renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki KL 650 Tengai (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník lajken
Vloženo 8.8.2011
Aktualizováno 18.7.2016
Zobrazeno 5 156x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Je to skvělá motorka...alespoň ve všech ohledech se tak jeví...

Více fotografii

Výška jezdce: 191 cm

První dojmy - Litoval jsem, že jsem si tuhle motorku nepořídil jako první... Po první jízdě mi bylo jasné, že přesně splňuje očekávání, která jsem u předchozích motorek vždy marně hledal. Na druhou stranu jsem rád, že jsem se k ní dostal oklikou a mohl jsem si vyzkoušet i jiné typy a styly.

Motorku bych doporučil pro - pro nenáročného dobrodruha

Doplňky na motorce - 12V zásuvka, kufr, opět originální výfuk

Recenze

15.7.2016 - nehoda se zraněním. Motorka je nepojízdná. Co dál zatím nikdo neví...

A že to jezdí hodně dobře o tom nemůže být pochyb. Ačkoliv oproti GPZ, na kterou jsem byl doposud zvyklej mi to přijde tak trochu jako jawa. GPZ byla přesná, jemná, precizní - hlavně v řazení a v chování motoru při nižších otáčkách. Tohle je přesnej opak. (Ale chápu, že nejde srovnávat sport s endurem...to píšu jen první dojmy)

Ještě nikdy jsem na enduru nejel, badokonce ani neseděl. Tohle je premiéra. A musím říct, že mě to potěšilo. Konečně motorka pro Evropana s typickou atletickou postavou. Konečně se mají ty mé necelé 2 metry kam složit :D

Už jsem na tom najel asi 300 km. Takže hodnocení můžu udělat jen takové to začáteční.
Kladně hodnotím hned několik věcí:
- velikou nádrž (23 lt)
- celkem malou spotřebu - 4,0 lt při pohodové jízdě a 4,8 lt při jízdě svižnější nebo ve dvou.
- nastavitelné tlumiče - alespoň ten zadní, nad těma předníma jsem zatím nějak nevyzrál
- hezky rozložené rychlostní stupně - i když jednička mi přijde trochu delší
- úžasnej posez pro krále - můžu si sednout takřka kam chci
- možnost uchycení zavazadel je taky luxusní
- takovej ten lehčí terén v podobě polní cesty nebo samotného pole, na jakýkoliv horší silnici se jede parádně, avšak na super silnici bez jediné prohlubně bez jediného kamínku či díry či výmolu, už to tak slavné není. Motorka je prostě stavěná na horší silnice :)

Ale abych jen nechválil. Mimo příšerného vzhledu, za který musím poděkovat všem předchozím majitelům, křeří měli to štěstí, že se na všech odřeninách podíleli, se mi na motorce nelíbí zejména tyto věci:
- mně se sice sedí pohodlně, ale při jízdě se spolujezdcem je to o dost horší. 2 dospělí lidé se na to prostě moc nevejdou. Spíš taková nouzovka.
- světlo je v noci velmi slabé, osvědčilo se mi jezdit na dálkové, ale potkávačky moc použitelné nejsou - skoro jak na jawě u 6V elektroinstalace, bohužel.

Sumasumárum bych asi neměnil, je to stará vrána, která má najeto 50 tisíc, ale zase na druhou stranu, je udělanej takovej ten potřebnej servis spotřebních věcí. Motor šlape zatím taky dobře. Ten byl dokonce měněnej - válec, píst i hlava z KLR.
Přes to všechno je to taková pohodička, dokonce nejni ani moc těžká, takže manipulace na místě je jedna radost. A přiznám se, že mi vyhovuje víc než silnička GPZ, jenže ta už má v garáži místo jisté.

16.8.2011
Jsem ocifiálně po prvním servise, nic vážného, jen výměna oleje + filtru a dotažení šponováku.
Motor prej nevypadá úplně špatně, ba dokonce zánovně, ale ozubené rozvodové kolečko, které je na klikovce...už má "hodně" najeto...a jeho výměna není jednoduchá, ani levná...takže to vypadá, že toto je asi tak jediná věc, které se zatím děsím. Holt musím poslouchat zvuky a pazvuky.

