renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/353 Kývačka (1958)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Hikawa
Vloženo 27.9.2013
Aktualizováno 8.7.2015
Zobrazeno 4 700x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Málo vídaná dvěpade v modro-šedé kombinaci nazývaná Ambasador

Více fotografii

První dojmy - Koupil jsem ji od kamaráda, který na ní možná ani nikdy nejel. Vše v původním stavu, platné doklady, dokonce i pumpička a originální nářadí Jawa pod sedlem. Nebylo co řešit.

Recenze

Znáte to. Motorku dovezete domů a první co vás zajímá je to, jestli háže jiskru a v jakém stavu je motor a ostatní části.
Zapojil jsem tedy baterii a klíčkem v nádrži vyzkoušel všechny polohy. Rozsvítila se na mě kontrolka neutrálu, pak světla, dálkové i potkávací. Zadní brzda taky svítí. Zmáčknu knoflík a klakson hlasitě zatroubí. No vypadá to že se v tom nikdo nikdy nevrtal. Vyšroubuji svíčku a zkouším jiskru. Šlápnu a síla jiskry se podobá sváření elektrikou .
Otevřu nádrž a koukám že na stěnách lpí jemná rez, ale není to nic hrozného. Vyčistím pro jistotu karburátor a napojím na něj externí nádobku z benzínem. Přeplavím karburátor, zavřu přívod vzduchu, dvakrát šlápnu a s radostí cítím jakou má motor silnou kompresi. Zapnu klíček na první polohu vravo...šlápnu a garáží se začne šířit klasický uchu lahodící zvuk dvoutaktní dvěpade. Šlape jako hodinky, nikde žádné zvuky vůlí, jen karburátor hlasitě nasává kyslík. Na ampérmetru v nádrži ručička kmitá do pole značící "klídek dobíjím" Chcípám motor a s úsměvem otvírám dveře abych vyvětral dým, který za tu chvilku Jawka napáchala.
Před první jízdou, která nastala hned druhý den po jejím zakoupení, jsem provedl pár servisních úkonů. Vyčistil nádrž, namazal vačku, dofoukl pneumatiky, zkontroloval olej v převodovce a pod sedlo a do kastliku naskládal vše potřebné, kdyby...kdyby.
Startuji, řadím za jedna a vyrážím vstříc prvním kilometrům. Všechny kvalty skáčou jemně za sebou, spojka neklouže a má jemný chod, tlumiče krásně překonávají nerovnosti až mě zaráží po zkušenostech z jiných kývaček, jakou jistou stopu tahle Jawka má. Netrvá dlouho a při přeřazování zjišťuji, že volnoběžné otáčky letí strmě nahoru...zpomaluji chcípám motor a s jistotou vím, že mi fouklo gufero pod zapalováním. Standardní závada u starých motorek, které dlouho stojí. Naštěstí nejsem daleko, otáčím stroj a jedu zpátky domů.
Tam po sejmutí zápalka zjišťuji že gufero nejen, že fouklo ale dokonce prasklo a vyjelo ven, čímž obrousilo vynutí na rotoru. Proto mi cestou domů přestala dobíjet. Opraveno za 15minut a vše zase klape jak má.
Od té doby mám najeto cca 180km bez jakýchkoli závad.
Jsem nadšený..teď mě čeká lehká renovace...hadr, Petrolej, Tempo, Konkor, Kontaktol, Silichrom

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hikawa
Hikawa napsal 05.11.17 v 13:39

ENZOOO: Zdravím,nepoužil jsem žádnou barvu. Je to původní lak. Přesný RAL neznam.

enzooo
enzooo napsal 03.11.17 v 12:46

zdravim mozem sa opytat ake RAL farieb ste použili modru a sivu tiež renovujem taku istu motorku ta vasa vyzera top dakujem

bajty
bajty napsal 27.10.17 v 21:18 9b.

parádní strojovna

skinsharp
skinsharp napsal 17.03.15 v 23:11

dobře podanej popis k dobře vypadající kejvě tak štastnou cestu 10b

kubrt11
kubrt11 napsal 21.10.14 v 20:25

...možná bych do renovace zařadil sedadlo,ale jinak super,testoval sem jí strejdovi před cca.44.lety a už tenkrát se mi moc líbila!

Více komentářů



TOPlist