Krasavice s duší, ale drobátko zlobí. I přes mé dosavadní zkušenosti se jí nevzdám. Měl bych takovou radu pro firmu jawa: Ať vyrábí retro motorky jako stavebnice v krabici. Každý si ji složí sám a nemusí ji předtím rozebírat. A budou konečně světoví.
Výška jezdce: 178 cm
Recenze
Koupena v březnu 2008 od prvního majitele (přes bazar). Byla to láska na první pohled a doma málem rozvod. Sezónu 2008 jsem odjezdil bez problémů, zato 1. jarní vyjížďka v roce 2009 skončila vyhořením elektriky. Po opravě vše fungovalo bez větších závad (lanko spojky). Zhruba 3 měsíce po opravě za 8.000 Kč (5.600 nový hlavní svazek, výměna kapalin, filtrů a práce) opět zahoření elektriky - nového svazku. Tentokrát jsem to uchytl před výjezdem, zahlédl jsem čmoudík pod boční schránkou a tak jsem vše vypnul. Dráty horké a opět natavená kostka s konektory. Problematické a poddimenzované kábly jsem vycvakal včetně konektorů a nahradil je kábly o průřezu 1,5 a 2,5 mm. Místo konektorů jsem použil šroubovací svorkovnice. Letos, po 2 letech, jsem je zkontroloval a vše je OK. V zimě 2009/2010 dostala Máša důkladný servis v učňáku ISŠA v Brně, kde se učí i mechanici motorek. Servis provedli perfektně a nadstandartně kromě malé nehody, která se stala mechanikovi při skládání předních šavlí. Při montáži předního kola prasklo oko osy v levém kluzáku. Údajně už muselo být načaté (podle mechanika). Až včera, po roce a půl, jsem přišel na to, co se tenkrát stalo. Při běžné údržbě a demontáži a montáži předního kola jsem, tak jako ten učeň před rokem a půl, dotáhl šroub M8, který svírá osu v levém kluzáku, a k mému zděšení oko opět prasklo. Po přeměření jsem zjistil, že osa má průměr cca 19 mm a díra pro osu v levém kluzáku má průměr 20 mm. Takový rozdíl samozřejmě hliník nemůže vydržet. Nevím, kde v Jawě vzali takovou atypickou osu, ale nedivím se. Měl jsem totiž z fabriky v zadním kole duši z předního (3,25 x18). Naštěstí se dá kluzák koupit za velmi rozumné peníze (mám ještě šavle z J 350). Takže nový kluzák za 650 Kč s dírou o průměru 18 mm, osu jsem nechal v místě uložení do kluzáku stočit na průměr 18 mm a vše je tak, jak mělo být už z fabriky. Kromě toho jsem ještě letos vyměnil v zadním kole jeden drát za prasklý (mám původní výplet).
Kromě oprav jsem provedl i pár úprav - montáž zásuvky na 12V vedle reflektoru, držák navigace a zástěrka na přední blatník (viz foto). Doufám, že teď se budu nějaký čas jenom vozit.
Koukám že jí prodáváš...škoda, je krásná a má vychytané všechny mouchy.Moje 650 už tři roky jenom jezdí, bez poruch.Snad najde majitele, který si jí bude vážit.
Dík za všechny komentáře. A jenom vzkaz "motorkářům" jako LádínekDL: Přestože byly problémy, stojím si za tím, že je to srdcová motorka. No a ten, kdo to srdce holt nemá, tak si koupí japonce a rejpe. Čím prázdnější hrnec, tím víc duní. Zdar všen Jawistům a doufejme, že bude líp
hehe to jsou pořádný sráče ty Jawy hold to někdo odsrat musí a je vás dost blázni!
PS sorry za ten pravopis, samozřejmě koupili z měkkým...
Je smutný, že díly, který koupily z venku jsou kvalitní (motor) a zbytek, který vytvořili u nás je na tom kvalitou možná hůř, jak Čína. Ta kabeláž trpí školáckou chybou, je prostě poddimenzovaná, a nechápu, že už je někdo nezažaloval, protože na takový závady se ve slušný společnosti dělají svolávačky, nezáleží na záruce/stáří. Tohle je prostě chyba všech kusů. Ta nehoráznost,že i náhradní díl stojí pořád za hovno je trestuhodná. A ten svěrný spoj na tlumiči, to už chce fakt kumšt, něco takovýho pustit do produkce.