renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50 Dandy (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pospit
Vloženo 15.9.2011
Aktualizováno 19.7.2012
Zobrazeno 4 336x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje nesmrtelná Dandy 50 sachs . Od 31.7.2011 mi už bohužel neříká pane,ale sloužila mně pěkných 6 let, i když z toho první rok spíš stála než jezdila .

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Recenze

Motorka zakoupena začátkem roku 2006 v nepojizdném stavu. Po sehnání převodovky a řetězové sady uvedena do provozu, ale tomu předcházelo asi 3x půlení motoru, z důvodů ladění převodovky (na rámu jsou tak nešikovně navařeny stupačky, že nejde bez demontování celého motoru oddělat karter, pod kterým je ukryt řadící automat). Bohužel, když se vše podařilo vyladit, tak po cca 300 kilometrech odešlo ložisko na klice. Dřívější majitel za něj chtěl asi ušetřít a tak tam dal obyčejné ložisko za 30 korun , které nevydrželo otáčky a jedna kulička se rozlítala po motoru...Bohudík jsem v té době sehnal hodně dobrý kontakt na díly a mohlo se začít opravovat. Opravy začli klikou, namanzovala a nově se zbrousila hřídel, poté přišla nová ojnice a ložiska made in japan. Valec byl mezitím na nicasilu u hodně hodného pána, myšleno ironicky...Cena nicasilu se z původních 2800 (výbrus 2500+píst 300) vyšplhala na 4200, přičemž výbrus měl stát pořád ¨pouze¨ 2500, tím pádem byl píst s obyčejným kroužkem za 1700 . Ještě že jsem měl doma náhradní chromovaný kroužek. Aby už to bylo vše kompletní, tak se vyměnily všechny gufera (made in usa). Po těchto opravách přišlo na řadu zajíždění a poté užívaní si jízdy na tomto peklo stroji . Po cca 7tis mi motorka přestala jet, prošel jsem snad vše možné, ale najít místo kde byla chyba se nedařilo. Rozebral se i motor, překvapivě válec byl pořád jak po výbrusu, to samé i ložiska a gufera, takže se investice do kvalitnějších dílů ve výsledku vyplatila. Závada byla nakonec v zapalování, startovací cívka měla mezikontaktní skrat se světelnou cívkou a tudíš nevyráběla dostatečný startovací proud. Po odstranění této poslední závady jsem již s moto problémy neměl. Dne 31.7.2011 jsem ji s těžkým srdcem prodal. V té době ukazoval tachometr uctihodných 23 400 km, z toho připsaných mojí zasluhou bylo 16tis kilometrů. Závěrem bych vám chtěl nabídnout pomoc v případných nesnázích s tímto motocyklem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist