renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1952)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jilmoň
Vloženo 12.11.2009
Aktualizováno 14.3.2010
Zobrazeno 5 877x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Má nejmilejší. Mám jí už 12 let a pořád mě těší s ní jezdit. Je to krásný, elegantní stroj, se kterým člověk dokonale sroste, tělem i duší.

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

Recenze

Je to zároveň nejekonomičtější dopravní prostředek, protože má spotřebu do 3 l/100km + nějaké to M6A do benzínu. Cestovní rychlost je kolem 70km/h, pokud chce člověk motoru vyhovět a ne ho týrat, jinak umí i stovku. Udržovací náklady jsou zanedbatelné, akorát jsem nedávno měnil pneumatiky, což přišlo na 1500. Vydržely ale 25 000km.
\r
Dne 9. prosince 1997 jsem zakoupil tohoto svého prvního Peráka. Stál 6000 Kč, měl platný TP, rozebrán do beden, ale byl nově nastříkán kvalitním vypalovacím syntetickým lakem. K Peráku bylo nepůvodní dvojsedlo z Jawy 500 OHC, doutníky z Panelky, nepůvodní parabola, jinak vše v poměrně dobrém stavu. Nebylo ani potřeba dělat výbrus, koupil jsem pouze kroužky. Peráka jsme renovovali s dědou a během roku 1998 jsem dosháněl veškeré originální díly. Nádrž byla použita z Peráka kterého jsem koupil asi o dva dny později za 700 Kč. Už jen kvůli té nádrži stál za to, má původní chrom. Na první jízdu jsem vyrazil v den vydání řidičáku skupiny A, hned po mých sedmnáctinách, tj. v pondělí 28. prosince 1998. Později jsem nechal trochu povybrousit válec, píst se lehce zadíral při táhlejším stoupání. Po 20 000 km provozu (na podzim 2006) jsem byl nucen udělat kompletní GO motoru. Ojniční ložisko bylo natolik opotřebované, že se jeden z válečků vzpříčil. Provozní náklady jsou úžasné. S tímto motocyklem se často účastním srazů veteránů, i když ho spíš častěji půjčuji kamarádům, abych nejel na sraz sám. Úplně první byl sraz "Skopce do kopce ve Sv. Jánu nad Malší" v červnu 2000. Nejvzdálenější dosažený cíl je asi Zvolen, což je zároveň moje nejdelší denní etapa. Ze Zvolena jsem jel zpátky do Budějovic na jeden zátah - nějakých 450 km. Jinak s ním přes léto celkem běžně jezdím z Budějovic do Brna do školy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jilmoň
Jilmoň napsal 14.03.12 v 10:46

Ó děkuji. Věř, že je to velký potěšení, když to někdo takhle vidí.

Kreator
Kreator napsal 13.03.12 v 11:24

Mistře!!
Nevím vůbec,jak popsat slovy,co vidím.Po Péráku,Ogarovi a Tvých stránkách,musím konstatovat,že vzkřísit takto rezavou,zapomenutou mrtvolu,a vrátit jí do života na české silnice jako šlechtice,snad nezaslouží jiného oslovení.Díky takto šikovným lidem,jako jsi Ty,a ostatní kluci (ať je jim dvacet nebo šedesát)z těchto stránek,tento krásný kus české historie,a poctivé práce našich předků,neshnije zapomenutý někde v kopřivách.Klobouk dolů.

Fusioon
Fusioon napsal 21.03.10 v 12:51

MaxMI16
MaxMI16 napsal 15.03.10 v 09:33

Jak tu již někdo psal předemnou jsi pacient - ale s krásnou nemocí jejíž nákaze začínám podléhat i já. Motorka nádherná 10b a i já doufám že se třeba někdy na vyjížďce potkáme

Jilmoň
Jilmoň napsal 27.12.09 v 09:15

táááák!

Více komentářů



TOPlist