnu a vestu. Zde jsem asi nejvíce zklamán, protože místo zde je a jen nevhodným tvarováním plastů bylo naprosto konstrukčně promrháno. Baterie u zadního centrálního tlumiče není vůbec chráněna plastovým kastlíkem a je vystavena všem nečistotám odlétajícím od zadního kola. Opět jen zírám s otevřenou pusou, kde je ta pověstná německá pečlivost. Vše završuje plastová nádrž, jejíž víčko nemá vnější šroubení, takže jste odkázání na drahé tank vaky BMW, nebo bastl-systém popruhů, jež vás potěší zejména při tankování. Celkový design motorky je opět věcí každého soudruha a buďto vás uchvátí, nebo znechutí. Mě se motorka nejvíce líbí v mých barvách červeno-stříbrné, která je opravdu velmi sportovní a fakt Báwu sluší. Blinkry ze sklopných zrcátkách jsou lahůdkou a je z nich vidět naprosto perfektně. Celkové zpracování a slícování je provedeno s příkladnou německou pečlivostí a nikde zbytečně nic nevyčnívá, nebo nijak esteticky nehyzdí. Perfektně je vymyšlen tvar předního blatníčku, kdy na vás téměř nelítá odstřikující voda a aerodynamika kapotáže je účinná i za jízdy za deště. Zde opravdu smekám. Originální vyhřívané rukojeti přijdou za deště v Alpách také vhod. Moje motorka není nadstandardně vybavena ABS, ESA a mnoha dalšími elektronickými vychytávkami, jež BMW za příplatek nabízí, takže zde nemohu sloužit… Nádrž je na cca. 14 litrů paliva a spotřeba na cestách je cca. 6l/100km a při ostré sportovní jízdě kolem 9l/100km.

První nastartování.
Tak jestli vám nepadla brada z designu, tak z techniky a všeho kolem naprosto určitě! Sednu za řídítka, otočím klíčkem v zapalování a s úsměvem na líci nastartuji… V desetině sekundy slyším, jak sepne startovací relé, zaskočí kotva startéru a volnoběžka začne roztáčet ozubeným kolem (zvuk připomíná start Zetoru 25). Celá motorka sebou razantně škubne zleva doprava, jak se přehoupnul plochý boxer a motor se jakoby neochotně rozběhne za přítomnosti dýmového efektu… Zděšeně se podívám na bratra, co to jako ku..a je??? Bratr na mě s pohledem vraha: „Vole, musíš nechat problikat kontrolky a počkat na READY…, tohle není nadržená japonská gejša, která vyletí, jako když střelíš do kachen, na Báwo musíš s citem a pomalu, jako na chladnou němku “ Hmm… tak jsem to zhasnul (jiné slovo mi vypnutí motoru nepřipomíná) a zkusil jsem nastartovat podruhé. Červená kontrolka, oranžová kontrolka, nápis READY a spouštím motor… Shora popsané proběhlo znovu, ale za polovinu předešlého času a s příjemným náběhem motoru, bez kouřového efektu. Motor díky překrásné titanové koncovce Akrapovič, jež byl se svodem a vyjmutím katalyzátoru doladěn u firmy Tenax (tímto moc děkuji panu Kulhánkovi) a vyluzuje nádherně sytý a dunivý zvuk, jež je ještě umocněn při jízdou zatíženém chodu motoru. Toto je opravdu BMW HP muscle.
Řadím jedna a vyjíždím. Opět jsem udiven, jak motorka neochotně a lenivě reaguje na povel plynové rukojeti a letargicky tak navozuje zvuk ulité Jawy 350. Ihned dostávám instrukce, že je v nádrži natural 95 a jak se Gertrůda rozvášní, když jí dám pořádný oves (myšlen natural 98). Je tedy faktem, že všude v manuálu a v TP je pro R1200S předepsáno palivo pouze natural 98, což je i dost jasně uvedeno na palivovém víčku nádrže. Toto je velice citlivé téma, protože R1200S se opravdu chová značně rozdílně při palivu Natural 95, kdy je motorka mnohem línější, má špatnou odezvu na plynovou rukojeť, nechce jít do meziplynu a občas střelí do výfuku a motor je vůbec celkově hlučnější. Vzduchem chlazení 4 ventil, má na natural 95 mnohem hrubší chod a slyšitelně větší šustění pružin ventilů. Toť moje osobní vsuvka ohledně tankování, kdy já doporučuji tankovat do R1200S benzin minimálně natural 98 (lépe Verva 100, nebo Maxxmotion 100). Rozdíl je okamžitě poznat, a pokud mi někdo z majitelů R1200S, tak si to prosím někdy sami vyzkoušejte… Průběh motoru plynulý, nechá si líbit i velmi nízké otáčky, s razantním nástupem od 6 tis. otáček až k omezovači v 8500 ot./min., jež by mohl být ještě o 500 ot./min. výše, aby bylo lépe využitelné spektrum otáček. Řazení naprosto perfektní, mimo 1 a 2, kde je zbytečně dlouhý chod páky a převodu a při sprintu jste deklasování i mnohem slabší kubaturou, díky neomalenému přeřazení mezi 1. a 2. rychlostním stupněm. Maximální rychlost je, dle tacho, 265 km/h, kdy zasáhne omezovač maximálních otáček motoru. Proto bych uvítal jeho posunutí o nějakých 500 ot./min. výše, což by bylo dalším plusem pro sportovní jízdu, kdy víte, že motorka na to evidentně má, ale převodově je tzv. umravněna. S kardanem, oproti rozetě, totiž nic neuděláte…Opět můj subjektivní názor.

