renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco Pulsar 125 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pernik92
Vloženo 15.5.2010
Aktualizováno 24.11.2013
Zobrazeno 11 322x
HODNOCENÍ PROFILU OD 73 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kymco Pulsar 125 - velice spolehlivá, úsporná a jednoduchá motorka. Pro mé náročné účely zcela dostačující stroj a vzhledem k zemi původu vynikající koupě

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojmy? Je to těžká mrcha, nejedo to, je to čína. S přehledem ji zvládnu. Postupně? Jede dost na to abych se zabil, krásně ovladatelná a je kvalitně vyrobená made in Thaiwan

Doplňky na motorce - kufr, 12V zásuvka, cyklopočítač

Průměrná spotřeba - 2.39045 l/100km

Recenze

Hodnocení

Motor
Jedná se o 4-taktní 1-válec s rozvodem OHC s vrtáním a zdvihem válce 56.5/49.5 mm.
Hodnota max. výkonu při otáčkách - 7,5KW/8500 a max. kroutícího momentu/otáčky - 9Nm/ 7000.
Vzhledem k výkonu motoru nečekejte závodní ambice ale příjemný průběh výkonu v celém otáčkovém spektru. V nízkých otáčkách do 3000ot/min se motor trochu cuká ale je to malej jednoválec a toto chování je typické snad pro všechny tyto motory. Ve středních otáčkách od 3000ot/min začíná výkon příjemně stoupat a až do 7000ot/min má motor dostatek síly a kdy vrcholí kroutící moment a dále tah klesá. Ve vysokých otáčkách nad 8000ot/min nemá cenu motor vytáčet a je lepší zařadit další rychlostní stupeň







Podařilo se mi motor vytočit i přes 12000ot/min na 3. rychlostní stupeň ale to byla chvilková záležitost a a motka jela na tento stupeň přes 100 km/h.
Nejraději jezdím mezi 4000ot/min a 6000ot/min kdy to odpovídá rychlosti 50-70 km/h. V těchto otáčkách má motor nejnižší spotřebu. Jako negativum vidím vibrace od 4000ot/min do 5000ot/min kdy to zrovna vychází rychlosti při projíždění obce. Poté vibrace přestanou a znova se objeví při 8000ot/min ale to už jedete 90km/h a to už není příjemné pro vás a ani pro motorku.
Funkce sytiče a jeho ovládání je naprosto jednoduché. Pod přepínači světel se nachází polohovatelná páčka se kterou nastavujete nastavení sytiče. Při chladném motoru zapnete sytič naplno, nastartujete, necháte několik sekund naplno, poté stáhnete na polovinu a můžete vyjet. Po cca 1-2 km sytič vypnete a už se o něj nestaráte.
Převodovka je 5-stupňová a dobře odstupňovaná. Ve městě jedete na 4000ot/min a mimo město podle rychlosti ale při 90km/h motor točí 8000ot/min tudíž co 10km/h to 1000ot/min navíc.
Občas se stává že vypadne 2 rychlost ale to jen v případě špatného dořazení. Hledání neutrálu je naprostou hračkou.
Při mém pohodovém stylu jízdy se spotřeba pohybuje od 2 do 2.5 litru. Dlouhodobý průměr 2.1 litru zaručuje nejenom ekonomický provoz ale díky 16 l nádrži hodně velký dojezd. Ten mám v průměru cca 700 km a většinou tankuji po najetí 500-600 km.

Rám a Podvozek
Rám je ocelový, trubkový, otevřený. Přední vidlice se zdvihem 120mm a 2 zadní teleskopy se zdvihem cca 120mm.
Už od pohledu musí být každému jasné že toto klasické uspořádání je dělané na pohodlnou jízdu a že vývojaři si nedělali zbytečnou práci a nezvýšili tím cenu motorky.
Přední vidlice je docela měkká což poznáte při ostrém dobržďování a to hlavně při obsazení 2 pasažerů. Zdvih vidlice není tak velký jak se píše, protože velmi rychle přechází vidlice z velmi měkké do tvrdé a ještě nikdy se mi nepodařilo ji dostat na dorazy.







