renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Morini Corsaro 1200 Veloce (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Franco82
Vloženo 30.9.2012
Aktualizováno 15.5.2020
Zobrazeno 10 257x
HODNOCENÍ PROFILU OD 65 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Zle vypadající, přesto elegantní. Úchvatný motor i vzhled. Má pověst biku co žere děti do 8 let a výšky 150cm, prý navíc neumí jezdit po dvou kolech, spotřeba je minimálně dvouciferná a aby toho nebylo málo, výrobce se potácel v krizi! Tak tedy proč?

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Motorka padla do ruky jak hrnec na zadnici. Tuhá spojka dle očekávání a pro nezkušenou ruku peklo při cmrndání městem. Motor minimálně s aktualizovanou mapou co mám je až překvapivě kultivovaný.

Doplňky na motorce - Homologované Termignoni + karbonové kryty, Barracuda blinkry, "Rizoma" zrcátka

Recenze

Na úvodní otázku je odpověd jednoduchá jako facka. Svezte se a uvidíte!
Když jsem kupoval svou první motorku, myslel jsem si za rok až dva koupím to co jsem chtěl od začátku: Ducati monster 1100 Evo. Mtčko byl takový rozumný mezikrok, ale rozhodně to nebylo řešení z nouze. Škola na velkém jednoválci je podle mě vynikající. Shoda okolností tomu nakonec chtěla a já skončil s tímhle zvířetem. Letos jsem absolvoval testovací jízdy na Monstru a i na Streetighteru 848, který se mi připletl do výběru jakožto další krásný naháč od Ducati. Obě Dukny jsou skvělé, to je bez debaty. Mě se ale strašně líbil krouťák Monstra a výkon Streeta. Tak jsem si pořídil něco co táhne víc než monster a koně se blíží k velkému SF (na brzdě je rozdíl cca 9koní ve prospěch velkého SF). Vzhled Corsara není tak čistý jako u Monstra ani tak sexy jako u SF. Zato je ale přímočaře brutální, dvě lampy evokují oči pod svraštělým obočím a 87 stupňové véčko Bialbero CorsaCorta vypadá se svými dvanácti deci nádherně. To by bylo tak nějak krátce, proč jsem zvolil Corsaro před dlouhou dobu vedoucím Monstrem. Motorku jsem nakonec objednal novou a voňavou přímo z fabriky v Bologna district.







Zatím jsem na Corsaru seděl jen dvakrát a poctivě zajíždím, takže vyčerpávající zkušenosti budou až později. Za těch pár set kilometrů jsem ale už několik poznatků posbíral a budu často srovnávat s Mtčkem.
Staticky motorka působí hodně naštvaně, ale díky poměrně netradiční barevné kombinaci je vidět i notná dávka elegance. Motor díky barvě krásně ve Verlicci rámu svítí a dáva na obdiv technickou dokonalost, kterou mu dal do vínku Franco Lambertini. Hadice a podpůrná zařízení jsou redukována na minimum, přidat žebrování, spletu si ho se vzducháčem. Přední vidle jsou 50mm Marzocchi a rozhodně brutální dojem nekazí, naopak. Lehce diskutabilní jsou koncovky výfuku, na někoho moc velké nebo pompézní. Já s nimi problém nemám a za zmínku určitě stojí, že je vyrábí továrna Termignoni (je na nich vyražené logo). Provedení koncovek je parádní a Moto Morini se za takové sériové laufy nemusí stydět. Nádrž je krásně vybraná na stehna a na jejích prolisech se designér notně vyřádil. Celá motorka tak působí strašně štíhle.



