renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Aikonn
Vloženo 26.8.2013
Aktualizováno 26.8.2013
Zobrazeno 9 863x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Super pohodlný tříhrnek s fantastickým motorem, jak dělaný na dlouhé cesty i sportovnější jízdu v zatáčkách.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: Projeto v BMW Motorrad Zentrum (mimochodem, super servis, dokonalé představení, zkušební jízda za 10€ vyřízena asi během 5-ti minut, ne jak v Čechách, kde se dobrat zkušební jízdy je jak Houdiniho nejlepší kousky). Motorka super, ale ten moment, kdy přidá
Ducati Multistrada 1200S: Ta cena je pořád ještě někde jinde. A taky mi chybí kardan, fakt se mi nechce se furt otravovat s řetězem.
Honda Crosstourer: Čtyřvál. :-/

První dojmy - Na xichtě úsměv a myšlenka "a už mám vybráno". Po zkoušce BMW GS jsem si řekl, že než vrazit balík peněz do něčeho na co si musím zvykat, měl bych si zkusit ještě něco jiného. Takže jsem dohodl zkušební jízdu v Triumph moto Brno a hned od prvních pěti sekund po rozjezdu z prakoviště to bylo jasný. Moto perfektní, v městském provozu ovladatelný, mimo město i na našich okreskách bez problémů, ale ten motor. Od volnoběhu až po vrch, kam jsem to na zkušební jízdě zkusil jen jednou jede jak blázen.

Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele bez motokrosových ambicí (aspoň ne na drátech, ale buďme upřímní, opravdu tam jsou tak moc potřeba?), který chce cestovat v pohodlí

Doplňky na motorce - Padáky, blastery na ochranu rukou, vyšší plexi, tankvak, kufry boční i topcase, arrow výfuk.
Na konci sezóny ještě dodělám vyhřívané hefty, ale rozhodně ne originál, jsou na trhu i rozumnější řešení za méně peněz, které pak umožní i výměnu opotřebených ruček.

Recenze

Tak a je doma.
Zkušební jízdu jsem už popsal, ale až po ujetých asi 4000km můžu potvrdit, že to byla dobrá volba. Ale od začátku:
Dlouho jsem s kolegou, který jezdí Hondu Pan European diskutoval, kam se posunout z Hondy Transalp, která byla super motorkou, ale pro mne spíš na rozježdění na první sezónu od doby, co jsem brázdil silnice na Simsonu 50, až padlo pár návrhů, od klasického GSa, které má kdekdo, přes Hondu Crosstourer, na jehož zkoušku přes nadšení z Triumphu ani nedošlo, až po megadrahou Ducati Multistradu, kterou bych chtěl, ale ne za tu cenu...
Jen abych popsal zážitky z hledání a zkoušení:
- BMW Motorrad Zentrum Mnichov - při jedné služebce jsem se tam zastavil, měl jsem vytipovany GSo 2011 r.v., asi 15.000km najeto, super výbava, ale protože jsem to ještě neprojížděl, tak jsem si zajel na zkušební jízdu. No zklamání jako blázen, motor ještě nebyl zajetý, což u zkušebního kusu chápu (nájezd cca.700km), ale ten klopný moment, co mi při každém vytočení motoru pohnul mezi nohama s motorkou do strany, to je něco, s čím bych se neztotožnil ani za zlatý prase. Plus to topení od motoru do holení, no nic moc.Takže jsem poděkoval, zrušil naplánovaný odvoz motorky a jel domů.
- Triumph Brno - zkušební jízda super, slečna/paní ochotná, všechno se vyřídilo a jak jsem psal v Prvních dojmech, bylo rozhodnuto. Nechal jsem si udělat cenu, ale když jsem viděl cenu za doplňky a cenu v základu, tak se mi protočily panenky a hned po příjezdu domů jsem žhavil mobile.de. Jen tak mimochodem, naceněné doplňky - kufry, topcase, vyšší plexi, blastery, padací rámy (ano, pro případ, že bych byl lama), jen za cca. 55.000,- Kč. Úsměvné.
Asi 14 dní jsem žhavil mobile.de, až se mi v Regensburgu objevil PAN TRIUMPH. Skoro nová motorka (04/2012), 14.500km najeto, kufry originál boční, topcase Louis, origo tankvak, vyšší plexi, blastery, padáky, gelové sedlo řidiče a jako třešníčka na dortu, laďák od Arrow. Za cenu, která byla menší než to samé v základu v Brně. No volba byla jasná a už jsem psal email. Po pár telefonátech a emailech byla motorka odhlášená a my s kolegou s transitem na roadtripu do Řezna.
Uznávám, že to byla trochu střelba naslepo, ale byl jsem rozhodnutý tam peníze nenchat, pokud by se mi jen trochu něco nezdálo. Tam jsme natrefili na česky hovořící manželku prodejce, motorku si zkoukli, zjisitili, že je jak nová, usmáli se na sebe, že na nás nebude čekat banda z menšiny, co nás okrade o peníze, které jsme si vezli s sebou a za hodinku už jsem s panem manželem (z práce přijel na novém Bonnevillu) podepsal smlouvu. Dostal jsem perfektní školení k motorce o její historii, všechno origo příslušenství co bylo nahrazeno (včetně de facto nepoužitého sériového výfuku) a bylo to. Obchod jako víno a s tím příslušenstvím, no jako sen.