Zadní teleskopy jsou nastavitelné v 5 krocích kdy vyhoví všem požadavkům. Nečekejte ale hladké pérování jako u motorek s centrálním tlumičem. Nejměkčí nastavení teleskopů vyhoví klidnému stylu jízdy se zátěží 1 osobou a hmotností od 50 do 90 kg. Naopak nejtvrdší nastavení vyhoví 2 pasažerům a nebo při sportovním tempu. Při mé váze 75 kg a občas sportovnějšímu stylu jezdím na střední variantu.
Rám v rámci kategorie dostatečně pevný a jeho hranice poznáte při sportovním stylu jízdy a v maximálních náklonech. Do rychlosti 60-70 km/h se v zatáčkách nevlní a lze se na něj spolehnout. Nad touto rychlostí už jde cítit že na toto není rám konstruován a přichází jemné vlnění, které sílí se zvyšující se rychlostí.
Jednou jsem projížděl zatáčkou ve 110km/h a se stupačkou na asfaltu a myslel jsem si že mě motka vyhodí ze sedla jak se zadek vlnil.
Při mé váze, stylu jízdy a nastavení odpružení je to takový kompromis. Motorka není příliš měkká a tak se dájí pěkně užít zatáčky ale není ani příliš tvrdá aby vyhovovala obsazení 1 osobě a někdy i 2 pasažerům.
Při velmi vysokých venkovních teplotách a blbnutí v zatáčkách počítejte s tím že olej ve vidlici se přílíš zahřeje a ta se potom velmi vlní.

Brzdy
Přední 1-pístková brzda s kotoučem o průměru 220 mm a zadní buben nepodávají extrémní výkony ale pro tuto motorku naprosto dostačují.
Přední brzda není ostrá a tak se ji začatečníci nemusejí bát a při troše cviku se dá udělat i menší stoppie. S tímto 1-pístkem a citlivou rukou se dá lehce dobrzďovat v zatáčce ale většinou na menší korekce rychlosti používám brzdu zadní







Zadní brzda je klasický buben a i přesto že se může tento způsob zastaralý tak u takového levného, lehkého a pomalého stroje má své opodstatnění. Nástup brzdného účinku není kdoví jak rychlý ale to u tohoto uspořádání neočakává asi nikdo. I přes tyto menší výhrady ale brzda svoji funkci plní dobře a není problém ji bloknout na suchu a ještě lépe na mokru. Na mokru je dobré si zkusit dobrždování smykem do zatáčky  je to velká sranda

Jízdní pozice a pohodlí
Už od pohledu je jasné že správná poloha rukou i nohou nějaké to pohodlí zaručí. Nohy nejsou moc ohnuté, tudiž odpadává mravenčení nohou a na rukách není zátěž, tudíž i ony nejsou namáhany. Jinak k posezu nemám co dál říci.
Sedlo je ve výšce 760 mm a je vhodné i pro slečny s výškou kolem 160 cm. S dostatečnou šířkou i délkou si najde svou polohu téměř každý a zadek začíná bolet po ujetí cca 300 km.
Spolujezdec má taky dostatek místa, chytnout se může nosiče vzadu ale jako negativum vidím velké vibrace.