Sice se na Corsaro dá poměrně dlouho jen dívat, ale jízda taky stojí za to. Takže přebírám novou motorku, lehce stisknu a pustím startér a počkám až elektronika rozpumpuje ten klenot. Motor naskakuje ochotně a bez zaváhání a ozývá se tlumený dusot. Je pravda, že zvuk bych zvládnul ještě hlubší a ještě hlasitější... jsem trochu rozmlsanej akrapama. To ale neznamená že standardní koncovky zní špatně, to vůbec ne. Motor krásně s otáčkami mění notu. Nejdřív asi ve 3tis a pak někdy po 5tis. Víc jsem zatím neslyšel, ale zaběhnuto bude snad rychle a pak to bude peklo. S otáčkami zvuk získává na tvrdosti a razanci a z mírného brumlání přechází na brutální chraplák.. I když mám vlastní hlavu a rozum, přeci jen myslím při prvním rozjezdu na recenze, které kolují na netu a hlásají v podstatě to samé co úvodní text. Ale pánové a dámy! Jsou to kecy. Ano, je to hodně velký vodou chlazený dvouválec s výkonem víc než překračující rozumnou hranici. Ale citlivost na plyn je příkladná a jízda ve městě naprostá pohoda. Žádný wheelie, žádný salta a podobně. Moje MTčko není díky krátkým převodům a nástupu krouťáku taky žádný beránek a tak jsem asi už přivyknul. Pokud někdo přeskočí ze SS 600 naladěné na výkon v otáčkách, tak ho asi Corsaro ve městě naklepe víc. Přeci jen 122NM už je slušná porce. Odpružení je poměrně tvrdá brutalita, přední zdvih moc rozsahu nepobral. Ale s tím se počítalo a je to tak asi správně, je to holt drsňák. Zadní tlumič je schován v komplikovaném přepákování a funguje perfektně. Řekl bych, že ještě líp než předek. Brzdy, přestože nejsou poslední hit brembácké monobloc technologie, kupodivu brzdí. I když ještě nejsou zajeté, není problém přizvednout zadní kolo jedním prstem při perfektní dávkovatelnosti. Co se týče hydraulické spojky, tak čitelnost je taky příkladná, trošku si ještě zvykám na antihopping. Na MTčku jsem si jeho absenci občas náramně užíval. Ale asi je fajn, že tu je, protože ve velkých točkách už bude ten motor brzdit krapet víc než jednobuch.





Pozice je lehce útočně skolněná vpřed (mám 176cm), ale zároveň dostatečně komfortní. Při rychlosti kolem 100-150 km/h není skoro žádná váha na rukách a tak se člověk rychle neunaví.
Sakum prdum jsem z Corsara unešen. Baví mě filosofie silného točivého dvouválce, který dostal navíc i pořádnou porci koní. Masivně podčtvercový motor (107*66mm) je prostě návykově zábavný a to mě to nejlepší teprve čeká. Když k tomu připočtu brutální a dle mě nadčasovou vizáž, je to prostě charisma na dvou kolech. Až zajedu, zkušenosti rozhodně doplním...

Update 17.10.2012
Tak holka už je zaběhlá a trošku beru zpět své tvrzení o tom jak je hodná. V horní třetině otáčkoměru je předek trošku nervózní a na jedničku a dvojku se kolo rve k nebesům, aniž bych to vyloženě vynucoval. Nejsem žádný stuntrider a po zadním nejezdím, páč to neumím. No ale Corsaro mi "lehce" naznačuje, že se to budu muset holt naučit. Ten motor je famózní. Táhne kdykoliv a kdekoliv. Když jsou na otáčkoměru aspoň dva tisíce, tak pro udržení rychlosti to bohatě stačí a motor neprotestuje. Záleží jenom na řidiči, jak z takové kochačky může vypadat předjížděcí manévr. Buď jen otočí plynem, trošku to zaduní a hezky plynule se sklouzne na přílivové vlně krouťáku a nechá plechovkáře obdivovat aspoň chvilku ten italský design. Nebo taky skopne dolů dva, tři kvalty a vystřelí s řevem jako tsunami a nechá za sebou spláchnutého řidiče s akutním infarktem. No prostě jede jak chcete a většinou chcete variantu bééé.
Sžil jsem se s antihoppingem a je to super, i když troška té zábavy bez něj by neuškodila. Každopádně je to věc, kterou jsem při výběru neřešil a z trojice ABS, kontrola trakce, antihop bych ji zařadil až na hodně odtržené poslední místo. A dneska antihop vesele využívám při každém podřazení a je to paráda.