Na motorku jsem si celkem rychle zvykl...každým kilometrem cítím, že mi padne víc a víc do ruky. Musím, ale objektivně uznat, že občas pociťuji určité nevýhody, které tato motorka má oproti zmiňované GPZ...
Ale co bych naopak rád vyzdvyhl je stále klesající spotřeba, s touhle motorkou opravdu můžete jedzit za 3,5 lt. Sice předpisově, ale vzhledem k použitým gumám to stejně víc nemá smysl... Do těch 110 to ještě jde...pak je ta jízda spíš nepříjemná...i když motorka do 160 táhne jako blázen.
Další věc, kterou oceňuji je velmi slušné brždění motorem, trvalo mi chvíli než jsem se naučil správně podřazovat a brzdit...Teď už brzdy skoro nepoužívám, pouze k zastavení...Když potřebuji přibrzdit stačí nepřidávat a když víc přibrzdit stačí zavřít plyn.

Pozoruji, že tu a tam se mi rozkmitá otáčkoměr,ale na ten to nejezdí, takže to moc neřeším...

K motorce jsem dostal i soupravu na nakopávání, tak mám tendenci ji tam nechat časem namontovat :oP...
Prostě mi to přijde hustý a líbí se mi to...

Čím dál víc pokukuji po různých doplňcích...Líbily by se mi alu kufry, padací rám s mlhovkami, 12V zásuvka a možná i
vyhřívané rukojeti.
I když u těch rukojetí co mám nevím nevím...ony jsou hrozně měkké, takže téměř pohltí vibrace jednoválce a navíc plynová rukojeť funguje doslova jako tempomat :oD takže je asi měnit nebudu.

28.10.2011
Je na čase, abych zase doplnil pár údajů, týkající se mé spokojenosti. Přeci jen už jsem zase najel o pár set km víc a zkušenosti přibývají.
Spotřeba si drží dlouhodobý průměr na 4.1 lt/100 km, pokud za to člověk trochu tahá, tak to vyleze na 4.5 lt/100 km na motorku už jsem si celkem zvykl, takže už ji tak nešetřím. Čím dál víc zjišťuji, že jezdím převážně po silnici a gumy co mám mi přestávaj stačit, příští obutí tedy bude přímo silniční. Až bude sníh nebo v terénu ocením stávajcí gumy, ale na silnici se fakt nehodí. Hrozně to limituje maximální rychlost, náklon a třeba i brždění. Tyhle terení gumy maj tendenci za mokra na asfaltě dost klouzat. Jinak tajně doufám, že silniční gumy nejen, že budou na silnici líp držet, ale že sníží o trochu spotřebu a zvednou o něco cestovní rychlost.

Jinak stále naprostá spokojenost, čím dál více si začínám uvědomovat co to vlastně mám za motorku, když vidím všechny ty dnešní pseudoendura nebo skutečná endura co žerou od 6ti litrů...tak ji musím pochválit.

Už jsem na ní absolvoval 4 hodinovou jízdu v teplotě chvílema pod 10 °C a musím říct, že šílený. Nic mi nekreje nohy, takže po hodině promrznou i motoboty a pak začne být zima od nohou. Ruce celkem v pohodě, ale profouklo mi i přes aktivní oblečení a několik vrstev prádla na hrudník...vše se začlo projevovat asi až po dvou hodinách jízdy. Třeba na GPZ jak jsem tam schovanej, tyhle problému vůbec nemám, tam řeším jen prsty na rukou nic víc!!

Jinak momentálně pracuju na samovypinatelné moto-zásuvce a měřiči spotřeby

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
waldmann
waldmann napsal 20.05.16 v 11:21 10b.

Krásná mašinka

lajken
lajken napsal 11.05.16 v 15:19

Všechny možný díly kupuju přes ebay apod. Někdy mi nezbývá nic lepšího než koupit úplně nový díly, tu a tam se tam daj najít. Mám jeden podsedlový plast úplně nový a originál (ten jsem ještě kupoval v kawasaki prodejně), tuším že je to levá strana (nevím to jistě) s černou lesklou barvou bez polepů. Asi mi už k ničemu nebude, když bys měl zájem...

Woohzie
Woohzie napsal 02.04.16 v 22:33

Cau, kdybys prodaval ty svoje podsedadlovy plasty, tak je koupim! :D Mam taky Tengaie, v mnohem horsim stavu teda a nejak extra to resit nechci, ale zrovna tyhlety plasty mam pekne rozsekany a tak bych chtel novy, zaslouzila by si to... Nebo kdybys aspon mel tip, kde je sehnat, taky s tim mam problem... Diky

xlukash
xlukash napsal 09.12.13 v 16:13

no pekna...

Tuareg-Tengai
Tuareg-Tengai napsal 03.02.13 v 08:10 10b.

Já mám Tengaie Taky a svítí mi to perfektně a je to 91 ročník

Více komentářů



TOPlist