Jízda a brzdy:
Brzdy a podvozek je naprostá pohádka a R1200S je moje první motorka, kde kupodivu, motor nestíhá podvozku a brzdám. Kdyby R1200S jela, jako brzdí a sedí, tak je to vlastně HP2 a BMW by neutržilo nevýznamné zisky za příplatek oproti typu HP2. Takže jsem si vlastně odpověděl sám…
Brzdy vás naprosto ohromí svoji účinností a dávkovatelností. Zde nemám, co bych vytknul a všude dávám R1200S jako vzor. Podvozek mám standardní Showa a i tak je to bomba. Co teprve příplatkový, plně stavitelný Ohlins a co teprve podvozek HP2, kde není telelever, ale USD vidle. No i tak R1200S sedí jako na kolejích a jistota při velkých náklonech je nepopsatelná. Při přejezdu nerovností, nebo menších výmolů, v situacích kdy jedete na koleni, jen pod sebou cítíte, jak všechno pracuje jak má a podvozek odvádí neskutečnou práci. O kardanu, jako pohonu, při sportovní jízdě ani nevím a necítím se jím nijak limitován. Slyším ho jen při ustálené jízdě a popojíždění, kdy se z něj ozývají jemné cvakání při záběru a odlehčování systému soukolí. Za mě je mnohem lépe technicky propracovaný, než třeba u Hondy Crosstourer, ale designové zpracování vzhledu kardanu má Honda mnohem hezčí. Opět můj subjektivní názor. Měl jsem, na dovolené, s Báwem jednu krizovku, kdy jsem se viděl v kotrmelcích, neboť jsem na živičném asfaltu podcenil trakci zadního kola. Zadní paralever naprosto suveréně pohltil prudký odskok zadního kola a neteleportoval mě do polohy gymnasty za řídítky, jež je obětí hi-sideru (hasana). Pouze mě krutě nakopnul sedlem do zadku, což je v porovnání s kotrmelcem 1000km od baráku dobré skoré. Po porovnání, podobnou situaci jsem zažil na své CB1000R kdy jsem skončil ve stojce na řídítkách a potlučeným vercajkem. Situaci jsem také zvládnul, ale s menší noblesou, než u Báwa. Vím, vše je otázkou nastavení podvozku, ale R1200S má u mě za podvozek prostě jedničku. Sériový tlumič řízení je repasovatelný, ale nemá nastavení citlivosti. I tak je výborným společníkem při sportovní jízdě a odvádí dobrou práci. Velkou slabinou motorky je chybějící antihopp spojka. Motor má obrovský brzdící moment. Mnohem větší, než třeba Tuono, VTR, Raptor alias TL1000 a Buell XB12, jež jsem všechny vlastnil a mohu porovnat. Na mokrém povrchu je to až nepříjemně nebezpečné. Zadní odpružení sice pohlcuje rázy odskakujícího kola velmi dobře, ale při prudkém odřazení, se nevyhnete kreslení zadním kolem po asfaltu i za sucha. Efektní, ale nebezpečné a po čase vás začne mrzet, že takto drahá motorka, toto nemá ve standardu. Jedinou výtku k ovládání bych k R1200S měl. To je jízda na koleně, do levotočivé zatáčky z kopce, s ubraným až zavřeným plynem. Světe div se, zde to soudruzi z BMW prostě nevychytali. Ležatý motor se konstrukčně točí doleva a setrvák doprava (doufám, že jsem to nespletl) výsledný pohyb je tedy sinusovka, která se nejvíce projeví houpáním celého stroje. Výsledek je, že si to šinete na koleni doleva a motorka se vám jemně pohupuje nahoru a dolu. Nevím, jestli jsem to dobře popsal, ale tento pohyb je tak rušiví a nepříjemný, že ve vás najednou vyvolává pocit nejistoty, v jinak vždy vybroušeném a čitelném chování stroje. Spojka je hydraulická, ale má celkem slušný sportovní potenciál a i když to není lanko, kupodivu mi tento zvolený systém nevadí a je dobře dávkovatelný.

