renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/550 Pionýr (1957)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Karel_Sch
Vloženo 9.4.2012
Aktualizováno 2.8.2013
Zobrazeno 15 042x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


jawa 550 zvaná pařez!
Motocykl prošel kompletní renovací...Co dodat, skvěle se hodí na projížďky v neděli po našem okolí.

Více fotografii

První dojmy - . . .

Recenze

Psal se květen roku 2010, když jsem si od pana Hollera dovezl tuto 550 r.v. 1958. Pařízek byl ve stavu viz foto, byl v kompletním avšak nepojízdném stavu. Pionýr je bez TP. Motorku jsem kupoval na kompletní renovaci a tak se také stalo. Takřka hned po dovozu začala fotodokumentace a postupné rozebírání.
Kromě piskování, chromů, vrchní akrylátové barvy a linkování jsem si dělal vše sám, teda s občasnou pomocí mého otce. Tímto mu ještě jednou děkuji! Ale postupně.
Po rozebrání jsem odvezl plechařinu na otryskání a zbytek drobností jsem si obrousil. Následovalo nanesení vrstvy základní barvy určené na lehké kovy. Potom proběhlo pasování dílů, kytování broušení,...plnič,...akrylátová barva a linky.
Motor. To je kapitola sama pro sebe. Půlil jsem 3x. Válec je po výbrusu, nová pístní sada, primární řetěž, ložiska, gufera, šrouby, řetěz. kolečko, spojka korek, pružinky spojky,...Ale k tomu půlení. Motor jsem rozhodil, udělal GO a složil. Prokluzoval! OK! Znovu rozborka koupě nové spojky ferodo, ještě jednou kontrola celé převodovky. Složení. OK neprokluzuje! Zavíčkování olej 80W. Klouže! Znovu rozborka, výměna za korkovou lamelu a konečně všechno funguje jak má. Uf.
Začátkem jara 2011 jsem si dal od 550tky oddych a složil si S11tku na běžné ježdění a zároveň se pustil v průběhu roku do S22ky. K pařízkovy jsem se opět vrátil v březnu tohoto roku a pustil se do kompletace. Ta proběhla celkem hladce akorát s prsíčky jsem se trochu zapotil. :) Potom seštelování, nalití správně naředěného speciálu a nic. Nechytil! Proběhla komplet prověrka elektroinstalace vše ok. Nakonec jsem přišel na to že byl špatný stator zapalování. NO a po téměr dvou letech si mohu říct že mám hotovo.
Děkuji všem kteří to dočetli až sem. Budu rád za vaše komentáře a také případné hodnocení. Předem uvádím že některé detaily se od originálu trošku liší ale myslím že to není na závadu :) Tak ať Vám to jezdí!
Ještě odkaz na video startu:

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Karel_Sch
Karel_Sch napsal 18.05.16 v 20:00

Barva je michana dle prani v autolakovne. Presne cislo nevim.

polpolpol
polpolpol napsal 05.05.16 v 12:58

Zdravím, ta zelená barva je parádní! Dá se někde sehnat, je to nějaká RAL nebo je namíchaná "na míru"? Zdědil jsem před lety stejný stroj, původně byl zelený, následně bohužel prošel "renovací" a je černo/červený. Rád bych ho dal do původního stavu, ale barvu se mi zatím nepodařilo nikde sehnat... Díky za radu

bobešGSX750F
bobešGSX750F napsal 10.11.14 v 22:17 9b.

Pěkně zrenovované,hlavně barva a ty zlatý linky.

Karel_Sch
Karel_Sch napsal 18.02.14 v 13:59

děkuji moc pánové, těší mě to opravdu!

bartikpeta
bartikpeta napsal 18.02.14 v 12:50 10b.

Prostě nádhera

Více komentářů



TOPlist