renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/632 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Alfonsator
Vloženo 3.9.2011
Aktualizováno 22.3.2012
Zobrazeno 7 327x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Klasika a srdcovka, po kompletní renovaci od prvního do posledního šroubku, žádnej bastl.

Více fotografii

Výška jezdce: 198 cm

Recenze

Jawici jsem koupil od českých lesů (Mendelova Zemědělská Lesnická Universita) ve stavu zrzavém a tuze škaredém Nicméně velmi levně.
Zbyla mi jen tahle původní fotka na které už jsem měl jakés takés úpravy... přeleštěný kartery, nový blinkry, a pokus o rozleštění kolen (nakonec samozřejmě vyměněno za nový):


Motorka stála cca 7 let v jakési lakovně kde pochopitelně jen rezla a prakticky se rozpadala. Čili se na ní jezdilo pár let, hodně hrubě se s ní zacházelo, to se projevilo na estetice (plechy, plasty, rám, všecky šrouby a závity zarezlý, vymlácený ložiska řízení, kyvku jsem např. musel uříznout flexou, atd. atd...), ale motor to přežil spíš jako trochu hustší zajetí, po sundání hlav a válců jsem zjistil že je bez výbrusu a na pístech prakticky žádné stopy karbonu (aktualizace - jak se nakonec ukázalo motor byl totálka v prčicích, viz o mnoho níže .

Místo dlouhosáhlého rozepisování co je nové nebo co zrenovované bude asi lepší napsat co zůstalo původní:

Takže... původní zůstal motor, který byl jen pročištěn zvenku i zevnitř, víc nebylo potřeba, vyjma výměny spojkových lamel. Klasicky zvenčí přeleštěny kartery i hlavy válců, válce důkladně opískovány a nastříkány do původní černé, tepelně odolnou barvou na laufy.
Pak zůstal rám, ten bylo potřeba narovnat vzadu pod sedlem a srovnat packy na pružení (na motorce se snad vozilo šest osob) protože byly brutálně rozbíhavé. Rám opískován, odmaštěn, nastříkán profesionálně černým komaxitem, nově koupená kyvka taky tak (a taky i všechno ostatní co na fotkách vidíte s černou barvou).
Dál jsou původní budíky, nádrž s bočními plechy a podsedlovým plastem, toto vše samozřejmě důkladně opracováno (vybroušení na kov potažmo na holý plast, tmel, znovu do hladka, základ a dvě až tři vrstvy červené metly a dvě vrstvy vysokého lesku).

No a naprosto ale naprosto všechno ostatní co jsem výše nezmínil, bylo prostě zakoupeno nové, s důrazem na původ v CZ, žádný Taiwan či Turecko. V pár případech s osobní cestou do Týnce, vzhledem k nedostupnosti některých dílů na trhu (konec výroby v Jawě, nefunkční podpora druhovýroby kdekoli jinde).

Stav po renovaci:

Je to furt Jawa, takže hodnotím čistě ve srovnání s ostatními typy 632 a 634 co se mi někdy vlnily pod zadkem. Inu...je defakto nová, takže se mne ještě týká pravidelné dotahování všeho co má šroub a matku, včetně kyvky, dokud si to nesedne. Nicméně motorka letí jak šlak, přitom jsem zatím ani neměnil zapalováni za Vape, a ani nesahal na kladívka.

Celková investice bez koupě motorky samotné je 42000,- a pár stovek k tomu. No, chtěl jsem to vzít poctivě a mít Jawku fakt pěknou a přitom žádnej bastl, jsem dost pedant, tak mě hned neposílejte do Bohnic

A teď ta aktualizace, platí od podzimu 2011

Tak po delší době došlo k několika úpravám a opravám ... prvně - po výše vychváleném a na oko zachovalém motoru se stalo to, že se prostě rozsypal No, ne tak doslova, prostě mi najednou bylo divný že jawice divně reaguje na zahřátí (studená letěla jak splašená a po pár minutách mrtvola nejmrtvější), věčně černý svíčky, a pak taky spotřeba která se uměla vyšplhat dokonce i na 13 litrů...tak jsem naznal že nemoc je vážná a jal se upalovat k profesionálovi panu Staňkovi do Uherčic, zasvěcenec co přes 30 let dělá jen Jawy, MZ a ČZ. Diagnósa - exitus. Nebudu popisovat detaily, prostě výměna kompletního pajšlu tzn. uplně všechno. Výbrus první. Bylo mi jen řečeno že typickým znakem předsmrtného stavu dvoutaktu je právě to, že studenej jede jak splašená kobyla... to přesně sedělo.

