Honda SH 125 (2005)

Vlastník lionzion
Vloženo 5.7.2013
Aktualizováno 9.7.2013

Kvalitní, robustný, pohodlný a rychlý skútr do města i za město. Doporučil bych ho těm kdo chtějí ušetřit za benzín a zefektivnit dojíždění do práce a zároveň si rádi vyjedou pro radost.

První dojmy - Okamžitě jsem se sžil s ovládáním. Pak už jen radost z jízdy. V prvních dnech jsem z nadšení najel kolem 300 km po okolí. První dojmy byli nad očekávání. Potřeboval jsem řešit jen dojíždění do práce a úsporu benzínu oproti autu. Překvapila mě zábavný faktor skútru a to že i když vyjedu na okresní silnice nejsem v provozu brzda. To mi otevřelo nové možnosti vyjet si ven. Další pozitiva jsem objevil v rychlosti jakou se pohybuji ve městě. S tím souvisí nejen akcelerace na semaforech ale i parkování většinou u vchodu bez hledání místa a podobně.

Motorku bych doporučil pro - > kdo chce jezdit rychleji po městě ale nechce motorku > kdo chce nízkou spotřebu > kdo chce občas vyjet na projížďku za město jen tak pro radost > kdo dává přednost kvalitnějším věcem a ocení jistou histrorii modelu > kdo chce robustnější skútr ale se sportovním charakterem

Doplňky na motorce - Zadní kufr originál Honda
Přední plexi originál Honda (nakonec jsem ho sundal - vadila mi jízda proti slunci kdy jsem špatně viděl, jinak plní funkci na 100% ale radši mám ten vítr a přímý kontakt s jízdou)

Proč jsem si vybral tento stroj?
Bylo to na doporučení takže jsem o jiných adeptech nepřemýšlel. Bylo mi řečeno že SHáčka jsou pojem a víc jsem neřešil. O skútrech jsem nic nevěděl, zajímat jsem se začal později. Prvotní motivace byla vyřešit dojíždění do práce a snížit náklady na benzín. Už mám najeto 2000 km a nyní můžu říct, že bych šel do stejného typu znovu. Protože už mám něco najeto napíši pár postřehů k vlastnostem:

Velká kola > pohodlí, bezpečnost a pocit z řízení malé motorky. Skútr drží stopu, neodskakuje na nerovnostech a i ve vyšších rychlostech se cítím bezpečně.

Výkon > výkon pro město ideální a mimo město tak akorát na kochačku do 100 km/h. Akcelerace do 50 km/h ze semaforu je špičková a auta nemají šanci. Od 50 km/h do 80 km/h je to svižné a pružné zrychlení. Od 70 km/h do 100 km/h už se skútr při zrychlování pere s odporem vzduchu a výkon už není tak cítit. 90 km/h rychlost skútr dosáhne zhruba za stejnou dobu jako většina aut na silnici takže se to dá. 90 km/h bych řekl že je rychlost, kterou je schopný skútr dlouhodobě udržet. Maximálně jsem se dostal na 100 km/h, kterou na rovné silnici a bez protivětru udržím. Z kopce to jede i 110 - 120 km/h ale už se necítím bezpečně. Při této rychlosti už je vítr, vibrace a otáčky na doraz možností a nad "zónu" pohodlí.

Robustnost > při svých 185 cm a 105 kg se cítím na skútru dobře jak po stránce výkonu tak po stránce velikosti. Známí co viděli že mám nový skútr byli překvapení jak je velký a že vypadá jako že i jede.

Zvuk > je to pořád skútr ale když slyším projet kolem 50 cm3 malý skútr tak jsem rád za zvuk 125-ky, který není tak nízce položený. V nižších otáčkách a na volnoběch jsou tam i nějaké basy.