Neubráním se také srovnání s emtéčkem. Než jsem se dostal na servis, tak jsem jednu vyjížďku přetáhnul a abych nepřekročil kilometry před servisem, dal jsem si bezprostředně srovnávací jízdy. Yamaha proti Morince. Teprve teď jsem si uvědomil, jak široká řidítka MTčko má s důsledky z toho plynoucích. MTčko je jako doma na hodně zakroucené silnici s rychlostí nejlépe do 100km/h, kde si člověk užije parádní kontrolu a zároveň ho nebrzdí ne zrovna velké stádo kobyl. Zároveň to může být i docela rozbitá okreska, podvozek to krásně vyžehlí. Corsaro je stavěné na vyšší cestovní průměr, takže díky předklonu se nemusím tolik držet aby neulétl, užší řidítka nedělají z mého hrudníku takovou aerodynamickou brzdu a podvozek zas tolik nežehlí, ale drží jak židovská víra. Obě dvě motorky mají mega fun factor, ale každá jinak a jinde. Oba motory je radost prohánět, ale samozřejmě Corsaro je jiná liga. Díky širokým řidítkům a madlům u sedla spolujezdce byla manipulace na místě s MTčkem jako s jízdním kolem, prostě pírko. Corsaro není o moc těžší, ale prostě není vzadu za co chytit. Manipulace je i tak snadná, není to Haryk a já nejsem Twiggy. Corsaro má oproti MTčku ale tak o 50 procent větší úložný prostor pod sedadlem spolujezdce. Takže když se budu hodně snažit, možná tam k lékárničce narvu i peněženku.

Jestli počasí vydrží, tak si ještě něco pojezdím, zkontroluji nastavení odpružení a možná trošku přitvrdím předpětí. Přeci jen fabrické nastavení na Rossiho nějak nekoresponduje s mojí váhou. Pak zazimovat a čekat na jaro... Schválně jestli přečkám zimu, aniž bych objednal Termignoni. Ale zkusím to...

4.1.2013
Tak centrál jsem nsatavil, Termignoni jsem přes zimu nekoupil. Tedy kalendářní zima skončila, ale venku to moc přesvědčivě přes ty závěje nevypadá. Ale aspoň jsem namontoval blinkry a zrcátka a tak nějaká ta radost je.

31.5.2013
Tak jsem ty Termignoni koupil po zimě no... Bez vložky to zní brutálně, ale nejede to. Takže jsou na motorce v homologovaném stavu i s vložkami a zvuk je i tak parádní a aspoň není člověk hluchý a schopen po vyjížďce i normálního rozhovoru a nevypadá to jako když se baví blbý s hluchým (cože, cože...).

25.1.2014
Minulá sezona byla parádní, i když se nepodařilo najet tolik km, kolik bych chtěl. Vyšlo to akorát na servis v 7500km, nebyl žádný problém. Při zazimování jsem si všimnul, že se se mnou loučí konektor od alternátoru, ale to se poladí v záruce ještě než začne sezona. Stejně tak před sezonou vyměním přední gumu. Rosso II vydržela na zadku 5500km a na předku necelých 8, oboje na hranici životnosti. Už aby to ale bylo, už se třesu až se zase svezu

28.11.2014
Takže umyto a připraveno na zimní pauzu. Najeto trošku míň, než bych rád, ale necelých 8tkm padlo. Sezona bez problému, samá radost včetně motoškoly u Sršně. Dějou se samé velké věci a novinky, mimo jiné bude motorka příští rok už ve vlastní garáži, která se staví přesně na míru i s íčkem ve stropě pro pojezdové kočky a kladky... to se to budou měnit gumy jedna radost!

9.10.2015
Letošek byl trošku skromnější co se počtu kilometrů týče, ale radosti bylo i tak dost. V nové garáži se taky zatím neparkuje, do konce roku to nejspíš taky těsně nestihnu. Ale už se to blíží...
Jináč plná spokojenost, konec sezony jezdím s otevřenými koncovkami, ať si to víc užiju, motorka slouží bez chybičky. Ještě mi chybí tak 500km na dojetí gumy a řetězovka je taky na hranici životnosti. V zimě v klídku vyměním olej, filtr, zadní gumu a řetězovku. Na řetězovku se už třesu, páč mi leží v šuplíku nádhernej Supersprox a k tomu AFAM řetěz, bude to perfektně ladit!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 15.05.20 v 15:39 10b.

Paráda...

Qbi-C
Qbi-C napsal 30.12.15 v 21:26 10b.

jedna z mala motorek, co bude mit navzdy koule

Starling
Starling napsal 31.05.15 v 19:44 10b.

Zlatý motor vypadá hodně draze Nádhera

JA-NE
JA-NE napsal 21.05.15 v 15:24 10b.

palec hore

marek2306
marek2306 napsal 23.03.15 v 22:07

Jen ti tiše závidím... Motorka je luxusní nádherná,,, prodávám Triumph Speed triple a chci si Corsara koupit v německu. podívám se po 2008 nebo 2010. Na novou nemám... Až bude ozvu se a třeba spolu vyjedeme... Ahoj Marek.

Více komentářů



TOPlist