Krátkodobě se dá vydržet i jízda vestoje ale, protože na to jízdní pozice dělaná není tak jste k řídítkům ohnutí a taky trochu vadí u pravé nohy nakopávačka. To jsou ale tak malé starosti že ji tyto výtky prominu.
V sérii dodávaný zadní nosič nejenom pěkně vypadá, ale svoji funkci plní více než dobře a není problém na něm vézt i 15 kg zátěže, když podle výrobce je max. nosnost 5 kg.
Zpětná zrcátka jsou dostatečně velká a já jsem s jejich funkcí více než spokojen. U takové praktické a cestovní motorky bych čekal dostatečný úložný prostor, ale ten mě doslova zklamal. Pod pravým bočním krytem je malá schránka kde se vejde jen originální nářadí a náhradní svíčka. Kam dát lékárničku a reflexní vestu asi inženýři z Thaiwanu nepromysleli a tak tyto věci vozím za přístrojovou deskou. Pod sedlem je ale místa dostatek ale ne každý by měl radost při povinné silniční kontrole sundávat boční kryty, uvolnit 2 šrouby a sundat sedlo. Tady se vejdou jak náhradní žárovky, tak i nějaké klíče navíc(ne že bych je kdy potřeboval), sada lepení na duše, náhradní šroubky a spojku na řetěz v případě poruchy.
Přistrojová deska je z laciného plastu, nevypadá nijak moc přitažlivě ale svou funki plní dobře. Rychloměr má celkem velkou odchylku 10km/h. Otáčkoměr je bez výhrady. Uprostřed umístěný ukazatel zařazené rychlosti od 1-ního až do 5-tého stupňe mě už dlouhou dobu nefunguje ale vzhledem k tomu že rychlosti už poznám nazpaměť tak jej stejně nevyužívám. A nakonec palivoměr. Ten mě dělá největší radost. Při plné nádrži začne ručička klesat až po ujetí 150 km, potom klesá dalších 400km a když už je v červeném poli ukazatele tak je stále v nádrži dostatek paliva na ujetí minimálně 100km.
Ovladače jsou také z tvrdého a laciného plastu a jako negativum bych viděl v tuhém chodu přepínače blinkrů. Chod plynu je na můj vkus celkem dlouhý ale snadný a lehký a tak mi to až tak nevadí. Chod spojky je také hodně lehký a není problém ji ovládat 2 prsty.
Stupačky jsou příjemně nepříjemně dole a tak je škoda že celkem brzy o ně škrtáte, ale při pohodovém stylu jízdy to nevadí. Při mých častých návštěvách terénu a jízdy vestoje už se guma pomalu deformuje a musím koupit další
Ovládání motorky je lehké a při váze 130 kg s náplněmi je radost ji řídit

Pneumatiky
Standartní čínské pneu CST s rozměrem 2.75x18 vpředu a 3.5x16 vzadu jsou s tvrdou směsí a tudíž mají dlouhý nájezd ale jejich přilnavost na mokru je tragická. Na suchu je vše bez problému a při zahřátí není problém jezdit na stupačku. Tyto pneu mají univerzální vzorek a tak je možnost i lehká jízda v terénu, po loukách či v lese.
Já jsem dosáhl nájezdu 26 000km s tím že v některých chvílích jsem zkoušel blbinky a hrábání takže si myslím, že by šlo najet i víc ale ne o moc. Tyto pneu ale i přes velký nájezd nedoporučuji a ihned jak je sjedu tak jdu do kvalitnější značky.

Světla
Přední halogenka se žárovkou 35/35W a zadní s 5W neudělají nijak velkou hitparádu a v noci a mlze je účinnost přímo tragická. Nesvítí ani moc do dálky a ani do šířky a tak je lepší přepnout na dálkové světla , která sice tak moc účinnosti nepobrala, ale jsou stále lepší jak obrysová.
Blinkry a různé kontrolky už svoji funkci plní dostatečně, ale občas se stane že nějaká žárovka praskne ale není se čemu divit. Stačí se podívat na kvalitu většiny cest a snad to všem dojde.

Servis
Čím dál více zjišťuju že tato motorka je naprosto jednoduchá a veškeré servisní práce si tudíž dělám doma.
Výměna motorového oleje s náplní 950 ml a vyčištění sítka je záležitostí 30 minut. Olej 230 kč
Seřízení ventilů s vůlí 0.08 mm na sacím i vyfukovém je záležitost nanejvýš 60 minut. Stačí uvolnit 4 šrouby, sundáte sedlo i nádrž a jste u vík ventilů. Seřízení je zdarma
Výměna brzdové kapaliny trvá max. 60 minut i se sundáním brzdového třmene a jeho vyčištění. Brzdová kapalina 250 kč
Výměna gufer a oleje ve vidlici. Záležitost cca 1-2 hodin. Pěkný přístup ke všemu a blbuvzdorný systém. Cena 2 gufer 400 kč a oleje 300kč
Výměna řetězové sady už proběhla a standartní sada mě vydržela 17 000km ale při hodně nešetrném zacházení a malé péči. Novou sadu mám od české ČZ za 1800kč, s tím ale že oficiálně přes ČZ by stála 1200 kč. Nová sada má za sebou 9 000 km a je v dobré formě a bez velké známky opotřebení.

