renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 650 Classic (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PapáPepé
Vloženo 26.12.2009
Aktualizováno 21.7.2011
Zobrazeno 5 737x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Popis motorky


Krasavice s duší, ale drobátko zlobí. I přes mé dosavadní zkušenosti se jí nevzdám. Měl bych takovou radu pro firmu jawa: Ať vyrábí retro motorky jako stavebnice v krabici. Každý si ji složí sám a nemusí ji předtím rozebírat. A budou konečně světoví.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Recenze

Koupena v březnu 2008 od prvního majitele (přes bazar). Byla to láska na první pohled a doma málem rozvod. Sezónu 2008 jsem odjezdil bez problémů, zato 1. jarní vyjížďka v roce 2009 skončila vyhořením elektriky. Po opravě vše fungovalo bez větších závad (lanko spojky). Zhruba 3 měsíce po opravě za 8.000 Kč (5.600 nový hlavní svazek, výměna kapalin, filtrů a práce) opět zahoření elektriky - nového svazku. Tentokrát jsem to uchytl před výjezdem, zahlédl jsem čmoudík pod boční schránkou a tak jsem vše vypnul. Dráty horké a opět natavená kostka s konektory. Problematické a poddimenzované kábly jsem vycvakal včetně konektorů a nahradil je kábly o průřezu 1,5 a 2,5 mm. Místo konektorů jsem použil šroubovací svorkovnice. Letos, po 2 letech, jsem je zkontroloval a vše je OK. V zimě 2009/2010 dostala Máša důkladný servis v učňáku ISŠA v Brně, kde se učí i mechanici motorek. Servis provedli perfektně a nadstandartně kromě malé nehody, která se stala mechanikovi při skládání předních šavlí. Při montáži předního kola prasklo oko osy v levém kluzáku. Údajně už muselo být načaté (podle mechanika). Až včera, po roce a půl, jsem přišel na to, co se tenkrát stalo. Při běžné údržbě a demontáži a montáži předního kola jsem, tak jako ten učeň před rokem a půl, dotáhl šroub M8, který svírá osu v levém kluzáku, a k mému zděšení oko opět prasklo. Po přeměření jsem zjistil, že osa má průměr cca 19 mm a díra pro osu v levém kluzáku má průměr 20 mm. Takový rozdíl samozřejmě hliník nemůže vydržet. Nevím, kde v Jawě vzali takovou atypickou osu, ale nedivím se. Měl jsem totiž z fabriky v zadním kole duši z předního (3,25 x18). Naštěstí se dá kluzák koupit za velmi rozumné peníze (mám ještě šavle z J 350). Takže nový kluzák za 650 Kč s dírou o průměru 18 mm, osu jsem nechal v místě uložení do kluzáku stočit na průměr 18 mm a vše je tak, jak mělo být už z fabriky. Kromě toho jsem ještě letos vyměnil v zadním kole jeden drát za prasklý (mám původní výplet).
Kromě oprav jsem provedl i pár úprav - montáž zásuvky na 12V vedle reflektoru, držák navigace a zástěrka na přední blatník (viz foto). Doufám, že teď se budu nějaký čas jenom vozit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 22.09.12 v 10:59

Koukám že jí prodáváš...škoda, je krásná a má vychytané všechny mouchy.Moje 650 už tři roky jenom jezdí, bez poruch.Snad najde majitele, který si jí bude vážit.

PapáPepé
PapáPepé napsal 25.02.12 v 20:48

Dík za všechny komentáře. A jenom vzkaz "motorkářům" jako LádínekDL: Přestože byly problémy, stojím si za tím, že je to srdcová motorka. No a ten, kdo to srdce holt nemá, tak si koupí japonce a rejpe. Čím prázdnější hrnec, tím víc duní. Zdar všen Jawistům a doufejme, že bude líp

LadinekDL
LadinekDL napsal 16.01.12 v 21:37

hehe to jsou pořádný sráče ty Jawy hold to někdo odsrat musí a je vás dost blázni!

Rimmerak
Rimmerak napsal 16.09.11 v 14:05

PS sorry za ten pravopis, samozřejmě koupili z měkkým...

Rimmerak
Rimmerak napsal 16.09.11 v 14:04

Je smutný, že díly, který koupily z venku jsou kvalitní (motor) a zbytek, který vytvořili u nás je na tom kvalitou možná hůř, jak Čína. Ta kabeláž trpí školáckou chybou, je prostě poddimenzovaná, a nechápu, že už je někdo nezažaloval, protože na takový závady se ve slušný společnosti dělají svolávačky, nezáleží na záruce/stáří. Tohle je prostě chyba všech kusů. Ta nehoráznost,že i náhradní díl stojí pořád za hovno je trestuhodná. A ten svěrný spoj na tlumiči, to už chce fakt kumšt, něco takovýho pustit do produkce.

Více komentářů



TOPlist