renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Chimera-TU
Vloženo 23.6.2013
Aktualizováno 23.6.2013
Zobrazeno 10 718x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Už díky předchozí motorce F650GS Dakar jsem věděl, že další bude jedině BMW a jedině silnější...

Motorka koupena od FIRMA:2B Moto (Trutnov) - S firmou 2B jsem naprosto spokojen. Přístup je na na jedničku ve všech myslitelných ohledech

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS Adventure: Na 1A stav jsem neměl dost peněz & byla mi vymluvena, že 800 bude na moje ježdění lepší :-D
KTM 990 Adventure / S: Vysoká poruchovost a provozní náklady

První dojmy - Na motorku jsem sednul, zeptal se kde se to startuje (maj to zvláštně udělaný, blikny taky) a po ujetí prvního kilometru jsem věděl, že jsme si souzený. Druhej den jsem na to skočil a ujel 200km v kuse. Do prvních dojmů určitě patří, že ač mám hadry BMW R2P, tak zhruba v polovině stehen mě trochu tlačí sedlo asi jak instinktivně schovávám nohy na prakticky neexistující kapotáž. Budu si muset zvyknout. Taky mě bolela pravačka jak to božsky tahá na všechny kvalty ve všech otáčkách. Proč já jsem si dvouválec koupil až teď?

Motorku bych doporučil pro - To je docela těžká otázka. Motorka není tuctovka, není za lidovku a není vůbec pro každýho. Myslím že člověk který kouká po motorkách značky BMW ví, proč tak činí. Pro mě mají přidanou hodnotu nejen ve "značce", ale i ve výbavě (vypínatelné ABS na obou kolech, výhřev rukovětí, rozsáhlá síť servisů po celé Evropě i daleko za ní, ...)

Doplňky na motorce - Zatím akorát to olejové víčko Touratech. Škoda že je fialové, ale prej dělaj jenom takovýhle homoušský barvy. Výhoda víčka spočívá v magentickém konci, na kterém by se, v ideálním případě neměly nacházet žádné kovové částečky

Recenze

Po tom, co jsem si v hlavě srovnal, že ještě nechci bydlet ale jezdit a žít "v sedle" a ne "v gauči", začal jsem se probírat inzerátama, sjíždět motorkáře.cz a všemožně hledat, jestli by bylo něco pro mě. Kolem mé lásky jsem přitom od samého začátku chodil...

Po týdnu hledání, diskutování, přečtení všech fór, zjištění všech možných informací, dezinformací, mystifikací či polopravd a jejich rozuzlení jsem si byl jist, že chci osmistovku GS s výpušťákem na imbus (to mají roky 2010+). U starších ročníků se snad přidíraly motory když neměly dost oleje v mezních situacích, ale nikdo to nikdy nepotvrdil a ani nevyvrátil. Sáhodlouhá asi 30stránková debata o tomto je na mém oblíbeném fóru bmwgs.cz.

No co už, rozbil jsem i záložní prase a dal vše (a ještě mi trochu chybělo) a dal to do té nejkrásnější osmistovky, jakou jsem kdy viděl :) Zatím máme najeto bezmála 500km, takže zkušenosti teprve sbírám. Každopádně z předchozí motorky, kterou byla F650 GS Dakar je toto jiná galaxie, prostě úplně jinej sport! Do teď měly všechny moje motorky jeden válec. Tohle je ale, nepopsatelný, a přitom jedete na šestku sedmdesát a můžete přidat aniž by vám řetez rozsekal šlachy na achilovce :D Informační displej který ukazuje momentální, dlouhodobou průměrnou spotřebu, teplotu vzduchu, průměrnou rychlost a já nevím co je přijemným bonusem, který se rozsvěcí jen když je tma, nezávisí to na zapnutých světlech (hustý ). Jelikož to mam nový a děsně mě to baví, tahám za to jak magor a spotřebu mám momentálně 5,3l, ale je fakt že jezdím prakticky jen ve dvou, jinak by si měla vzít míň. Po pravdě, kdyby jezdila za 7, bylo by mi to jedno, ta radost kterou při a po jízdě cítím mi žádná jiná motorka nedala.

Jízdní dojmy jsou, až na zmíněný problém se sedlem nejvíc pozitivní jak můžou být. Motorka je v zatáčkách pevná jak prase, a i když jedu s přítelkyní kalup, tak se nevlní a drží stopu (pneu ještě originál). Brzdí to snad ještě o kousek líp než to jede...
Měřím něco přes 190cm a výtky ostatních vlastníků osmistovek na nedostatečně funkční plexi jsou opodstatněné, skutečně vám jde všechno do tlamy. Mně to ale nevadí, s velkým plexi bych si připadal jak v autě a tohle k tomu snad patří.

Koukám se pomalu po doplňkách, už mám olejové víčko Touratech, a ještě ,,nutně" potřebuju síťku před světlo, padáky, no... toho se najde mraky :)























Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tapavel
tapavel napsal 05.02.17 v 20:04

To nadšení tě jen tak nepřejde ) .Jenom to ZNAČKOVÉ olejové víčko bych určitě vyměnil za to vysoké plexi.U tvé výšky i s nádstavcem.Pokud teda na motorce i cestuješ.Po ujetí 1000 km v kuse ti to tvoje uši a hlava potvrdí .Hodně krásných zážitků.

bobgreen
bobgreen napsal 31.07.13 v 22:39 10b.

dobře popsaná mašina a přeji hodně šťastných km.Třeba se potkáme...někdy někde

BorisVTR
BorisVTR napsal 11.07.13 v 03:45

Paradny stroj a pěkne napsana recenzie.Ten motor je fakt perfektny.Preju hodne pohodovych km a davam 10b.

hAjPR
hAjPR napsal 27.06.13 v 12:41

Gratuluji ke krásné 800! Ať to jezdí PS:dřívější 800 záviděla spolehlivost 990ky...

milanek81
milanek81 napsal 27.06.13 v 09:40

Tak gratulace - hned jak se trosku rozjezdis tak teprv zacne ta opravdova sranda - zacni sedlem, na tom originale soudny clovek sedet proste nevydrzi , pak plexi , no a jak si cuchnes k off uz to bude rychly - padaky , kryt , lepsi pruziny - za takovy 2 roky uz budes mit opravdu tu spravnou vysnenou moto

Více komentářů



TOPlist