Závady byly celkem 2 z toho 1 zaviněné mnou
- oklepaný drátek od startéru. Stačilo nakopnout přes páku, dojet do servisu a opraveno v rámci záruky
- propálená parabola předního světla. Způsobené použitím silnější žárovky a opraveno v rámci záruky (moje chyba)
- odešlo ložisko rozety vlivem přílišného napnutí řetězu. Opraveno v rámci záruky (moje chyba)


Finance a spotřeba za ty 3 roky co ji mám:
Celkovou finanční náročnost si vedu na serveru SPOTREBY.CZ
za velice zajímavé považuji útratu 40 600 kč během 3 let provozu a to včetně pojištění, servisu, příslušenství a motooblečení
V celkovém součtu mě kilometr jízdy vychází na 1,6 Kč

Dlouhodobá spotřeba za 3 roky je 2,3 litru
To vzhledem k tomu že v některých chvílích motorku vážně nešetřím se jeví jako vynikající hodnota a spolu s 16-litrovou to zajištuje nadstandartní dojezd cca 700 km

Servis:
500 km - 1. garancni prohlídka - červen 2010
5 500 km - 2. garanční prohlídka - září 2010
10 000 km - 3. garanční prohlídka - červenec 2011
15 400 km - seřízení ventilů a výměna brzdové kapaliny a mot. oleje - duben 2012
15 900 km - koupě řetězové sady - květen 2012
18 500 km - výměna mot. oleje - srpen 2012
20 000 km - seřízení ventilů - září 2012
24 500 km - výměna oleje a gufer ve vidlicích, výměna misek řízení, motorového oleje a těsnění plovákové komory - únor 2013

Vykonané cesty

2010
S 10 až 16 člennou skupinou Velorexů po krásách Slovenska a Jížní Moravy
za 4 dny najeto 1000 km fotogalerie

2011
Jel jsem s ní jel cestu kolem ČR a za 6 dní jsem ujel 1950 km s průměrnou spotřebou 2.7 litru na 100 km. Celý tento výlet mě vyšel na 2700 kč
kolem ČR - cestopis fotogalerie

2012
Byl jsem s ní na Balkáně v Černé Hoře, Albánii a Bosně. Za 9 dní najeto 3000 km. Výlet mě vyšel na 4500 kč a spotřeba 1,9 litru. I přes přejezdy hodně težkého terénu si motorka vedla příkladně a nikde mě nenehala ve štychu fotogalerie
cestopis

Mam najeto už 25 500 km a až na pár drobností můžu konstatovat že to je kvalitní motorka s hodně dobrou spotřebou za malé peníze a se super spolehlivostí.

KOMPLETNI FOTOGALERIE

jakékoliv otázky o této motorce rád zodpovím ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Toxxim
Toxxim napsal 22.08.15 v 23:03 10b.

Kulakdědek
Kulakdědek napsal 03.03.15 v 17:26 10b.

Woky
Woky napsal 14.01.15 v 20:51 10b.

deset bodů pro všechny

johny82
johny82 napsal 26.06.14 v 09:16

pěkná recenze...doufám že ti to motorkaření vydrží. Jinak jak píše krysoid níže

Donx
Donx napsal 03.06.14 v 20:48 10b.

Opravdu perfektni recenze. Prave jsme jednu koupili pro pritelkyni at se nauci. a Zda se ze to byla dobra volba. uvidime case. Diky za recenzi.

Více komentářů



TOPlist