Jelikož jsem se dlouze rozepsal tak to závěrem shrnu. R1200S je svérázné pojetí sportovního motocyklu okem německého technika. Proto i moje nezvykle pojatá recenze, kde se vás spíš snažím navnadit, protože myslím, že tenhle stroj by mohl mít 100 a 1 recenzi a pokaždé rozdílný názor na její koncepční pojetí a styl. Tahle motorka se musí vyzkoušet a musíte jí dát čas, abyste jí pochopili. Pokud k ní přistoupíte stylem hop, nebo trop, tak z ní většina z vás cukne a nesedne mu. Rozhodně jí nemohu nijak pomlouvat a naopak si vážím lidí, jež si jí hýčkají a tzv. tuní do stylu boxer cupu. Na R1200S je možné sehnat kit vačkových hřídelů boxer cup + závodní řídící jednotkou, sportovní filtr a antohoppingovou spojku. Výkon motoru vzroste z cca. 110 koní až na 150 (na zadním kole)…
A to už musí být pořádná porce zábavy.

No jak to kurňa závěrem popsat… no mám rád ženy, tak asi takto:
Někoho uhrane krásný italský typ ženy, která je impulzivní, živelná, v posteli tahavá, prostě bum prásk hysterka se vším, co k tomu patří…
Někoho zase uhrane senzitivní, empatická a přírodní žena, jež mu bude oporou, dobrou ženou, matkou a bude i přítelem do nepohody, a když se rozvášní, tak je to uragán, a právě takhle vnímám R1200S.

Co mi u BMW hlava nebere a co a jak řeším já:

Výměna náplně kardanu:
Měním si sám ob rok pomocí injekční stříkačky s velkou jehlou, protože soudruzi v NDR zapomněli na výpušťák (od modelu 06/2007 už ho R1200S má). Dle manuálu je výměna tak na poklepání na čelo. Náplň stejná jako do převodovky (150 ml).

Výměna spojkové kapaliny:
Dělám každý rok, neb modrou hydraulickou kapalinu, Vitamol V10, zvolenou soudruhy z NDR mi opět hlava nebere (lahvička za cca. 350 Kč vydrží na min. 5 výměn). Bezproblémová výměna, ale proč u BMW nepoužili brzdovku, jako každý jiný výrobce ???

Olej do motoru:
Co já slyšel návrhů, jaký olej je nejlepší… já leji co rok minerál Castrol Actevo 4t 20w-50. Akorát povolování fitru je kvůli jeho umístění vedle svodu pěkně otravné… dá se to pohodlně, když demontuji svody, ale kdo by se s tím porád patlal… stačí si lehce potunit sériový klíč na filtry.

Olej převodovka:
Měním ob rok s náplní kardanu, protože balení 1 litr vyjde akorát do převodovky (0,8 litru) do kardanu (0,15 litru). CASTROL Syntrax Universal plus 75W-90.

Vzduchový filtr a brzdovka:
Měním každý rok, neboť cena vzduchového filtru 150 Kč je proti japonským strojům (kolem 1000,- Kč) úsměvná a je v ostrém kontrastu s ostatními díly na BMW (např. plast víčko nádobky brzdové kapaliny 600,- Kč).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
moila
moila napsal 25.09.20 v 09:51 9b.

Zdravim. Bol som z moto zatial nadseny, ale este som ju na zivo nevidel. Tato recenzia ma zneistila. Mam 192cm, majitel ma 184cm a tvrdi, ze je dost velka.
Uvidime, cez vikend idem vyskusat.

Honza-K
Honza-K napsal 15.07.19 v 13:19 10b.

Moc hezky napsaná recenze moc zajímavý motorky...

Brumbaal
Brumbaal napsal 21.05.18 v 12:41 10b.

vysněná mašina, asi už to dopadne pěkná

Jarda89
Jarda89 napsal 31.07.16 v 12:55 10b.

Luxusní brambora!! To je jasná desítka

Goodspeed11P
Goodspeed11P napsal 09.05.16 v 19:08 10b.

Více komentářů



TOPlist