Po mnoha pokusech a zoufalém shánění se u mě zabydlela tahle Černá Perla Mám z ní moooc velkou radost
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 250/590: Dvě mi utekly, tak jsem sháněl dál...
Jawa 175/356: Byla blízko a Sportka se žádná neobjevovala, ale někdo mě předběhl.
Jawa 250/559: Prodával ji někdo nedaleko, už jsem pro ni skoro jel, ale v tu chvíli jsem objevil inzerát na tuhle černou 470, tak jsem to musel odříct. Navíc nejsem příznivcem panelkový masky. :-)
První dojmy - Super stroj - taková hodně vysoká kejvačka, působí dospělejc a celkově má takový svoje charisma. Taky to byla první motorka kejvačkový řady na který jsem kdy jel. :-) Sportka prostě člověka chytne, to její majitelé určitě potvrděj. A je jedno, jestli je to Sportka Jawácká, nebo od ČZ. ;-)
Recenze
• Popis
Po tříletém shánění se nenašla ani hezká Jawa 353, natož "sportka". Buď byly hned pryč, nebo byly drahý, nebo nekomunikoval prodávající a nebo byl jinej problém. Nakonec ale přece jenom nadešla moje chvíle, objevil se inzerát na tuhle, byla pár kilometrů ode mě, zruinoval jsem si účet (i když cena byla docela rozumná) a pořídil ji. Už jednu černou čízu mám, tak aby jí nebylo smutno. Tím se mi taky sešly dva exportní stroje - 487 má anglickej štítek a tahle 470 má německej.
Moto neni v úplně původnim stavu, některý plechy byly měněný a lakovaný, pár drobností chybí nebo pochází ze 450. Postupně se budu snažit ji dávat do kupy, nebude to renovovaná motorka jako když vyjela z továrny, spíš decentně patinovanej originální stav. Některý díly se už ale od originálu změnily, tak se pokusím je buď vrátit do originálu, nebo alespoň nafixlovat, aby to originálně vypadalo.
Zajímavostí je malej zadní blatníček mezi kastlíkama v origo tmavé modré barvě - nevím jestli už z výroby, nebo ho někdo měnil, ale dost mě to překvapilo.
• Jízda
Motorka je docela živá, sice je to vibrátor, ale rozhodně se na ní pěkně jede. V důsledku použití 19" kol člověk sedí vejš než na klasický kejvě/panele. Řidítka jsou široký, z posezu mě cca po 70 kilometrech začíná bolet za krkem, ale dá se to přežít. Motorka táhne krásne i na čtyřku a maximální rychlost, který je motor schopen dosáhnout (cca 100 km/h, ale neměřeno, nemám jak) je limit, kterej stejně nemám snahu překročit - letitej podvozek se pak chová už dost divoce a člověk má pocit že odstartuje k nebesům Každopádně si vždy po projížďce musí jezdec vypláchnout hubu, aby mu z ní zmizel ten dementně euforický úsměv
• Plány
rozleštit, nově nalinkovat, lak asi jen opravit, tam kde není origo třeba časem přijde novej. Komplet renovace nebude, mašinka vypadá celkem zachovale.
Taky chybělo několik sportkovejch specialit, jako delší stojan a kryt řetězu.. Stojan jsem sehnal v replice, kryt řetězu sehnat nemůžu a vzhledem k cenám tam zatim nabastlim jinej, nejspíš ze 487. Nebude to tak hezký, ale bude to fungovat. Až někdy zakopnu o origo, určitě nebudu váhat
Realizaci plánů sledujte v deníku
• Provedené práce..
2011 - Zaparkována v garáži, zběžná kontrola stavu, nová STK... snaha o záchranu chromů,
2012 - odstraňování neoriginálního laku, opravy starého laku, lakování podsedlovejch plechů, linkování, výměna sklíčka zadního světla, retušování orezlé SPZ, nová hadička benzinu
2013 - letos nebylo moc času, pákrát jsem ji projel, trochu jsme upravili elektriku - už funguje i parkovačka. Kvůli STK dostala novou lékárnu a vestu pod sedlo. Dnes - tj. 30.9. získala novou STK bez závad a byla to naše poslední vyjížďka v sezoně - už je mi zima. ) Dnes ráno 1,5 stupně Celsia!? To není nic pro mě. :)
Zdravím,koupil jsem 175/470 v rozebraném stavu,nemá někdo natočen nebo nafocen postup renovace,prostě mi nejdou napasovat plechy okolo kastliků.
Děkuju
To závidím! Já teď nějakou dobu kvůli nedostatku prostoru asi nic přikupovat nebudu, leda že by byla nějaká extra výhodná nabídka... Dělám teď na 450.01 a na S22, pak bude na řadě 50/21 a pár mustangů... Časem by se mi líbila nějaká starší kejvačka 250/353, a nebo mezityp 150/352. Snil jsem o Céčku, ale finančně už se mi vzdalujou.
Každopádně je na sportce super svezení! Oproti pozdějším hranatým řadám mi přijde mnohem obratnější. Koukám že bych měl udělat nějaký aktuálnější fotky, teď už vypadá poněkud jinak.
Sportka ČZ mi stále chybí. O jedné vím, ale ještě budu muset majitele chvíli lámat a hlavně budu muset mět co mu nabídnout. Ale rýsuje se další 250 od kolegy, akorát zatím nevím ani jestli je to Jawa nebo ČZ (v duchu doufám v nějakou sportku)...
Pěkná sbírka českých strojů
A Sporka to je třešnička na dortu.