renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 650 (1981)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Aaronek
Vloženo 20.4.2011
Aktualizováno 20.4.2011
Zobrazeno 3 761x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Aááá... můj první naháč a motorka, která jela přes 200km/h

Recenze

Přes Fichtla, Jawičku a 2 endurka jsem se konečně trochu zmohl a začal vybírat nějakého naháče...

Byl jsem totiž tenkrát ještě přesvědčen, že pořádný motorkář má pořádnou mašinu...
No prostě mladická naivita a blbost Ale to si člověk uvědomí až později.

Po rychlém vystřízlivění a zjištění, že na Bandita 600 a Yamahu XJ600 prostě fakt nemám (CB500 a ER5 se mi tenkrát zdáli slabé) jsem zkusil XJ650.

Bylo to vlastně moje nejstarší motorka a jediná s kardanem. Byla z dovozu ze Švajcu, ale byla v naprosto TOP stavu včetně origo cestovních kufrů!

Měla najeto poctivých 81 000 km !!! a byla s kompletní servisní historií. Vše bylo opravdu v naprosto perfektním stavu, jen byl už lehce vyšuslý lak.

Proto jsem jí dal do lakovny a nově potáhnout vysezelé sedlo. Dále jsem nechal odvrtat kotouče, které byly seriově plné a trochu přenastavil podvozek na tvrdo a přizvedl zadek.

Motoricky na to nebyla XJ650 vůbec špatně, měla poctivých 71 koní a maximální rychlost byla dle tacho 210 km/h.
Motor krásně táhl od spoda a průběh byl silnější se vzrůstajícími otáčkami. Podvozek slušně odváděl svou práci v rámci možností své doby. Motor neměl omezovač, takže si člověk musel hlídat otáčky, dal se na místě přetočit až na nebezpečných 12 tis. ot./min. přičemž červené pole bylo těsně před 10 tis. ot. / min.

Brzdy byly také naprosto vyhovující.
Musím se také zmínit o kardanu, který byl naprosto nezúdržbový a spolehlivý. Bez jediné známky uniku oleje a ve 100 tis. km byl bez známek vůle. Ložisko kardanu bylo ještě původní !!!

Motorka mi ale nešla vůbec zvedat na zadní kolo. Bál jsem se poškození kardanu a motorka byla celkově spíš cestovně laděná.

Ohledně servisu byl u XJ650 všude naprosto perfektní přistup! Výměna svíček, seřízení ventilů, nebo výměna rozvoďáku šla naprosto bez problému jen po odmontování nádrže. Nikde nic nezavázelo, nebo se nemuselo složitě demontovat. Prostě paráda.

Když jsem dělal při 90 tis. km velký servis, rozebraný motor byl naprosto bez jakýchkoliv známek poškození !!!
Vše naprosto bez problémů. Ventily, sedla, vačky, pouzdra, písty, klika, no prostě stará poctivá práce !!!

Klidně se vsadím, že tento motor naběhá 200 tis. km !!!

Kdybych byl býval XJ nevyválej do pole...
No škoda... takhle šlo na prodej na díly...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist