renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Piaggio X9 (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník mrkini88
Vloženo 6.10.2013
Aktualizováno 3.8.2019
Zobrazeno 7 684x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Luxusní koráb mezi skútry. Je to něco jako Mercedes mezi auty. Ten komfort si užívám při každé jízdě a člověka nenutí k ostřejší jízdě, kterou ale taky zvládne.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Gilera Nexus 500: Méně praktická, není tak pohodlná a je také dražší.

První dojmy - Po prvním nasednutí mně překvapilo, jak je celá X9-tka mohutná a docela i těžká. Vytlačit ji odněkud dá vždy celkem práci. Avšak po rozjetí, byť jen 5km rychlostí celá váha zmizí a je krásně ovladatelná, díky nízkému těžišti. Není problém s ní popojíždět hlemýždím tempem s nesundanými nohami. Předně mě absolutně nadchlo to královské pohodlí a komfort, jaký nabízí.

Motorku bych doporučil pro - Tohoto skútra bych doporučil těm, kteří ocení spíš pohodlí a smysl pro detaily než sportovnější jízdní vlastnosti, a chtějí univerzální dopravní prostředek s minimální údržbou, který jim nabídne dostatek prostoru, pohodlí i výkonu jak na běžné dojíždění po městě, tak i na nějaké to delší cestování mimo město.

Doplňky na motorce - Originál zadní držák s nosičem a kufrem, 12V zásuvka ve schránce pod řidítky, držák navigace a na delší výlety jsem dokoupil boční textilní brašny a skútr bag Ewog, alarm na DO, vyhřívané rukojeti Oxford.

Recenze

Toho skútra jsem si vybral jako ideální kompromis mezi motorkou pro zábavu a praktickým dopravním prostředkem. Dříve jsem měl Piaggio Beverly 250, které mi v létě nahrazovalo bez problémů auto, bylo praktické a ve městě i víc než dostatečně výkonné, ovšem na delší cestování mimo město už mi trochu chyběl výkon. Po roce jsem toto Piaggio prodal a pořídil místo něj motorku Suzuki SV 650N. V domnění, že mi splní to samé, co jsem chtěl po skútru ve městě + budu na něm moci bez problémů jezdit i na delší výlety mimo město. Bohužel po dvou měsících jsem přišel na to, že to není zas taková sláva a moje požadavky prostě splnit nemůže. Ve městě, i když bylo štíhlé, člověk se s ním propletl téměř všude, tak bylo naprosto nepoužitelné - velká spotřeba, neustálé řazení, žádné odkládací prostory a v trenkách na tom jezdit taky moc nešlo. Krom toho mimo město mě ani nebavila nějaká ostřejší jízda, pořád mi přišlo, že by to mohlo jet víc, ale nejelo, a to nebudu mluvit ani o pohodlí, kdy po 160 km už jsem ani nevěděl, jak si na tom mám sednout. Poslední kapku tomu nasadila pravidelná péče o řetěz, která vzhledem k tomu, že jsem motorku parkoval venku pod plachtou a ne v garáži, byla celkem ztížená, jelikož jsem neměl jak zvednout zadní kolo, a vyloženě mě sr...a. Po této krátké dvouměsíční zkušenosti šla tedy z domu a já už věděl, že se opět vrátím ke skútrům, jelikož mi opravdu chyběly jeho praktické vlastnosti a využitelnost.

Po delším váhání, jestli pořídit Gileru Nexus 500 nebo Piaggio X9 500, jsem zvolil X9-tku. Působí mohutněji, je více komfortní, nabízí daleko více místa pod sedlem, schránky pod řidítky, háček na tašku, zkrátka pro praktické využití jako alternativní dopravní prostředek úplně ideální.

X9-tka je na místě celkem těžká a shodit ji z hlavního stojanu občas bývá docela problém, zvláště, když je zaparkovaná v trávě a obě kola nejsou ve vzduchu. Ke zvednutí celého kolosu na hlavní stojan slouží šikovné žluté tlačítko, které ovládá hydraulický stojan, tudíž je zvednutí otázka pár vteřin bez námahy, a to je moc šikovná věcička, která vždycky potěší. Po nasednutí a rozjezdu se ale změní v lehce ovladatelný, avšak velmi stabilní stroj. V nízkých rychlostech není problém kličkovat mezi auty, kdy je však třeba uvědomit si svoji šířku (hlavně zrcátek) a délku, a ve vyšších rychlostech dobře drží stopu a je velmi stabilní, nerozhodí jí ani boční vítr ani tlaková vlna od kamionů. Co se týče pohodlí, tak skvělé jsou stupačky, kdy lze nohy pohodlně natáhnout dopředu jako na chopperu a k tomu se zapřít zády do opěrky. To je pak fakt požitek. Skvělé je i plexi, které jsem si nastavil na prostřední výšku, kdy je velmi účinné, avšak ještě nekoukám skrz něj, což by mi bylo za deště nebo v noci spíš překážkou. Díky jeho účinnosti, nejenom že na mě tolik nefouká, ale také v normálním dešti (nikoliv velkém lijáku), nepotřebuji ani navlékat nepromoky a dojedu do cíle suchý. Možná mám pak jen trochu vlhká ramena a rukavice. Musím taky říct, že ta velká zrcátka mají také vliv na to, že jezdci nefouká ani tolik na ruce a v dešti dokážou rovněž docela dost ochránit. Spolujezdec si na pohodlí také nestěžuje, avšak sedí o jedno patro výš, takže už schytává patřičnou dávku turbulencí.

