renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 750 Big (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hans.bandit
Vloženo 27.11.2010
Aktualizováno 3.5.2013
Zobrazeno 6 784x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


tak nějak prazvláštně poskládanej bigouš z různých ročníků...motor z roku 1988...zbytek 1989 a pár věcí z prvních ročníků DR 800 :)

Více fotografii

První dojmy - první dojmy neurčitý... padla hned do ruky? nevím...asi ne líbí se mi spousta věcí a nelíbí ještě víc :)

Recenze

V poslední době už mě silnice moc nebavila, takže jsem začal shánět něco velkýho do terénu.
Krosky mě nelákají, na tom jezdí každej jeliman. Na trať super, ale do běžnýho terénu podle mě nepatří.
Takže výběr byl jasný: buď DR big, africa nebo supertenerka. Kdybych byl milionář, tak by asi vyhrálo R 100 GS PD v červeno-bílý a jen tak pro voko bych přikoupil XLV 750 ve vínovo-černý .
Po zvážení finanční situace, průzkumu trhu a pročtení všeho možnýho padla volba na bigouše. Měl jsem sice problémy s převodem, neseděl totiž typ motoru, ale vše vyřešil bývalý majitel přes Suzuki a už jsou papíry v pohodě. S odstupem času jsem pak prodal bandita, za což bych si dneska dal nejradši do držky, ale stalo se... Po koupi biga jsem se definitivně utvrdil v tom, že “motorkáři” jsou nejprolhanější verbež .

K motorce: na silnici umí docela dost a v terénu až překvapivě hodně i přes to málo co na tom umím. Motor žádnej drak, ale podvozek je překvapivě dobrý. Na skoky to moc není, ale běžnou jízdu ve středním offu dává v pohodě.
Je to taková přerostlá postarší jawa, takže se v tom člověk musí pořád vrtat. Po prvních týdnech začínám pochybovat o příslovečné spolehlivosti a bezúdržbovosti  ... ba ne, zatím to jde, jen vychytávám mušky. Uvidíme, jak dlouho vydrží motor, to bude asi to hlavní.
Obul jsem E09 - zatím tu gumu nemůžu soudit, na sněhu stojí za prd jako každá jiná a rovně umí jet na asfaltu každá.

10/2011
po 4.000 km odešel rozvoďák - výměna řetězů, zaleštění vahadel, ventily - podle servisáka to vevnitř vypadá jinak dobře. Další 2 tisíce dobrý...
Tak gumu E 09 už trochu soudit můžu  - střední off zvládá dobře, v bahně je to horší, zalepuje se a samozřejmě moc nedrží stopu. Na asfaltu drží perfektně. Takže poměr off/asfalt/cena vychází dobře.
Obracím názor na motor a podvozek - motor vcelku drak, podvozek k hovnu - silnici v jednom to dává, ve dvou se nechytá a v terénu furt na dorazy - přes zimu přijdou komplet nový pružiny.
Ještě k E09 - zadek v pohodě, má 6.000 km a další 2 tis. dá.
Předek hezky drží, ale má malou výdrž a brzo se oskáče - nezvládla ani 4.000 km.
Nově mám připravený E09 dakar dozadu a TKC dopředu.
Nastavit karburátory není sranda, ale povedlo se - pěknej projev motoru i s laďákem, origo filtrem a bez přetryskování.
Pohodlí?? - leda hovno - na silnici s tím v jedný pozici vydržím tak 30 km . Ve dvou je to mordor.
Musím ale pochválit ergonomii pro off - suprově se jede ve stupnách, kolena zapadnou do nádrže atd. Oproti ostatním mastodontům je výhodou nízká hmotnost (cca 180 suchá) a výborná ovladatelnost v offu.
Takže přezuto na na TKC vpředu a Dakar vzadu. V podstatě stejné vlastnosti v terénu jako obyč EO9. Očekávám jen delší výdrž.

2012
Pružiny vyměněný - vpředu progresivy od Wilbersu, vzadu na zakázku stočená pružina v Invelu - a je z toho konečně motorka a ne břichoplaz. Na silnici dobrý, v terénu skvělý – doporučuju.
TKC je na předním kole oproti E09 opravdu dobrá – drží stejně a má najeto mnohem víc a ještě je pořád schopná.
Proběhlo pár akcí typu Krocan, ATAV.
Jednou jsem biga utopil v řece – stálo to půl hodiny zdržení (voda v karburátorech i motoru) a tím pádem až druhé místo naší skupiny na ATAV Mohelnice. Germán se mohl posrat... 
Taky jsem rovnal padáky, nechal si vyrobit další, svařoval tu píčovinku co zachytává spadlej řetěz, nejtoval plexisklo a dělal spoustu dalších zábavných věcí vycházejících z off využití.

5/2013
Tak po dlouhé době zase něco nového:
- ten motor, to je prostě maso. Na silnici je to sice takový kostitřas a jet s tím někam dál je vražda, ale na úzkých silničkách, v terénu atd. je to sbíječka jak hovado . Svezl jsem se i na dvouválcových endurech – jezdí se na nich skvěle, ale až moc – nemá to žádný koule.
Koncem roku 2012 se zase projevilo stáří – musel jsem nechat překroužkovat motor, dát nová gufera ventilů, ložiska do krku, těsnění v motoru, lištu rozvoďáku, příruby karbeců, přetěsnit vidle, repasovat centrál (p. Procházka, Čerčany – doporučuju). Taky odešla baterka, o-kroužek pod starterem a spousta další drobností, co někdy naserou...
Dlouho jsem bojoval s karburátory – nakonec to vyřešil servisman, ale i ten to dělal na třikrát a padlo prý pár ostrých slov. Případným zájemcům poskytnu cenné rady .
Zpětný pohled - pružina z Invelu není dobrá – vymačkává se, zřejmě to hoši nemají úplně vymakaný. Zatím ale ještě funguje. Wilbersy vpředu jsou pořád dobrý.
Vřele doporučuju blastery s Al výztuží.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
troll54
troll54 napsal 22.06.18 v 20:07 10b.

nejaké tie cenné rady pri nastavení karburátorov by neboli ?

lubin1281
lubin1281 napsal 10.04.16 v 11:25 10b.

Jasnych 10bodu

kuklic
kuklic napsal 04.01.14 v 19:56

Dobrý kladivo.

Driver-toys
Driver-toys napsal 01.01.14 v 11:49 10b.

Vyhrál sis s ním a z fotek je vidět, že se toho nebojíš a jste spolu zžiti . Díky i za recenzi pneu, moc "chlupatým" nerozumím a tak mám z čeho čerpat .

valivali
valivali napsal 06.09.13 v 14:58

no máš to teď vymazlený. Asi taky na tenerce udělám rozborku motoru (nechám udělat )

Více komentářů



TOPlist