BMW R 1150 R (2005)

Vlastník Shiver
Vloženo 25.5.2011
Aktualizováno 31.5.2013

BMW R 1150 R Rockster. Pro mě po letech bez motorky nová výzva. Zatím se seznamuju, ale už teď vím, že si budeme se "Skalňákem" rozumět) Po japonské technice je na řadě Evropa!!

První dojmy - Skvělé, motorka velice dobře padne do ruky. Motor táhne od spodu, nijak nevybruje. Nevýhodou je celkem vysoká hmotnost, ale při jízdě nijak neobtěžuje. Manévrovaní na místě je trošku problém. Mašinka je ale pohodlná, dobrá na nějaké to pocestování, prostě paráda:-)

Při prvním svezení jsem dal zhruba 180 km. Mašinu jsem si zažil a musím říct, že jsem celkově nadšenej. Po třech letech jsem si znovu "šáhnul" na velkou motorku. Ač se to nezdá ale je to celkem dlouhá doba. Ze začátku jsem si nebyl zas tak jistej ale po pár kilometrech se to tak nějak lepšilo a lepšilo. Jel jsem hned na... Andrlák k Ustí nad Orlicí. Jsou tam super zatáčky. Po několika výjezdech můžu říct že stupačky jsou odrbaný a dokonce jsem škrtnul i stojanem)

Mám pár prvních postřehů. Motor mě mile překvapil. Nemusí se nijak výrazně točit a tahá už od spodu. Jeho 7500 použitelných ot. min. je plně dostačujících. Skoro mě připadá jak diesel. Osobně mě toto velice vyhovuje. Nerad točím motor, mám rád nízké otáčky a tah od spodu. Na motoru se mě líbí ještě jedna věc. Žádná voda. Air-cooled forever!! Možná se to dá napsat víc stylově. Tak tedy "Luftgekühlt auf immer"!!! ))

Další věc je pro mě absolutní novinka, kardan. Měl jsem z toho trochu obavy že to bude moc tvrdý nebo neohrabaný ale opak je pravda. Moje nejvetší starost byla ta, že když rychle přidám a uberu na mašině s řetězem tak ten trochu propruží ale kardan je na tvrdo. Když se toto přihodí v zatáčce může dojít ke ztrátě adheze. A u dvouválce kterej má úplně jinou brzdnou sílu než čtyřka jsou obavy skutečně na místě. Po několika odzkoušení je fakt že kardanka je trvrdší než řetěz. Je pravda že na to člověk při sportovnější jízdě musí myslet. Ale dá se na to zvyknout.

Motorka jako taková je dost těžká. Moje poslední byla Suzuki SV 650n. Měla nějakých 180 kilo i s náplněma. Tohle má kolem 240 kg. Ten rozdíl je skutečně znát. Motorka není ani náhodou tak mrštná jako SV. Je to spíš stroj na klidnější brouzdání krajinou a pro relax. Samozřejmě se s ní dá taky blbnout ale není to ono. Na blbnutí jsou jiný mašiny. Tohle BMW je spíš tak nějak pohodový

Jedna kritika k motorce přeci jenom je. Nemůžu si zvyknout na ovládání blinkrů. Je to darebnost takhle složitě udělat tak primitivní věc jako ovládání blinkrů. Ješte k tomu vypínání na pravou ruku. Tohle je fakt špatně a dost to komplikuje už tak dost složitý ježdění po městě. Pokud se to dá předělat na všeobecný standard (levá ruka vše) budu jen rád. Jinak jízda ve dvou je pro Rockstera v pohodě. Je sice pravda že jako celek už hmotnost atakuje 400kg!!! Ale dá se to. Ve vracečkách v nížší rychlosti to už je nic moc ale na dlouhých zatáčkách a dlouhých přejezdech brnkačka.

Zatím tak nějak vše. Ještě pojezdím a doplním pár zkušeností.