Za měsíc hotovo, zaplaceno 6700 i s prací (což při množství komponentů, jejich origo původu a ještě práci vč. vyvážení kliky pokládám za dost dobrý) a odjeto ke vší spokojenosti. Poctivost práce doložena vrácením starýho vypajšlenýho pajšlu, takže jsem se mohl podívat jakej kyrys se v motoru schovával a hrál si na pohyblivé komponenty Všechny ložiska, ojnice, klika atd...humus. Další postup už byla všude stokrát ohraná likvidace labyrintu a výměna trysky za číslo 104, jenž jsem po mnohých laboracích naznal za optimum co do výkonu VS spotřeba. Jezdím za 4.8 až 5.5, přesně jak udává specifikace.

Za další přišla na řadu instalace plexištítku Puig, zánovní kus sundaný z prodanýho Bandita...pasuje jak prdel na hrnec a vypadá tisíckrát líp než ta origo plastová věc co tam patří Dál došlo na přimontění lankovýho oboustrannýho spínače brzdovýho světla, takže svítim i z přední páky. Laborace jak blázen, moc vymyšlený to nemaj, ale po moooc dlouhým štelungu to funguje spolehlivě a ani se moc nenapíná, což býval nešvar, rádo to i praskalo. Hotovo, akorát už nikdy nebudu mít otisky prstů

Vyměněn olej ve vidlici, nový gufera, na kluzáky sem navlíkl fungl harmoniky bo jsem zpětně zjistil že 632 neměly nerez, tak proto tam předtím už byly

Zakoupil jsem universál tacho od Sigmy, co umí měřit do 300 km/h (to jistě nebudu nikdy potřebovat) a obohatil se tak o možnost sledovat si tripy, časy jízd, maximálky, průměry, spotřebu...všechno. Dobrá věc. Navíc sérijovej tachec ukazuje řádově o 10% míň, takže teď vidim reálnou rychlost.

Teď dělám na montáži policajta, což může znít jako triviální zákrok, ale packa na rámu je ohnutá a při vykopnutí stojanu a postavení moto mi vyhejbá i koleno. Ohnu zpátky, přivařim chybějící pacičku na pružinu stojanu a už snad dlouho nic

Fotky upravený jawky ve finální fázy...

Jinak dodatek, do benálu leju Denicol normy TCC, motor na to zvykám a po stručnym porovnání s M2T bych tento doporučil leda tak k mazání pantů u dveří. Radši si připlatim, na té vyšší normě asi něco bude.





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sagan
sagan napsal 15.02.17 v 12:28

10 bodov snad to sedlo by som vylepsil

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 09.08.12 v 12:33

Pěkná motka dávam 10 bodu . Velké uznání za věrnost k české značce.

spendla
spendla napsal 07.09.11 v 11:42

Krasna klasika + sikovne ruce
10b

Narmex
Narmex napsal 04.09.11 v 22:38

Ahoj ,povedla se ti...já teď dávám do kupy 634 ,a chtěl jsem se zeptat čím leštíte ty kartéry motoru že se tak lesknou ??? ,pokoušel sem se to vyleštit pastou na chrom ale to moc nejde...

Alfonsator
Alfonsator napsal 04.09.11 v 15:50

Díky moc za komenty lidi. Ohledně těch nákladů to máš recht, ale prodávat to nebudu, takže je to šumák Nechám si ju babku na věky, drbal jsem se s tím dva roky než jsem začal bejt spokojenej. Teď smolim na velkou, a zvažuju zůstat u značky

Více komentářů



TOPlist