Brzdy > tento model (2005) ještě nemá ABS ani kotouč vzadu. Zadní brzda (buben) je vlažná a chce to zatáhnout pořádně aby se dostavil účinek. Na dobržďování ale dostatečná. Brzdný účinek je u obou páček duální. Levá páčka mi přijde jako dobržďovací, víc na zadní kolo. Pravá páčka je víc na předek a má ostrý nástup i sílu. Když dobržďuji na křižovatce lehce používám levou páčku. Když brzdím z vysoké rychlosti anebo je krizovka a potřebuji zpomalit tak to vezmu za obě dvě najednou (s citem). Nemám možnost zkusit jiný skútr abych porovnal takže nedokážu říct víc.

Úložný prostor > v základu nic moc. Do přední schránky se vejde peněženka a pod sedlo mikina a rukavice (zkoušel jsem tam dát i otevřenou malou S-kovou helmu manželky ale ani ta se tam nevejde). Originál zadní kufr Honda tohle dostatečně kompenzuje takže bych řekl, že víc nepotřebuji. Ještě jsem nebyl v situaci, že bych potřeboval víc místa. Běžný nákup odvezu a víc nepotřebuji.

Spotřeba > tohle byl asi hlavní důvod pro pořízení skútru a jsem spokojený. Přijdu na pumpu, vložím hadici a cvak za pár sekund tam je 6 litrů, zaplatím 200 stovky a zase týden jezdím. Abych byl přesnější na nádrž najedu zhruba 200 km, takže kilometr vychází nákladově kolem 1-1,50 Kč. Spotřeba je kolem 3 l/100 km. Se spolujezdcem a plným plynem jde spotřeba nahoru ale ne nějak drasticky.

Servis a poruchy > zatím nic, po dovozu byl skútr na výměně oleje a filtrů. Když se něco objeví dopíšu.

Jízda se spolujezdcem > jel jsem delší jízdu asi 50 km s ženou - dohromady dáme 170 kg a dá se to. Po městě není vůbec problém, po okreskách když se jede po rovině taky ne. Kopec jízdu zpomalí, tady je hmotnost navíc cítit výrazně. Žena si pochvalovala pohodlí. Stupačky jsou rovné plochy, takže se dá o ně pohodlně opřít. Zadní kufr poskytuje polstrované opěradlo takže se dá říct, že spolujezdec netrpí ani na delší vyjíždce. Řidič taky ne, sedadlo je dost dlouhé, oba se vejdou akorát.

Co bude dál ... vybral jsem si motorku
Mrkněte do deníku, popisuji tam proč jsem se rozhodl skútr vyměnit za motorku.

jiiitule
jiiitule napsal 25.08.21 v 06:20 10b.

Krásná recenze, psaná srdcem. Mám taky SH a vše co píšeš potvrzuji do posledního puntíku. Já jsem teď taky koupila motorku, ale SHčko si zatím nechávám, nějak si nedovedu představit že bych se ho zbavila... Po Praze bude pořád nejrychlejší a nejobratnější

Svec_Honza
Svec_Honza napsal 14.04.17 v 12:38 10b.

Pěkná recenze... Ať jezdí...

paso12
paso12 napsal 31.10.16 v 20:19

No a já už jí zpět dovybavuju...,už má opět origo kufr a objednané velké plexi od givi...,jezdí opravdu skvěle...

Lucky13
Lucky13 napsal 14.02.14 v 22:34

Zdrávím,
psal jsi ,že jsi sundal plexi.Měl bych zájem ho odkoupit.Napiš na kuryr@10-13.cz ,pošli mobil,zavolám.Díky Tomáš S.

petr311
petr311 napsal 19.07.13 v 20:48 10b.

Pěkná recenze i skútr. Také jsme ho obhlížel na prodejně, když jsem kupoval svou Agilitku, no ale odradila mě ta cena ... Podle fotek se dívám, že ten kufr pod sedlem je snad ještě menší než na mé Kymco Agility Píšeš spotřeba 3 L, to se mi zdá docela dost, mě to bere kolem 3,2, u SH bylo uváděno tuším 2,1? Ale jinak krásný skútr, v červené barvě je ještě hezčí. Tak hlavně hodně bezproblémových km