Skvělý zvuk, 5 rychlostí, nízká spotřeba a moderní vzhled. Vyrobena ve Vodňanech. Skvělá 2T padesátka, co víc si do začátku přát :) Bude mi chybět.
První dojmy - Začátky byl těžší - v nízkých otáčkách se dusila. Velikost dostatečná, výkon taky.
Recenze
Motor Jikov (nikoli Jawa) Dandy 50 je opravdu hrdý pokračovatel tradice českých padesátek. Moderní vzhled, vzadu centrální tlumič, plasto-laminátová kapotáž, kolébkový rám, litá 17" kola, vpředu kotouč, výfuk vrchem, licencovaný německý dvoudobý motor Sachs a bezkontaktní zapalování ISKRA. Nikdy mě nenechala, při běžné údržbě je spolehlivá. Pokud jezdím sám, motor táhne na 50ccm skvěle, ve dvou už je znát, že se jedná o vysokootáčkový 2T a když netočím, nejedu. Na ježdění po městě nebo po vesnicích s řidičákem A1 je naprosto ideální.
Abych ji jen nechválil, je třeba říct, že shánět některé náhradní díly je jen pro trpělivé, kvůli nedořešené koncovce výfuku občas prská olej na zadní kolo (třeba měnit gumové těsnění výfuku) a i vibrace by mohly být menší. Celkově ji ale můžu za sebe začínajícím jezdcům jenom doporučit :)
Byla to padesádka a taky moto union. Dokonce měla to samý přední světlo bez kapotáže. Prostě mi nějak nesedla, projel jsem se na kamarádově Dandyně Minarelli a to bylo jiný kafe. Ale tahle "stará" mě prostě neokouzlila.
A dělal jsi ten řidičák určitě na padesátce? Ono Dandy 125 je vzhledově podobná, konstrukčně ale úplně jiná motorka - jiný rám, čínský motor, .. a oproti té původní verzi je IMHO docela odbytá.
To je pravda, píšeš o ní vážně hezky. Já jsem ale naprosto jiného názoru. Na Dandy jsem dělal řidičák a už bych a ní nikdy nesedl. Možná je to tím že jsem na svůj věk poměrně vysoký (186 cm) ale vážně jsem z ní neby lmoc nadšený. Ale jinak ji máš vážně hezkou a taky dávám 10 bodů a přeju hodně š´tastných kilometrů.
Hezky o ní píšeš.Dávám 10 bodů a přeju ti další pozitivní zkušenosti.