renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 125/488 (1983)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Jackun
Vloženo 30.8.2011
Aktualizováno 27.5.2012
Zobrazeno 6 175x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první motorka k řidičáku na A1, upravená pro své oči.

Více fotografii

Recenze

Na počátku to byla ČZ 175/487 oranžové barvy, zetka byla opravdu hodně za ty roky opotřebovaná. Neměl jsem ani v plánu jí přestavět, ale když jsem se rozhodl, že si udělám řidičák na A1, tak na nic lepšího jsem peníze neměl. Proto jsem volil tuto formu,.. plusem byla určitě nenáročnost celé el. kabeláže, motoru a vůbec celé motorky. Na podzim jsem si začal střádat informace o dílech (plasty, sedadlo,..) z ČZ 180, kdy jsme si myslel, že si koupím pouze tyto díly a vyměním je na motorce, čímž pro mě práce skončí. Ale opak byl pravdou. Najednou jsem zjistil po důkladném bádání, že rám ČZ 180 je vzadu trochu víc odlišný od ČZ 175/487, což už bylo pozdě, když jsem měl díly doma. Tak jsem se pustil do převaření zadku motorky, tak aby tam vše pasovalo,.. práce to byla opravdu velmi náročná, jelikož se to muselo vše sladit s podsedadlovými plasty, sedadlem, nádrží, tlumiči a hlavně, aby to bylo symetrický s linií motorky. Nakonec se vše povedlo s dojmem dobře odvedené práce.

Motor se musel vyměnit na objemový obsah válce 125 ccm, aby se papíry mohli oficiálně přepsat na ČZ 125/488, tak abych s ní mohl jezdit se svým řidičákem na A1. Takže jsme sem dali motor z ČZ 125/476, na kterém jsme udělali výbrus, vyměnili ložiska, gufera a novější zapalování z původního motoru, který si vzal do své ČZ otec.

Koupit jsem musel podsedaldové plasty ze 180, nádrž (má kapičku jiné uchycení a držáky plastů), plasty pod nádrž, zámky, přední blatník, zadní držák spztky z Jawy 350/640 a místo těch strašnách kulatých blinkrů, blinkry z Badnita (myslím, že jsou i na Jawě 350/640).

Podsedadlové plasty se dají dát do původního filtr boxu. Na nádrži se převrtaly díry na uchycení u sedadla (aby byla níž). Sedadlu se navařila konstrukce na původní rám. Tlumiče zůstali na původním místě. Blatník se přichytil na vyrobený držák, ktery se upevnil na místo šroubů pro původní blatník. Zkrátil se zadní blatník a navařil "jazyk" až k držáku spztky. Nakonec jsme vše nastříkal, vyleštil chromy, umyl rám od stolet staré mastnoty :) a nechal si udělat reflexní nálepky ČZ.

Jízda na ní je opravdu suprová, celý posez je sportovnější. Nevýhodou jsou však stupačky spolujezdce, které jsou nízko a při brždění Vám spolujezdec sjíždí na Vaší sedačku, stačilo by převařit stupačky víš. Dále jsem koupil špatné blinkry (čiré s oranžovými 12V žárovkami), takže jsem musel opět koupit jiné s možností 6 V žárovky.

Velmi mile mě překvapila zadní brzda, která funguje velmi citlivě, za to jsem měl problém s přední dvouklíčovou brzdou, nemohl jsem jí seřídit, tak aby brzdila dobře bez olizování čelistí buben. Také mi vyhovovala poloautomatická převodovka, s kterou jsem si neustále hrál (rozjíždění bez páčky spojky, řazení,..).

Z motorky mám víc než výborný pocit, opravdu se mi velmi líbí a naučil jsem se s ní mnoho užitečných věcí. Avšak s těžkým srdcem jsem jí prodal, abych si mohl koupit novější motorku a zase nabrat další zkušenosti s kotoučovýmí brzdami, sitičem, startérem,.. atd. Pří 1489 km šla holčina o vesnici vedle k jinému majiteli.

A na závěr to, co všechny zcela jistě zajímá a to cena, která se se vším všudy pohybuje okolo 14 000 Kč, což na stopětadvacítku je super cena ! :) .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sekáčmagor
sekáčmagor napsal 03.09.11 v 19:15

Nic si z toho nedělej jsi ještě mladej a uvidíš kolik toho ještě stihneš Udělané to máš fakt pěkně,je vidět že jsi šikovný .Šlo pouze o ten pricip.

Jackun
Jackun napsal 03.09.11 v 13:59

jojo vsechno mi to doslo, az kdyz jsem s tim zapocal a mel krabici dilu koupenou,... kdybch to tak udelal uz z pocatku vyslo by me to daleko levnejc a mohl bych mit i kotoucovku, ale hold chybama se clovek uci,..

sekáčmagor
sekáčmagor napsal 02.09.11 v 06:11

Tak proč jsi si nekoupil rovnou ČZ180 a nezrenovoval ji?Připadá mi to jako by si někdo koupil Trabanta limuzínu a pracně jej předělal na kombi a pak psal kolik na tom bylo práce Udělané to máš pěkně ale celá ta práce ztrácí smysl neboť těch 180sátek je na prodej ještě dost.

Jackun
Jackun napsal 01.09.11 v 20:24

Proc sbastlit?!Rram se 180 je shodny, jenom se tam povarili dve dtubky, na kterych je ulozeno sedadlo, jináč kdybych odrizl ty trubky, tak muzu celou motorku uvest zpet do puvodniho stavu, dily mam a blatnik vepredu je taky pridelan na mechanismu, abych neporusil tlumic a zaroven mi ten blatnik drzel.

sekáčmagor
sekáčmagor napsal 01.09.11 v 11:42

Ojedinělá suprová ukázka jak lze zbastlit skvělý stroj no ale někteří jedinci jsou schopní všeho

Více komentářů



TOPlist