Co se týče motoru, tak nenutí člověka jezdit vysokými rychlostmi, je to spíš na takové klidnější cestování, kdy si spokojeně přede a člověk si užívá tu komfortní jízdu. Ovšem, když člověk chce, stačí pořádně otočit heftem a rozjede se velmi rychle na 100 Km/h, poté trochu poleví, ale stále táhne až do 140ti. Pak už je to horší a pomalu se dostane až ke 170. Jediný problém, který se dostaví, zejména v zatáčkách, pokud chce jet člověk ostřeji, jsou tlumiče. I přesto, že mám zadní tlumiče na nejtvrdším stupni, při ostřejší jízdě mám pocit, že by to chtělo alespoň o dva stupně přitvrdit, jelikož je to takové měkce houpavé (při běžné jízdě je to ale ideální). Tady zkrátka dá X9-tka hned najevo, že to není žádný sportovní skútr, ale pohodlný koráb, což vzápětí potvrdí protest hlavního stojanu, pokud se člověk trochu víc opře do zatáčky. Je to takový Mercedes na dvou kolech - především pohodlný, trochu toho sportu to taky zvládne, ale člověk si to neužije, protože ho to k tomu ani nenutí. Spotřeba se mi průměrně pohybuje okolo 4,5 l/100, což si myslím, že je velmi dobrá hodnota, vzhledem k tomu, že často jezdím ve dvou a hodně střídám režim město a dálnice, jezdím i v dešti a v nízkých teplotách a nejezdím jak šnek.

30/04/2014
Vyměnil jsem originál řemen za kevlarový od Malossiho, originál kontrastní pružinu za bílou zesílenou pružinu taky od Malossiho a také sériový variátor za Malossi Multivar a je to to citelně znát. Motor má teď mnohem lepší akceleraci, zvuk i maximální rychlost a zmizely typické vibrace toho motoru při rozjedu. Spotřeba se mi zvýšila cca o půl litru, takže teď se pohybuji v rozmezí 4,3 - 5,2 litru. Dost záleží s Multivarem na stylu jízdy i na trasách, kde se jezdí. Ve městě se jen málokdy dostanu pod 5 litrů, kdežto delší (klidně i svižnější) trasy jezdím v pohodě do 4,5. Dále jsem nainstaloval 12V zásuvku do schránky pod řidítky, připevnil držák na navigaci, vyměnil žárovky v předních světlech za bílé LED a vyměnil staré pneu za nové Dunlop Scootsmart. Ještě Přemýšlím, že do budoucna tam dám kryty na ruce a poohlídnu se po nějakým laďáku.

14/06/2014
Zatím už mám natočeno něco kolem 3 000 km a musím říct, že jsem přesně trefil hřebíček na hlavičku a skútr mi plní přesně to, co od něho žádám a dělá mi radost při každé jízdě. Kvůli častému parkování v centru města jsem nainstaloval alarm na DO a přepojil jsem přední světla tak, aby při zapnutém dálkovém svítilo současně i potkávací.

30/4/2019
Se slzou v oku oznamuji, že skútr je již prodán. Za těch 6 let a 24 tis. km jsme toho zažili spolu opravdu spoustu a to jak hezkého tak i velmi nepříjemného, bohužel se nám nevyhnuly ani pády, kdy jsem to odnesl spíš víc já, než skútr, ale vždy jsme to spolu překonali a jezdili spolu až dodnes. Skútr přesně plnil účel, za jakým jsme si ho tenkrát pořizoval, avšak nastal čas posunout se zase o kus dále a vrátit se zpátky k motorkám. Nechť tedy nadále slouží věrně a dobře novému majiteli, kterému bude určitě dělat taky radost, jako dělal celé ty roky mě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 18.09.22 v 22:42 10b.

Pěkně popsáno. I mně zatím X9 plní očekávání. Byt' mám " jen " 200 cc...

Bud
Bud napsal 14.09.14 v 06:34 10b.

Ahoj, tak vidím, že slouží, tak jak má a jak jsi chtěl. Ať tedy slouží dál a taky bez nehod.

mrkini88
mrkini88 napsal 27.04.14 v 23:03

Díky, pokud nebudu v práci, tak rád dorazím na Strahov .

kolinudatný
kolinudatný napsal 27.04.14 v 20:54

Máš ji moc pěknou,holt je to Piaggio Když bys jsi měl zájem,tak 17.5.2014 je sraz skůtru Piaggio v Praze na Strahově.

maestro
maestro napsal 02.02.14 v 19:08

dik za test

Více komentářů



TOPlist