Takže jsem si našel po sezoně trochu času a píšu.
Na motorce jsem během sezony 2011 najel asi 4500 km. Je to sice málo, ale víc času jsem si na ní nenašel (bohužel).
Během toho svého ježdění a brouzdání krajinou jsem s motorkou absolutně srostl. Když řeknu, že je to můj nejlepší stroj, tak se nebudu rouhat. Mašina je sice těžká, takže o nějakým extremním sportu se nedá mluvit ale i tak dokáže zabrat a vykouzlit mě úsměv na tváři. Posez je přímo fantstickej. Cítíte pod sebou masivní BIKE!!! Je to kus železa a ty válce do stran ten pocit podtrhují. Jemné vibrace a takové to zhoupnutí při přeřazení je prostě geniální. Není problém strávit v sedle celý den a pálit jen tak benzín a jezdit a jezdit Je třeba si dávat pozor při velkých náklonech. Není až tak velký problém škrtnout víkem ventilů o asfalt. Samozřejmě že první se ozve stupačka a pak víko)
Musím přiznat že na ovládání blinkrů jsem si v celku zvyk ale i tak je podle mě vše v levo lepší!!! Vychytávka je elektrická zásuvka, která funguje samozřejmě i zpětně např. při dobíjení baterky.

Něco k servisu:
Olej a olejový filtr jsem si měnil sám. Bohužel původní filtr tam byl bez matice tak mě to chvilku dalo než jsem ho z motoru vyšrouboval. Teď tam je KN s maticí. Olej jsem dal 15W 50 denicol. Vyměnil jsem i výpušťák za magnetickej od Wunderlichu.

Seřizoval jsem si ventily a přitom jsem vyměnil i všechny čtyři svíčky. Budu se muset ještě mrknout na cívku, asi nedává to co má.

Dával jsem nový brzdový destičky, samozřejmě Bembo a novou brzdovku jak ve předu tak i vzadu

Dělal jsem i podtlaky a seřízení lanek plynu.

Další akce byla výměna gufer a oleje ve vidlicích. Gufera jsem dal Ariete a olej Denicol. Dal jsem i nový prachovky BMW. Replika se nedělá a tak je prachovky stály to co olej a gufera)

Vyměnil jsem vzduchovej filtr za Blue filtr od Wunderlichu.

Dal jsem nový benzinový filtr, k tomu i nový těsnění k víčku nádrže. Rozdělat to brnkačka, ale dát to zpátky je trochu pakec)

Budu se muset pustit do uložení zadního kola. Mám tam malej vakl, ale asi to nechám na příští po-sezonu, nějak se mě nechce)

Když se na to zpětně podívám, tak jsem byl snad víc v garáži než na silnici))

gvuzd
gvuzd napsal 02.05.16 v 00:31 10b.

Ahoj, prosim te nemas na to navod k obsluze? Mam Rockstera taky, ale je to moje prvni BMW, tak bych si rad precetl nejaky tipy triky v manualu a nemuzu nikde sehnat... Mohl bych si okopcit pokud mas? Jinak zatim jezdim a spokojenost. :) dik, Michal

JáraCimrman
JáraCimrman napsal 08.07.14 v 00:24

Pěkná mašina. Já jsem Rockstera koupil letos a před tím jsem měl R1100R, tak že to pro mě nebyla zase taková změna. Mám ji v modrobílé kombinaci a když jsem jí uviděl musela být doma. Moc jich není a tak ji dost okukují. Je to prostě príma mašina.

alterego
alterego napsal 21.05.14 v 20:21 10b.

pěkný počtení ,vzhledem k tomu,že už mi snad zamíří do garáže tak ti dík za tvé postřehy. Mě ten germánskej dyzajn Rockstera prostě uchvátil

kakabus
kakabus napsal 29.03.13 v 18:03 10b.

Sem to vložil blbě..nějak sem to vkládání komentářů k motorkám asi nepochopil.. Tak tady máš aspoň ještě hodnocení. Je to motorka, kterou člověk jen tak nepotká

kakabus napsal 29.03.13 v 18:00

Dík, určitě se někdy projedem, teda jestli přijde někdy nějaký jaro..