renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda FJS 600 Silver Wing (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Energy
Vloženo 17.5.2012
Aktualizováno 6.10.2013
Zobrazeno 6 847x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Oproti Burgmanu 650 neokoukaný cestovní maxiskútr, dvouválec, 50 koní, stříkačka, duální brzdy, super pohodlíčko.

Více fotografii

První dojmy - totální nezvyk, protože jsem na žádným skútru nikdy nejel. Ale stačilo pár prvních kilometrů a začal jsem si zvykat, už pořád nohou nehledám řadičku a rukou nemačkám spojku :-)

Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti Oxford, kufr Kappa K48 na držáku Givi, výstražné blinkry, samodomo deflektor na plexi, doplňkový digitální tachometr Sigma, držák navigace

Recenze

Po 12 letech ježdění na klasických motorkách jsem se rozhodl vyzkoušet něco úplně jiného - maxiskútr. Původně jsem chtěl Burgmana 650, toho jsem se pak trochu zalekl kvůli jeho složitosti a finanční náročnosti případné opravy, pak zase Aprilii Atlantic 500, ale než jsem ji stihl koupit, objevil jsem krásného Silver Winga, kterého jsem měl předtím tak nějak mimo pořadí, moc se mi nelíbil, ale když jsem ho pak viděl naživo, zamiloval jsem se a koupil ho. Proti mé bývalé Kawě ZZ-R 1100, se kterou jsem jezdil 7 let, je to trochu rozdíl, ale svezení je krásný, přesně vyhovující mému cestovatelsko-kochacímu stylu (a těch chybějících 100 koní proti Kawě mi vůbec neschází). Zatím se sžíváme, takže zkušenosti přibudou později. Kromě pancéřových brzdových hadiček přední brzdy, se kterými jsem ji už koupil, zatím bez úprav. Plánuji mototuristický tuning - vyhřívané rukojeti, držák navigace, zásuvku pod sedlo a další.
***
Tak přidávám první dojmy - velmi pohodlná, vzpřímená jezdecká pozice, vysoká řídítka, žádná zátěž na zápěstí. Dá se měnit poloha nohou - na dlouhých cestách super. Díky nízkému těžišti velmi obratná, krásně se vodí do zatáček. Také manipulace na místě je díky tomuto pohoda - na hlavní stojan se nechá postavit snad i pohledem. Na rozbitých silnicích je to docela kostitřas - holt daň za malá kola. Akcelerace tak do 130 km/h velmi slušná, bez problémů stačí na rychlé a bezpečné předjetí. Duální brzdy brzdí velice dobře (vpředu mám pancéřky, ale předpokládám, že v sérii to nebude o moc horší), jen je třeba na páčky vyvinout větší tlak. Ochrana proti větru slušná, s vyšším plexi by to bylo určitě lepší, ale mně se líbí sériové - nejsem příznivec velkých tvarovaných výkladních skříní. Obrovský osvětlený úložný prostor pod sedlem, další dvě schránky pod řídítky - levá zamykací a hluboká, vejde se 1 l láhev. Vynikající mechanická přístupnost k běžným věcem - baterka, svíčky - stačí sundat krytku, ne jak na mé bývalé ZZ-R, kde jsem musel kvůli baterce sundávat nádrž. Jinak je to ale horší, všude plasty a plasty, jeden drží druhý, navíc tam většinou nejsou šrouby, ale takové plastové nýtky. Přivítal bych když ne už plnohodnotný palubní počítač, tak alespoň vnější teploměr, ale to je detail. Silver Wing se na našich silnicích zas tak často nevidí, takže kdekoliv přitahuje víc pozornosti než i nejnovější supersporty.
***
Tak skútr již pomalu začínám dostávat do ruky a zjistil jsem, že když člověk překoná (resp. si zvykne) odlišnou ergonomii posezu (i když on to zas takový rozdíl není a kolikrát člověk na tu chybějící nádrž mezi nohama zapomene) a níž umístěné těžiště oproti normálním motorkám, dá se jet velice slušná pila. Ani jsem nečekal, že budu mít takovou radost z jízdy. V zatáčkách se v pohodě stačí i supersportům (na rovinkách pochopitelně ztrácí na max. rychlosti), skútr se díky nízkému těžišti překlápí ze strany na stranu jedna radost a nechá se naklonit i do poměrně velkého náklonu. Ale pro skutečný požitek ze svezení to chce opravdu kvalitní silnici, jak už jsem psal výš, díky malým kolům je to i na menších nerovnostech hrozný kostitřas.
***
Konečně jsem se dokopal k montáži vyhřívaných rukojetí, co mám už tři měsíce doma připravený. Trochu jsem se obával odstrojení motorky (proto jsem to tak dlouho odkládal), ale nakonec to nebylo tak hrozný. Vyhřívané gripy Oxford (podle mě nejlepší na trhu, předtím jsem měl dvoje Saita, ale nedají se srovnat) jsou tedy na svém místě. Když už jsem měl dole kapoty, namontoval jsem rovnou i kit pro zprovoznění výstražných blinkrů Streetlight od Louise. Montáž byla těžší než u gripů, protože kit je zjevně určen na hlavně na motorky a u velkého skútru jsou dráty krátké, tak jsem je musel všechny nastavovat. Ale vše se povedlo a už blikám všemi čtyřmi. Nechápu, proč se výstražné blinkry nedávaly na motorky už z výroby (dávají se až na nové), pro výrobce by to byl jen detail, ale myslím, že velmi užitečná věc.
***
Poprvé jsem se dostal k vyzkoušení maximálky, celkem rychle tam bylo tachometrových 170 km/h a ještě by určitě pár kilometrů přidala, ale už jsem musel brzdit. Jsem spokojen, rychlost je pro můj cestovatelský styl zcela dostačující. K maximálce ještě doplnění, i při těch 170 na mě za sériovým plexi vůbec nefoukalo, ani žádný turbulence. Hluk stejný jak při cca. 120 km/h.
***
Tak jsem si motorku zase trochu upravil k obrazu svému, přibyl doplňkový digitální tachometr Sigma Targa (taková moje nostalgie, putuje se mnou už od předminulé motorky a pořád funguje), místo levého šroubu krytu řídítek mám napevno univerzální držák navigace nebo telefonu (nechtěl jsem nic vrtat nebo řezat, proto místo šroubu), na palubku jsem přilepil kapličku s teploměrem, přidal jsem pár odrazek pro lepší viditelnost a na plexi jsem namontoval stavitelný deflektor vlastní výroby (zmizely různé aerodynamické pazvuky). Jinak motorka šlape zcela bez problémů.

Moje ex:

2000 - 2001: MZ ETZ 150 (najel jsem na ní 2000 km)
2001 - 2002: Suzuki GS 500E (8000 km)
2002 - 2003: Honda VF 750F (920 km, fatálně odešel motor)
2003 - 2005: Suzuki RF 600R (20000 km)
2005 - 2012: Kawasaki ZZ-R 1100 (35000 km)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Krtek.Sileny
Krtek.Sileny napsal 04.01.17 v 14:57 10b.

prodam manual na fjs 600 cena 300kc tel 739029262

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 01.07.15 v 19:19

omyl.. překlik :)))

schwarzmira
schwarzmira napsal 15.06.15 v 22:23 10b.

honda je super

tomcruise77
tomcruise77 napsal 24.05.15 v 10:40

Sakramento
Sakramento napsal 05.11.14 v 12:54

Krasný stroj a i díky tvému popisu jsem se pro něj rozhodl. Přeji tobě i tvému stroji hodně bezpečně najetých kilometrů.

Více komentářů



TOPlist