renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1300 S (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník honzas77
Vloženo 27.7.2011
Aktualizováno 8.1.2012
Zobrazeno 6 254x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Už nějaký čas jsem pokukoval po novém motocyklu. Zvažoval jsem FZ1 Fazer, VFR1200 a K1300S. U mě to vyhrálo "Káčko", důvody se dočtete v následujících větách...

Více fotografii

Recenze

Protože je BMW docela drahé a protože, když už jsem se rozhodl pro K1300S, chtěl jsem "plnou výbavu", nezbývalo, než se poohlédnout po mírně jeté...
V mém případě to bylo necelých 10 tis.km a stáří 3 roky.

Barevné provedení Lava Orange je přesně ten druh, ke kterému člověk musí nějak uzrát. Prošel jsem si vývojem od bílé (resp. metalic grey), přes modrou (ale cenově nedostupnou letošní variantu) až po Lava Orange, do které jsem fakt zamiloval. Je to tak neobvyklá a přitom na pohled tak krásná barva, že tenhle parametr byl poměrně rychle vyřešený

Motocykl je, jak bylo zmíněno v plné výbavě. Obsahuje tedy palubní počítač: teplota/dojezd/prům.spotřeba/tlak v pneu/ESA2/ABS/ASC. Vzhledem k výkonu motoru si po prvních pár kilometrech docela gratuluji k ASC, na mokru se to utrhne ještě na třetí kvalt. Pro jezdce dosud sedlajícího FZS600 je to neuvěřitelný nárůst výkonu a faktoru "hlavněsinerozbíthubu".

Motocykl je, oproti FZS, trochu méně pohodlný. Fazer byl poměrně snadno řiditelná, hodná a poslušná motorka, která ale (když to nyní srovnám), zejména při rychlejší jízdě a překlápění v zatáčkách, byla trochu měkčí.
K1300S je oproti tomu poměrně tvrdý stroj, v zatáčkách naprosto stabilní a až překvapivě agilní při překlápění z jedné strany na druhou. Na místě se s ním poměrně nesnadno manipuluje (jsem ale prcek, 172cm) a má o dost menší rejd, než měl Fazer.

V nižších rychlostech se díky geometrii člověk malinko víc musí snažit, aby to uřídil (trochu se zavírají řídítka). Jakmile se to rozjede nad řekněme 30 km/hod, Káčko dostáva stabilitu a už s ním nic nehne a jede jak po kolejích. To platí při jakémkoliv režimu nastavení podvozku (comfort/normal/sport), přičemž režim comfort bych srovnal zhruba s trochu přitvzeným Fazerem. Tzn. dá se na tom docela pohodlně cestovat, po přepnutí na Sport je to na našich cestách dddocelaa dddrrrncačka.