Dnes máme za sebou už dovolenou v Chorvatsku, kam jsme to vzali přes Slovinsko, Triglavský národní park a povodí řeky Soče, které je snem motorkáře - asi 70km super asfaltu, zatáček a skoro bez provozu. Batůžek vzadu během cesty jen kvíkal. Ale to je na delší cestopis, ke kterému se teprve chystám, pokud vůbec bude zájem. Jen jako zkoušku zdatnosti bych řekl, že je to motorka i na dlouhé cesty, protože z časových důvodů jsme cestu domů museli jet po dálnici a jak se to sešlo, najednou jsme byli doma, ujeto 1020km a ani jednoho z nás nemuseli z motorky pak odsekávat. Spotřeba za celou dovolenou byla cca. 6.5 litrů na 100. Což považuju za super výsledek, vzhledem k plnému naložení motorky.
Na cestě po D1 se ukázala jako super fíčura i nastavení tlumení a odskoku, takže i cestu z Vyškova do Brna můžu považovat za pohodlnou. Ve dvou rozhodně víc než na prázdné mašině.
Co se týká terénu, tak zatím soudit nemůžu, nicméně nehodlám to nějak trápit. Mám ji na litých kolech, což jsem chtěl, jezdím cestu z 98% a na ty polní cesty, šotolinu a rozbité cesty na východě Evropy to bohatě stačí taky. Tak proč po ní chtít víc, že.

Co se mi líbí:
motor - super sametový, táhne "vod cpoda" pořád a snad ještě víc, řazení ve městě , když to nadsadím, skoro odpadá
obratnost - na to jak je to velké a těžké je to agilnější než TransAlp, kterýho mám pocit, že jsem do zatáček někdy musel trochu přemlouvat
pohodlí - bez kometáře, malej obývák na cestě. Kdybych měl nazbyt, dal bych i příplatek za vyhřívaný sedačky.
plexi - s vysokým plexi, na dálnicích v Německu samozřejmě, je cestovní rychlost v pohodlí pro dva lidi někde kolem 155km/h. To ale samozřejmě není bezpečné, proto to doma děti nezkoušejte

Co se mi nelíbí:
motor - cvakání, jakoby bylo třeba seštelovat ventily, nicméně jak jsem slyšel a četl, je to u Triumphu běžný zvuk, takže zatím neřeším, i když jsem "lovec zvuků" a trochu mi to vadí
obratnost - je to težké a je potřeba dávat si pozor, kam parkujete čumákem, vytláčet to není žádná sranda (s kuframa plnýma věcí už vůbec ne)
plexi - stavitelné, ale ten systém dvou šroubů by mohl být lépe vyřešen nějakým klipsem

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Slov25
Slov25 napsal 26.02.21 v 06:34 8b.

stribrnyvojak1
stribrnyvojak1 napsal 30.10.20 v 21:17 10b.

wsbk
wsbk napsal 30.12.15 v 18:30 10b.

Aikonn
Aikonn napsal 27.12.14 v 12:51

Jo, tohle video jsem viděl. Bohužel můj je už ze záruky venku. Takže zbývá než jezdit. Mám tam 26000 a pořád v pohodě, tak myslím, že to zase TAKOVEJ problém nebude...

seikos
seikos napsal 05.09.14 v 05:22

Cvakani v motoru jsou bohuzel ventily na odchodu. Jsou lidi co menili u tehle Trumpety rozvody uz 2x

Ono se o tom uz leckde pise. Ale Triumph mlci, dela ze nic a lidem co se to stane proste meni celou hlavu i s rozvody. Treba tady:

http://www.advrider....wthread.php?t=933456

Více komentářů



TOPlist