Kdybych to měl shrnout do pár odrážek:
- jede to jak kráva
- ESA2 a charakteristika podvozku je po předchozí motorce "spíše tvrdší" a čekal jsem větší rozdíly mezi jednotlivými režimy
- počítač je boží, hlavně dojezd na nádrž (ta je jen 19 litrů, nicméně "standardní" jízdou v limitech/mírně nad, jsem na spotřebě 5,4, což dává dojezd mírně 300 km a to mi připadá jako velká výhoda (oproti VFR1200, kterou jsem chtěl před tímto strojem - nemám ale s Hondou žádnou zkušenost, jen odhaduji z jiných recenzí).
- těším se na sportovní kufry, moc se mi líbí a zase proti VFR jsou snad za poloviční cenu (vím, za moto jsem vysolil víc než za VFR a kufry nejsou tak velké, ale jak praví reklama "když jí miluješ...")
- pod sedlo se nevejde nic, zapoměňte na reklamní řeči, snad jen kdyby bylo moto bez ASC, bude pod sedlem prázdná vanička (jinak je tam řídící jednotka od ASC), do které se napere leda tak lékárnička, nebo nacpaná šrajtofle). Věci se ale naštěstí dají nasoukat do podsedlových plastů, takže vesta a lékárna své místo již mají. Motocykl není vybaven pojistkami, všechny obvody v případě problému odpojí řídící jednotka - jsem zvědav, jak tohle vysvětlím policajtům - asi s sebou budu vozit manuál...
- často ze říká, že podvozek je, za použítí časopisových klišé, "méně komunikativní, a jezdci se nedostává od předního kola dostatečný tok informací". Podle mě je to pocit jezdců seldajících nějaké supersporty a dráždících okruhy jeden za druhým. Já nejsem žádný sporťák, pneumatiky ale umím sjiždět až do krajů a mám pocit, že na BMW, jakmile se nahrnu do zatáčky, jedu jak po kolejích, stabilně, přesně, určitě rychleji než na FZS600.
- málo na tom fouká, fakt, do cca 180 úplná pohoda - pozor jak jsem psal, mám jen 172 cm.
- neuvěřitelně dobře to svítí, když taky na dálková světla svítí tři H7 žárovky...
- vyhřívané hefty v základu? Bomba, mám malé ruce a tak nemusím držet žádné tlustné návleky a drátovat to jak dráteník - tohle má fakt styl.
- občas jsem slyšel, že kardan je hlučný a oproti řetězu více trhaný, tvrdý - neřekl bych, připadá mi to naprosto v klidu, nepohodlím od kardanu určitě netrpím

Plusy:
- jede a to hodně, výbava, docela pohodlná, BMW servis a jejich případné kulanční opravy/výměny dílů (zdarma, hrazené fabrikou) - i na mé jeté po záruce se dvě našly, přesná v zatáčkách, prostě se mi líbí
Mínusy:
- na místě tak nějak těžší, v pomalých rychlostech hůř ovladatelná (zavírají se trochu řídítka, nic neukočírovatelného, proti FZS je to ale docela cítit), Paralever a Duolever mají malinko jiné odezvy než jsem znal z FZS - je to ale o zvyku - nebojte se toho.

Na další mínusy asi budu muset ještě přijít - pokud existují

A co další, v úvodu zmíněné motocykly?
- FZ1 Fazer - měl jsem ho půjčený na Yamaha dnu v Brně. Jede to moc pěkně (K a VFR ale jedou víc). Vadilo mi, že i na půjčené=tzn. jel jsem opatrně, jsem tahal stupačky v zatáčkách po zemi. To se mi dělo i na FZS600 a také proto jsem po skoro deseti letech na FZS toužil po změně. Vadí mi, že na ní nejdou dát kufry tak, abych nemusel montovat nějaký lešení...
- VFR1200 - tuhle jsem nakonec neosedlal. Snad ze strachu, aby nebyla lepší než "Káčko" - to spíš proto, že K a VFR vnímám jako velmi podobně stavěné motocykly, na VFR mi ale vadí ještě menší nádrž než má K, dle jiných recenzí trochu vyšší spotřeba VFR oproti K (což mi připadá jako důležité, zejména když jsem na FZS najížděl 380 km na nádrž...). VFR chybí "nadstandardní" výbava, nestojí zrovna málo a tak "jen teploměr" mi připadal nějak slabý. Oproti tomu "K" toho jezdci nabízí poměrně dost a to mě na tom bajku moc baví!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Wilda69
Wilda69 napsal 17.05.18 v 07:44

To srovnání s Fazerem je dobré.

Wilda69
Wilda69 napsal 17.05.18 v 07:44 10b.

Krásná motorka a velmi přínosná recenze. Jdu do ní taky

Radek1980
Radek1980 napsal 04.09.15 v 21:58

Radek1980
Radek1980 napsal 04.09.15 v 21:57 8b.

Nuggetik
Nuggetik napsal 13.04.14 v 14:48

Nejhezčí motorka od BMW :)

Více komentářů



TOPlist